دوره 11، شماره 1 - ( 1400 )                   جلد 11 شماره 1 صفحات 58-23 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hassanzadeh Pasikhani M, Moazen Jamshidi M H, Bagherzadeh Khodashahri R. Designing a Sustainable Leadership Model in Crisis Response from COVID-19 for Resilience in Food Industry Jobs (Case Study: Food Companies and Factories in Guilan Province). ORMR 2021; 11 (1) :23-58
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-47730-fa.html
حسن زاده پسیخانی محمد صادق، موذن جمشیدی میر هادی، باقرزاده خداشهری راضیه. طراحی الگوی رهبری پایدار در مواجهه با بحران حاصل از کووید 19 به جهت تاب‌آوری در مشاغل صنایع غذایی (موردمطالعه: شرکت‌ها و کارخانجات تولید مواد غذایی استان گیلان). پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1400; 11 (1) :23-58

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-47730-fa.html


1- استادیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
2- استادیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. ، jamshidi.hadi@gmail.com
3- دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران
چکیده:   (2631 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، طراحی الگوی رهبری پایدار در مواجهه با بحران حاصل از کووید 19 به جهت تابآوری در مشاغل صنایع غذایی استان گیلان است. این پژوهش در حوزه پارادایم تفسیری، از نوع پژوهشهای کیفی با رویکرد استقرایی و براساس نظریه دادهبنیاد است. جامعه آماری پژوهش، مدیران بخشهای صف و ستاد در شرکتها و کارخانجات تولید مواد غذایی استان گیلان میباشد. برای انتخاب نمونه، از روش نمونهگیری هدفمند استفاده شد که براساس قاعده اشباع با استفاده از 15 مصاحبه این مهم حاصل شد و به جهت اطمینان بیشتر تا 20 امین مصاحبه نیز ادامه پیدا کرد. دادهها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی تحلیل قرار داده شدند تا مفاهیم و مقولهها طبقهبندی شوند. ﻣﻘﻮﻟﻪ ﻣﺤﻮری، ظرفیتسازی برای رهبری پایدار در مواجهه با کووید 19 اﺳﺖ ﮐﻪ در سه ﺑﻌﺪ اقدامهای بنیادی، اقدامهای انگیزشی و ارزیابی و کنترل استخراج شد و ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺮایﻂ ﻋﻠﯽ، ﺷﺮایﻂ مداخلهگر، راﻫﺒﺮدﻫﺎ و ﭘﯿﺎﻣﺪﻫﺎ در سه سطح مشتریان، کارفرمایان و سازمان ﺗﺪویﻦ و الگوی ﻧﻬﺎیﯽ اراﺋﻪ ﺷﺪ. اقدامهای مدیران در شرایط بحران، نقش محوری در شناسایی فرصتها، تهدیدها و نقاط قوت و ضعف داشته و مدیران باید پیوندی قوی بین اقدامهای بنیادی، انگیزشی و ارزیابی و کنترل به جهت اجراییکردن مؤثر راهبردها در بحرانها ارائه دهند. نتایج پژوهش در حوزه مواجهه با بحران حاصل از کووید 19 در مشاغل صنایع غذایی نوآوریهای تئوریکی و نظری به همراه داشته است و به کارفرمایان و پژوهشگران در حوزه صنایع غذایی، در درک و شناخت بهینه از الگوی رهبری پایدار در مواجهه با بحران حاصل از کووید 19 کمک میکند.
متن کامل [PDF 608 kb]   (1880 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی کیفی | موضوع مقاله: رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی
دریافت: 1399/8/27 | پذیرش: 1399/11/4 | انتشار: 1400/3/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.