1- دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود، ایران.
2- کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود، ایران.
چکیده: (9484 مشاهده)
علوم انسانی نیز همانند علوم کاربردی و مهندسی متشکل از زیرمجموعههای تخصصی و حوزههای مختلفی است. سیر تحولات و دانش نشاندهنده این است که بشر در حوزههای علوم روانشناسی، فلسفه، هنر، جامعهشناسی و غیره دانش تخصصی خود را افزایش داده است. بهکارگیری نتایج این علوم نیز باید رویکردی کاربردی داشته باشند. امروزه مدیران در تصمیمگیریهای خود با انبوهی از ابزارها و تکنیکهای مختلف در قالب روشهای الگوریتمی، روشهای استدلالی، روشهای عملیاتی و ترکیبی مواجه هستند که در بهکارگیری و استفاده درست از این تکنیکها دچار سردرگمی میشوند. از این رو دغدغه اصلی مدیران این است که چگونه میتوانند از این تکنیکها بهطور کارآمد بهره گیرند. در این پژوهش ضمن توجه به نظریه سیستمها، به معرفی تکنیک طراحی مبتنی بر بدیهیات برای حل چالشهای بیانشده پرداخته شده است. در پایان ضمن ارائه چارچوبی جامع از معیارها و عوامل مؤثر در کیفیت کتاب درسی، سه کتاب رفتار سازمانی رابینز، مورهد/گریفین و کینیکی توسط اعضای هیأت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه شاهرود مورد ارزیابی قرار گرفت.
نوع مقاله:
علمی پژوهشی |
موضوع مقاله:
اصلی دریافت: 1394/7/18 | پذیرش: 1395/11/1 | انتشار: 1395/11/19