دوره 5، شماره 4 - ( 1394 )                   جلد 5 شماره 4 صفحات 71-49 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

khoddami S, osanlo B. Examine the Ability of Customer Knowledge Management Capabilities to Create Innovative Business Models (Apco Co.). ORMR 2016; 5 (4) :49-71
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-3572-fa.html
خدامی سهیلا، اصانلو بهاره. بررسی توانمندی قابلیت مدیریت دانش مشتری در ایجاد نوآوری در مدل کسب‌‌و‌کار (شرکت آپکو). پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1394; 5 (4) :49-71

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-3572-fa.html


1- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی ، تهران، ایران
چکیده:   (10007 مشاهده)
خلق مزیت رقابتی، برگ برنده شرکت‌های موفق است. نوآوری به‌عنوان یکی از راهکارهای خلق مزیت رقابتی شناخته شده است. نوآوری در مدل کسب‌و‌کار سازمان موضوع جدیدی است و شرکت‌های پیشرو سعی می‌کنند تا بر‌اساس مدل‌های کسب‌و‌کار نوآورانه ارزش بیشتری را برای مشتریان خود خلق کرده و به آنها ارائه کنند. از آن جایی که نوآوری در مدل کسب‌و‌کار تنها نوآوری فنی و سازمانی نیست و نوآوری راهبردی را نیز شامل می‌شود که نوآوری راهبردی نیز بر‌اساس اشتراک‌گذاری و بالا بردن تأثیر منابع دانش و مهارت‌های مدیریتی ایجاد می‌شود. از این رو جایگاه مهم مدیریت دانش مشتری بر‌اساس نوآوری راهبردی در مدل کسب‌و‌کار مشخص می شود. هدف تحقیق حاضر ارزیابی توانمندی قابلیت مدیریت دانش مشتری در ایجاد نوآوری در مدل کسب‌و‌کار سازمان است. بر این اساس مدل مفهومی تحقیق بر‌اساس ادبیات مرتبط ارائه و آزمون شده است.این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی بوده و در آن شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران خودرو(آپکو) مورد مطالعه قرار گرفته است. برای آزمون مدل از مدل معادلات ساختاری استفاده شد. به‌طور کلی اطلاعات به‌دست آمده از تجزیه و تحلیل مدل مفهومی نشان می‌دهد که اگر سازمان‌ها از مدیریت دانش مشتری برای بهبود توانمندی‌های خود در ایجاد محصولات سفارشی‌سازی و ایجاد شرایط تصمیم گیری بهینه و طراحی تجربه بهتر مصرف استفاده کنند، می‌توانند از طریق ایجاد ارزش بر‌اساس کامیابی در مشتریان و افزایش حجم فروش به نوآوری در مدل کسب‌و‌کار دست پیدا کنند.  
متن کامل [PDF 391 kb]   (6041 دریافت)    
نوع مقاله: علمی پژوهشی | موضوع مقاله: مدیریت بازرگانی
دریافت: 1393/9/11 | پذیرش: 1394/12/1 | انتشار: 1395/3/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.