دوره 13، شماره 2 - ( 1402 )                   جلد 13 شماره 2 صفحات 104-75 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- استاد، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران. ، taghva@atu.ac.ir
2- استاد، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
3- دانشیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
4- استاد، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران.
5- دانشجوی دکترای مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
چکیده:   (858 مشاهده)
در چند دهه گذشته، حوزه دولت سیار در سراسر جهان توجه زیادی را به‌خود جلب کرده است. دولتها برای دستیابی به سطح مطلوب رضایت، درصدد ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان هستند. پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها از نوع پژوهشهای کیفی به‌شمار میرود. در این پژوهش از روش فراترکیب (باروسو و ساندلوسکی) با رویکرد تحلیل مضمون برای بررسی ادبیات پژوهش استفاده شده است. ابزار گردآوری دادهها، کدگذاری باز برای شناسایی مضامین و مؤلفه پیشرانهای کیفیت خدمات دولت سیار می‌باشد. اعتبار تحلیل نیز با ضریب کاپای کوهن 771/0 شد. در این مطالعه برای شناسایی مؤلفههای پیشرانهای کیفیت خدمات، 39 کد بهعنوان مضامین پایه شناسایی شدند. از این بین 21 کد بهعنوان مضامین فرعی انتخاب شدند و 7 کد با عنوان مضامین اصلی با عنوانهای «کیفیتگرایی، شایستهسالاری، حفظ حریم شخصی، تعهد، اقدامهای زیرساختی، عملگرایی و مدیریت کارآمد» شناسایی و تشکیل شدند.
متن کامل [PDF 516 kb]   (506 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی کیفی | موضوع مقاله: استراتژی و مدیریت
دریافت: 1401/9/20 | پذیرش: 1402/3/21 | انتشار: 1402/7/4

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.