دوره 14، شماره 3 - ( 1403 )                   جلد 14 شماره 3 صفحات 116-93 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mollaei F, Khalil Nezhad S, Karimi Alavijeh M, Haghighi kafash M. Presenting digital transformation model based on Meta Synthesis method. ORMR 2024; 14 (3) :93-116
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-67880-fa.html
ملایی فاطمه، خلیل نژاد شهرام، کریمی علویجه محمدرضا، حقیقی کفاش مهدی. ارائه مدل تحول دیجیتال مبتنی بر فراترکیب. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1403; 14 (3) :93-116

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-67880-fa.html


1- دانشجو دکتری رشته مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران. ، mollaei.fateme@atu.ac.ir
2- استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
3- دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
چکیده:   (87 مشاهده)
در سال‌های اخیر تحول دیجیتال، انقلابی را در نحوه کسب‌وکار شرکت‌ها و ارتباط‌های آن با مشتریان، تأمین‌کنندگان و سایر سود‌ برندگان، ایجاد کرده و رشد نوآوری و افزایش ارزش ارائه‌­شده به مشتریان را در پی داشته است. از طرفی برخی از سازمان­ها نیز با نداشتن درک عمیق از مفهوم تحول دیجیتال، آن را مفهومی مقطعی و طرحی بزرگ در نظر می­گیرند؛ این در حالی است که تحول دیجیتال یک فعالیت پیچیده و مداوم محسوب می‌شود که می­تواند به‌طور چشمگیری یک شرکت و فعالیت­های آن را تحت‌‌تأثیر قرار دهد. در‌واقع می‌توان تحول دیجیتال را به‌عنوان تحول عمیق فعالیت­‌های تجاری، فرایندها و فناوری­‌ها برای استفاده از فرصت­ها و تغییرات از راه ترکیبی فناوری­‌های دیجیتال دانست. اکنون در این مقاله به بررسی تحول دیجیتال با روش فراترکیب پرداخته می‌شود. پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی است و در این طرح از روش فراترکیب و رویکرد باروسو و ساندلوسکی1 (2007) برای بررسی ادبیات پژوهش استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل پژوهش‌های انجام‌شده در حوزه تحول دیجیتال می‌باشد. ابزار گردآوری داده‌ها، کدگذاری باز برای شناسایی مضامین و مؤلفه‌های تحول دیجیتال می‌باشد. در این مطالعه برای شناسایی مؤلفه‌های تحول دیجیتال، 36 کد به‌عنوان مضامین پایه شناسایی شدند. از این میان 16 کد به‌عنوان مضامین سازمان‌دهنده انتخاب شدند و چهار کد با عنوان مضامین فراگیر با عنوان‌های «برنامه‌ریزی، ساختارهای نرم، قابلیت‌ها، فناوری و ارتباطات» شناسایی و تشکیل شدند.
 
[1]. Barroso & Sandelowski
متن کامل [PDF 1129 kb]   (26 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: استراتژی و مدیریت
دریافت: 1401/12/13 | پذیرش: 1402/5/21 | انتشار: 1403/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.