بازاریابی دیجیتال در صنعت بیمه

نوع مقاله : پژوهشی کیفی

نویسندگان
کارشناسی ارشد، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
چکیده
امروزه صنایع خدماتی نقش اساسی و مهمی در توسعه اقتصادی کشورها دارند و در این میان نقش و اهمیت جایگاه صنعت بیمه به‌عنوان یک صنعت حمایت کننده بر هیچ‌کس پوشیده نیست. ازسوی‌دیگر، افزایش رقابت در صنعت بیمه، بیشتر مدیران این صنعت را به فکر چاره‌اندیشی برای حضور ماندگار در عرصه کسب‌وکار انداخته است. در اینکه صنعت بیمه از منظر ابتکارهای فناورانه نسبت به سایر خدمات مالی از‌قبیل بانک و بورس، عقب افتاده است، تردیدی وجود ندارد. براین‌اساس، پژوهش حاضر با هدف بررسی بازاریابی دیجتالی در صنعت بیمه (فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارها) انجام شد. در پژوهش حاضر به‌منظور رسیدن به هدف اصلی پژوهش پس از انجام 10 مصاحبه و رسیدن به اشباع نظری، از فرایند سه‌مرحله‌ای تحلیل مضمون استفاده شد. در اولین مرحله برای انجام کدگذاری باز، محتوای تمام مصاحبه‌ها پیاده‌سازی و سپس کدگذاری باز آنها انجام شد؛ به‌این‌ترتیب که داده‌های جمع‌آوری ‌شده در مصاحبه‌ها به‌صورت مکتوب روی کاغذ درج و سپس با تجزیه‌و‌تحلیل خط به خط و پاراگراف به پاراگراف نوشته‌های موجود کدهای باز و مفاهیم ایجاد شد. این مفاهیم اقتباسی از نوشته‌ها و در برخی موارد مانند خود نوشته بود که در مجموع 49 کد اولیه از مجموع 10 مصاحبه ایجاد شد. سپس به‌دلیل کثرت کدها، تمامی کدهای مشابه بر پایۀ قرابت مفهومی و معنایی در گروه خاص خود قرار گرفتند و به 37 مقوله فرعی تقلیل یافتند. در‌نهایت بر‌اساس کدهای باز ثانویه، هشت مقولۀ اصلی شامل چهار مقوله اصلی در بخش فرصت‌های بازاریابی دیجیتالی شامل مدیریت ارتباط با مشتری، معرفی محصولات، مدیریت هزینه‌ها، مدیریت بازاریابی و چهار موضوع اصلی در بخش چالش‌های بازاریابی دیجیتالی عوامل فناورانه، عوامل اجتماعی فرهنگی، عوامل قانونی و عوامل بازاریابی ایجاد شد.
کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله English

Digital Marketing in the Insurance Industry

نویسندگان English

hamed mosadegh
mohsen nazari
Master of Science, Department of Management, Faculty of Management, University of Tehran, Tehran, Iran.
چکیده English

Today, service industries have an basic and important role in economic development of countries. in this regard, the role and importance of insurance industry as a supporting industry is undeniable. on the other hand, increasing competition in the insurance industry has caused most managers of this industry to consider a solution for the permanent presence in business .there is no doubt that the insurance industry is backward from the perspective of technological innovations to other financial services such as banks and stock exchanges. accordingly, this study aimed to investigate the digital marketing in insurance industry (opportunities, challenges and solutions) .in order to achieve the main purpose of the study after doing ten interviews and reaching theoretical saturation, three stages of thematic analysis were used. at the first stage of open coding, all interviews were conducted and then open coding were carried out. so that the data collected in the interviews were written down on the paper, then by analyzing the line to the line and paragraph to the paragraph and paragraph to the paragraph of the existing texts and concepts were created. these concepts were adapted from the writings and in some cases the same way that in total, 49 primary codes were created out of ten interviews. then, due to the multiplicity of codes, all similar elements based on the conceptual and semantic similarity in their own group were classified into 37 sub categories. finally, eight major categories of digital marketing opportunities include customer relationship management, product introduction, cost management, marketing management, and four main categories in the challenges of digital marketing challenges, social factors, legal factors and marketing factors were created.

