[1] Sugito, K. E. P. Managing human resource development of educators in inclusion-based elementary school, Journal of Education and Learning, 15(1), 2021, P. 1-10.
[2] Lynch, D., & Worden, J. M. It ‘s all about the people. Phi Delta Kappan, 92(3), 2010, P. 53- 56.
[3] Munthe, E. & Rogne, M. Research based teacher education. Teaching and Teacher Education, 46, 2015, P. 17-24.
[4] Eklund, G.; Aspfors, J.; Hansen, S. Master’s thesis – a tool for professional development? Teachers’ experiences from Finnish teacher education, Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis, 2019.
[5] Darling-Hammond, L., & Bransford, J. (Eds.). Preparing Teachers for a Changing World: What Teachers Should Learn and be able to do. San Francisco, CA: John Wiley & Sons, 2005.
[6] Darling-Hammond, L., Hyler, M. E., & Gardner, M. Effective Teacher Professional Development. Palo Alto: Learning Policy Institute, 2017.
[7] Afdal, H. W., & Spernes, K. Designing and redesigning research-based teacher education, Teaching and Teacher Education, 74, 2018, P. 215–228.
[8] Sitomaniemi-San, J. Fabricating the Teacher as Researcher: A Genealogy of Academic Teacher Education in Finland. PhD diss., Faculty of Education. University of Oulu, 2015.
[9] Kansanen, P. Teaching as a Master’s level profession in Finland: theoretical reflections and practical solutions. In O. McNamara, J. Murray & M. Jones (Eds.), Workplace Learning, 2014.
[10] Toom, A., Kynäslahti, H., Krokfors, L., Jyrhämä, R., Byman, R., Stenberg, K. Maaranen, K., & Kansanen, P. Experiences of a research-based approach to teacher education: suggestions for future policies. European Journal of Teacher Education, 45(2), 2010, P. 331–344.
[11] Chambers, Ph. Evaluating the impact of continuing professional development: the professional dissertation in lifelong learning, Journal of In-Service Education, 27(1), 2001, P. 123-142, DOI: 10.1080/13674580100200136
[12] Paré, A., Starke-Meyerring, D., & McAlpine, L. The dissertation as multi-genre: Many readers, many readings. In C. Bazerman, A. Bonini, & D. Figueiredo (Eds.), Genre in a changing world (pp. 179–193). Fort Collins, CO: The WAC Clearinghouse and Parlor Press. 2009. Retrieved from http://wac.colostate.edu/books/genre/ [Crossref], [Google Scholar]
]13[ فتحی واجارگاه، ک. موسی پور، ن. و یادگارزاده، غ. برنامه ریزی درسی آموزش عالی (مقدمه ای بر مفاهیم، دیدگاه ها و الگوها)، تهران، مهربان نشر،1400.
]14[ خوی نژاد، غ. روشهای پژوهش در علوم تربیتی. تهران: سمت، 1380.
]15[نوه ابراهیم، ع. و رحیمی، س. پایاننامههای کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی به منظور ارتقاء کیفیت یادگیری دانشگاهی، آینده پژوهی مدیریت (پژوهشهای مدیریت) ، (100)25 ،1393، 1-12.
[16] Råde, A. Professional formation and the final thesis in European teacher education: a fusion of academic and professional orientation, Education Inquiry, 10:3, 2019. P. 226-242, DOI: 10.1080/20004508.2018.1514910,To link to this article: https://doi.org/10.1080/20004508.2018.1514910
]17[حاج، ز. تحلیل محتوای پایان نامههای کارآفرینی در ایران از نظر موضوعشناسی و روششناسی، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی، دانشکده ی مدیریت، 1398.
]18[ امیدزاده، س. تحلیل محتوای(کمی-کیفی) پایان نامههای کارشناسی ارشد حوزه نگارگری مبتنی بر مولفههای نوآوری و کارآفرینی (مورد پژوهش: دانشگاه هنر اصفهان) ، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه هنر اصفهان، دانشکده صنایع دستی، 1397.
]19[محمدیفر، ج. تحلیل محتوای موضوعی و روششناسی پایاننامهها و رسالههای تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز از ابتدای سال 1390 تا پایان سال 1396، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز،1397.
]20[ رنجبری صوفیان، و. تحلیل محتوای موضوعی و روششناختی پایاننامهها و رسالههای تحصیلات تکمیلی رشتهی علوم تربیتی دانشگاه تبریز در فاصله سالهای 1376 - 1395 (از بدو تاسیس تا حال)، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز، پردیس خودگردان، 1396.
]21[ عباس زاده، ف. تحلیل محتوای بخش چکیده و نتیجه گیری پایان نامههای کارشناسی ارشد زبانشناسی،پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه بیرجند، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، 1396.
]22[ مهدوی، ف. س. ارزیابی کیفیت پایاننامههای کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمان، پایان نامه نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش برنامهریزی آموزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی بخش علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمان، 1395.
]23[ خلیلی، م. و فلاح، ر. ارزشیابی پایاننامههای دکترای دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ۸ (۱) ، 1383 ، 10-۱۸.
]24[ گلپاش، ح. تحلیل محتوای عنوان و نوع روش پژوهش پایاننامههای تحصیلات تکمیلی علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران در سالهای 1388- 1393، دانشگاه بیرجند، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، 1394.
]25[ کیامنش، ع. ر. ارزشیابی آموزشی. تهران: انتشارات پیام نور، 1380.
[26] Stufflebeam, D. L. & Shinkfield, A J. Evaluation theory, models, and applications, second edition, U.S.A. Jossey-Bass, 2007.
]27[ فتحی واجارگاه، ک. اصول و مفاهیم اساسی برنامه ریزی درسی. تهران: علم استادان،1400.
[28] Berelson, B. Content Analysis in Communication Research”, New York, Hafner, 1971.
[29] Lawshe, C. H. A quantitative approach to content validity”, Personnel psychology, 28(4), 1975, P. 563-575.
]30[ نوه ابراهیم، ع. ؛ منصوریان، ی. ؛ رحیمی، س. ارزیابی کیفیت پایاننامههای کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی به منظور ارتقاء کیفیت یادگیری دانشگاهی، آینده پژوهی مدیریت، 100، 1393، 1-12.
]31[کوه بومی، اله؛ عزیزی، ف. ؛ ولایی، ن. ؛ رضایی، م.؛ مهربان، ب. ؛ کهریزی، م. بررسی وضعیت شاخصهای روش تحقیق در پایاننامههای دکترای عمومی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. فصلنامه علوم پزشکی کرمانشاه. 10(2)، 1385، 186-177.
]32[ فتحآبادی، ج. کند و کاو در یک دهه انتشار مقالات فصلنامه تعلیم و تربیت در قلمرو روانشناسی تربیتی. فصلنامه تعلیم و تربیت، 3، 1389 ،33 -69 .
[33] Yavuz, S. A Content Analysis Related to Theses in Environmental Education: The Case of Turkey (2011-2015), Journal of Education and Training Studies, 4(10), 2016, ISSN 2324-8068 http://dx.doi.org/10.11114/jets.v4i10.1794