1- استادیار، گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
2- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
3- دانشجوی دکتری سیاستگذاری علم و فناوری، دانشکده مهندسی پیشرفت، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران
چکیده: (9722 مشاهده)
سازمانها برای مصون ماندن از امواج سهمگین محیطی و نیز سازگاری با الزامهای رقابتی چارهای جز کسب و تداوم مزیت رقابتی پایدار ندارند. رهبری متعالی پارادایم جدیدی در حوزه رهبری و مدیریت است و بهترین شیوه برای برخورد با محیطهای پرتلاطم، متغیر و پویای امروزی و کسب مزیت رقابتی پایدار است. از این رو هدف مقاله حاضر شناسایی تأثیر رهبری متعالی بر عملکرد سازمانی با میانجیگری مزیت رقابتی در شرکتهای کوچک و متوسط مواد غذایی تهران است. تجزیه تحلیل از طریق روش معادلات ساختاری و با استفاده از تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از 195 پرسشنامه بازگردانده شده بهوسیله پاسخدهندگان صورت گرفت. نتایج نشان میدهد که رهبری متعالی بر عملکرد سازمانی، رهبری متعالی بر مزیت رقابتی و مزیت رقابتی بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت و معنیداری دارد.
نوع مقاله:
علمی پژوهشی |
موضوع مقاله:
مدیریت رفتار سازمانی دریافت: 1394/11/30 | پذیرش: 1395/8/1 | انتشار: 1395/8/1