کلیدواژه‌ها English

Digital Marketing
opportunities
challenges and solutions
Insurance Industry
1. احدی, پری, صابریان, فاطمه. (1400). مطالعه تطبیقی تأثیر استفاده از بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی و بازاریابی سنتی بر رفتار مصرف کننده (مورد مطالعه: بیمه های زندگی). مطالعات رفتار مصرف‌کننده، 8 (2)، 10-3.
2. اسفیدانی محمدرحیم، دقیقی اصلی علیرضا، اسماعیلی آهنگرکلایی الهه (1390). اثر اینترنت بر عملکرد بازاریابی بیمه عمر. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه). 2 (102)، صص 113-83.
3. حسین پناهی, هادی, سلطان پناه, هیرش. (1400). بررسی تاثیر بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی با تصویر ذهنی مشتریان شرکت های بیمه در استان کردستان. مدیریت نوآوری و راهبردهای عملیاتی، 10 (2)، 65-52.
4. خیراندیش، مهدی؛ شوشتری، مرید؛ ادروان، غلامعلی (1395). آسیب شناسی پیاده سازی سیستم بیمه الکترونیک در بیمه ایران، کنفرانس جهانی مدیریت، واحد پژوهش شرکت دانش پژوهان، دوره 2.
5. رحمنی منفرد، زهرا (1394). شناسایی و رتبه بندی موانع موثر بر بیمه گذاری الکترونیک شرکت بیمه ایران، کنفرانس بین المللی مدیریت و مهندسی صنایع ، دوره 2.
6. فرج پور, مقداد, صالح اردستانی, عباس. (1399). شناسایی عوامل تاثیرگذاربربازارگرایی براساس تکنولوژیهای نوین درصنعت بیمه به منظورارائه الگو. اقتصاد مالی، 14 (53)، 192-173.
7. نورایی محمود، عسگری فرید، معصومی فاطمه. بررسی رابطه بین استفاده از اینترنت با بازاریابی بیمه عمر (مورد مطالعه: نمایندگی های بیمه ایران در استان زنجان). مطالعات کمی در مدیریت، 4 (3)، 100-89.
8. ولی پور م., قربانی م. (1400). بررسی تأثیر بازاریابی چریکی بر پایداری شرکت های بیمه با تأکید بر نقش متغیرهای وفاداری مشتری و ارزش ویژه برند. فصلنامه علمی تخصصی رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، 5 (67)، 64-45.
9. شیخ، محمدجواد،مسگری مشهدی، حجت(1394). تکنیک های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو. کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت،3، 7-4
10. ترابی،حسن،مرادی م.(1401). بررسی عوامل تاثیرگذار بر بازاریابی درونگرا: مطالعه موردی یک شرکت تولیدی. همایش ملی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری ایران. (7)
11. Hussain, A., 2020. How To Create An Ebook From Start To Finish [Free Ebook Templates]. Blog.hubspot.com. Available at: <https://blog.hubspot.com/marketing/how-to-create-anebook- free-templates,2020.35(3):p420
B) Articles
12. Leong, EKF, Ewing, MT & Pitt, LF 2013, 'Australian marketing managers’ perceptions of the internet: a quasi-longitudinal perspective', European Journal of Marketing, vol. 2013.29(6):p3
13. Boblcheff, C., Chaney, T., & Gollier, C. (2016). Analysis of Systemic Risk In the Insurance Industry. The Geneva Risk and Insurance Review. 2016.106(1):p31
14. Busca, L., & Bertrandias, L. (2020). A Framework for Digital Marketing Research: Investigating the Four Cultural Eras of Digital Marketing. Journal of Interactive Marketing, 2020.49(1):p19
15. Chen, Y.T., Chou, T.Y., (2012), “Exploring the continuance intentions of consumers for B2C online shopping: Perspectives of fairness and trust”, Online Information Review, Vol2012.8(6):p104-112
16. Karaoglan, S., & Durukan, T. (2020). Dijital Pazarlama Çağında Çevrimiçi Alışverişin Fayda ve Risk Algısı (Benefit and Risk Perception of Online Shopping at Digital Marketing Era). Journal of Business Research-Turk, 2020,12(8)102-107
17. Verhoef, P. C., Broekhuizen, T. L. J., Bart, Y., Bhattarcharya, A., Dong, J. Q., Fabian, N. E., & Haenlein, M. (2019). Digital transformation: a multidisciplinary reflection and research agenda. J. Bus. Res. (in press).209.9(11):p301
18. Piljan, T., Piljan I., & Cogoljević, D. (2019). Application of information and communication technologies and the Internet in the distribution of insurance services, , Belgrade: Vojno delo.2019.36(6):p309-373
. YalçÕna, Nursel , Utku Köseb. What is search engine optimization: SEO?. Procedia Social and Behavioral Sciences 9 (2010) 487–493
20. Gregori,Nicolas , Daniele ,Roberto. Affiliate Marketing in Tourism . Journal of Travel Research (2014) 53-196 .