[1] Rex E., Baumann H.; “Beyond ecolabels: What green marketing can learn from conventional marketing”; Journal of Cleaner Production, Vol. 15, 2007.
[2] Cheah Isaac, Phau I.; Toward a framework of consumers’ willingness to purchase environmentally friendly products: A study of antecedents and moderator, ANZMAC 2005 Conference: Social, Notfor- Profit and Political Marketing, 2005.
[3] وزیر زنجانی ح.؛ مؤتمنی ع.؛ موسوی دلازیانی ح.؛ بررسیهای بازرگانی؛ شماره 40، فروردین 1389.
[4] Karna J., Hansen E., Juslin H.; “Social responsibility”. In environmental marketing, 2003.
[5] Polonsky M. J.; “Transformative green marketing”: Impediments and opportunities”; Journal of Business Research, 2011.
[6] شفیعی رود پشتی م.، تراهی م.، نوربخش ح. ؛ بازاریابی سبز و محرک های زیست محیطی صنعت خودرو در صیانت از محیط زیست؛ دومین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست، 1391.
[7] Kotler P., Armstrong G.; Principles of marketing Prentice-Hall International Inc, 1999.
[8] Polonsky M. J., Rosenberger P. J.; Reevaluating green marketing: A strategic approach; Business Horizons, 2001.
[9] Camino J. R.; Re-evaluating green marketingstrategy: A stakeholder perspective; European Journal of Marketing, Vol. 41 ,No.11/12 , 2007.
[10] Kotler P., Keller K. L., Ang S. H., Leong S. M., Tan Ch. T. ; Marketing management: An asian perspective; 4th ed., Prentice Hall, Singapore, 2006.
[11] Lee K.; "Opportunities for green marketing: young consumers , Marketing intelligence & planning", Vol. 26 , No.6, 2008.
[12]رمضانیان م .ر.، حیدرنیایکهن پ.؛ عوامل مؤثر بر مدیریت زنجیره تأمین سبز در صنعت گردشگری مورد مطالعه : آژانسهای مسافرتی شهر تهران؛ فصلنامه مطالعات گردشگری .شماره 14، 1390.
[13] Kalafatis Stavros P., Pollard M., East R., Tsogas M. H.; "Green marketing and Ajzen's theory of planned behavior: A cross-market examinations"; Journal of Consumer Marketing, Vol. 16, No. 5, 1999.
[14] Chamorro A., Banegil T. M.; “Green marketing philosophy: A study of Spanish firms with ecolables”; Corporate Social Responsibility and Environmental Management, Vol. 13, 2006.
[15] Gurau C., Ranchhod A.; “International green marketing, a comparative study of British and Romanian firms”; International Marketing Review,Vol. 22, No. 5, 2005.
[16] D’Souza C., Taghian M., Lamb P., Peretiatkos R.; “Green products and corporate strategy: An empirical investigation”; Society and Business Review, Vol. 1, No. 2, 2006.
[17] Varma S. Wadhwa S., Deshmukh S. G.; "Implementing supply chain management in a firm: Issues and remedies", Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, Vol. 18, No. 3, 2006, from ProQuest Database, Accessed 4 October, 2008.
[18] Koplin J. Seuring S., Mesterharm M.; Incorporating sustainability into supply management in the automotive industry: The case of Volkswagen"; Journal of Cleaner Production, Vol.15, 2007.
[20] Ken P., Martin C., Green marketing. In chapter28, 2011.
[21]حسینی م. ح.، حبیبی ر. ؛ بازاریابی سبز پدیده هزاره سوم؛
فصلنامه صنعت لاستیک ایران، سال پانزدهم، شماره 59، 1389.
[22]میرغفوری ح.؛ شناسایی و رتبهبندی عاملهای مؤثر در گماشته نشدن زنان به پستهای مدیریتی در سازمانهای دولتی استان یزد. مطالعات زنان، سال 4، شماره 1، 1385.
[23]میرغفوری ح.، شفیعی رودپشتی م.، ملکشاهی ف.، ؛ تحلیلی بر عوامل بحرانی موفقیت شهرداریها در حوزه توسعه خدمات جدید (NSD) با رویکرد مدلیابی معادلات ساختاری (موردمطالعه: حوزه زیباسازی شهرداری منطقه یک تهران)؛ مجله مدیریت دولتی، 1392.
[24] Chan Eric S. W.; " Managing green marketing: Hong Kong hotel managers’ perspective"; International Journal of Hospitality Management, Vol.34, 2013.
[25]الفت ل.، خاتمی فیروزآبادی ع.، خداوردی روح الله؛ مقتضیات تحقق مدیریت زنجیره تأمین سبز در صنعت خودروسازی ایران؛ فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال ششم، شماره 21، 1390.