[1] Lyu, C., Yang, J., Zhang, F., Teo, T. and Guo, W. "Antecedents and consequence of organizational unlearning: Evidence from China", Industrial Marketing Management, 84, 2020, 261-270.
[2] حسینی سید یعقوب، رقیب زاده علی و قائمی امین. «بررسی تاثیر آمادگی الکترونیکی بر فراموشی سازمانی»، مدیریت فناوری اطلاعات، 6(2)، 1393، 187-208.
[3] Huang D., Chen S. and Jia R. (2016) "Effects of Intentional Organizational Forgetting on New Product Performance of Each Stage: The Moderating Effect of Absorptive Capacity", Proceedings of PICMET '16: Technology Management for Social Innovation, 2016, PP.1968-1976.
[4] Becker, K. and Bish A. (2019). "A framework for understanding the role of unlearning in onboarding", Human Resource Management Review, 100730, In press. 2019. https://doi.org/10.1016/j.hrmr.2019.100730 (Available online 22 October 2019)
[5] Kleiner M. Nickelsburg J. and Pilarski A. "organizational and individual learning and forgetting", Industrial & Labor Relations Review, 2012. available at: http://www.lexisnexis.com/(accessed June 15, 2012)
[6] رجبی پور میبدی، حسینی الهه و آجرلو فاطمه. واکاوی اثر مؤلفههای یادگیری زدایی در سازمان بر توسعه منابع انسانی، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 5(17)، 1397، 137-157.
[7] Leal-Rodríguez A.L., Eldridge S., Roldán J.L., Leal-Millán A.G. and Ortega-Gutiérrez J. "Organizational unlearning, innovation outcomes, and performance: The moderating effect of firm size", Journal of Business Research, 68(4), 2015, 803-809.
[8] DelshabV., Pyun D.Y., Kerwin S. and Cegarra-Navarro J. "The impact of unlearning context on organizational performance through knowledge management: A case of community sport clubs in Iran", Sport Management Review, In Press, 2020. https://doi.org/10.1016/j.smr.2020.02.001 (Available online 22 April 2020)
[9] نظریپور امیرهوشنگ و شاه سیاه ندا. بررسی نقش تعدیل گری یادگیری زدایی در ارتباط بین سازگاری دانش جدید وا نتقال دانش در شرکت دانش بنیان، پژوهش های مدیریت در ایران، 22(4). 1397، 23-48.
[10] کرامتی عباس، خیراندیش مهدی و خدایی ارشیا. رویکردهای مؤثر در فرایند یادگیری زدایی سازمانی، توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی، 10(36)، 1394، 53-75.
[11] Soner O., Celik. E. and Akyuz E. "Application of AHP and VIKOR methods under interval type 2 fuzzy environment in maritime transportation", Ocean Engineering journal, 129, 2017, 107–116
[12] Mendel. J. M., "Type-2 Fuzzy Sets and Systems: An Overview", Computational Intelligence Magazine, IEEE, 2: 2007, 20-29.
[13] شامی زنجانی مهدی و رونقی محمدحسین. «رابطه فرایندهای مدیریت دانش و هوش کارکنان در سازمان های حوزه فناوری اطلاعات»، مجله مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 17 1395، 79-94.
[14] De Holan, P. M. "Managing Organizational Forgetting". MIT Sloan management review, 45(2) 2004, 45-51.
[15] Argote, L. (2013). Organizational Forgetting. In Linda Argote (Ed.) Organizational Learning: Creating, Retaining and Transferring Knowledge. Chapter 3. pp.57-84. New York: Springer Science + Business Media. 2013.
[16] Emre Yildiz H. and Fey C.F. Compatibility and unlearning in knowledge transfer in mergers and acquisitions, Scandinavian Journal of Management, 26(4), 2010, 448-456.
[17] سپهوند رضا. تحلیل تاثیر یادگیری زدایی سازمانی بر عملکرد سازمان با استفاده از روش BSC و از طریق متغیرهای میانجی چابکی سازمان و مزیت رقابتی پایدار، آموزش در علوم انتظامی، 24(17)، 1396، 21-40.
[18] Akgün, A. E., Byrne, J. C., Lynn, G. S., and Keskin, H. "Organizational unlearning as changes in beliefs and routines in organizations". Journal of Organizational Change Management, 20(6), 2007,794-812.
[19] حسینی سید یعقوب و مغدانی رضا. «اولویت بندی عوامل موثر بر فراموشی سازمانی: استفاده از مدل تحلیل شبکه ای فازی»، پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 5(9)، 1392، 11-37.
[20] Hedberg, B. "How Organizations Learn and Unlearn", in P Nystrom & WH Starbuck (eds.), Handbook of Organizational Design (Vol. 1), Cambridge University Press, London. 1981.
[21] Klein, JI. "Parenthetic Learning in Organizations: Toward the Unlearning of the Unlearning Model", The Journal of Management Studies, 26 (3), 1989, 291-308.
[22] Hamel, G & Prahalad, C. Competing for the Future, Harvard Business School Press, Boston. 1994.
[23] Nystrom, PC & Starbuck, WH. "To Avoid Organizational Crises, Unlearn", Organizational Dynamics, 12(4), 1984, 53-65.
[24] Duffy, FM. "I think, therefore I am resistant to change", Journal of Staff Development, 24 (1), 2003, 30-36.
[25] Windeknecht, K & Delahaye, B (2004), ‘A Model of Individual and Organizational Unlearning’, paper presented at the Australia & New Zealand Academy of Management Conference, Dunedin, New Zealand. PP.1-9.
[26] Becker K. "Individual and organizational unlearning: direction for future research", International Journal of Organizational Behavior, 9(7), 2008, 659-670.
[27] رسته مقدم آرش و عباس پور عباس. در جستجوی الگوی نوین یادگیری زدایی، فصلنامه علوم تربیتی، 4(16)، 1390، 81-105.
[28] خدایی ارشیا، کرامتی عباس و محمدی علیرضا. معرفی ابزار اندازه گیری فرایند یادگیری زدایی در سازمان، مطالعات رفتار سازمانی، 3(4)، 1393، 31-62.
[29] Tsang, E. W. K., & Zahra, S. A. "Organizational unlearning". Human Relations, 61(10), 2008, 1435-1462.
[30] Rezazade Mehrizi, M.H. Managing old and obsolete knowledge. The PHD thesis. Management and Economics school, Sharif university of technology. 2011.
[31] Pighin, M & Marzona, A. "Unlearning/Relearning in Processes of Business Information Systems Innovation". Journal of Iinformation And Organizational Science, 35(1), 2011, 59-72.
[32] David L., Guy S. and Tanguy Brachet. "On the Determinants of Organizational Forgetting." American Economic Journal: Microeconomics, 3(3), 2011, 100–123.
[33] Casey A. and Olivera F. "Reflections on Organizational Memory and Forgetting", Journal of Management Inquiry, 20(3), 2011, 305-310
[34] Lee, K., Kim, Y. and Joshi, K. "Organizational memory and new product development performance: Investigating the role of organizational ambidexterity", Technological Forecasting and Social Change, 120, 2016, 117-129.
[35] Abbasimehr H. and Tarokh M.J. "A novel interval type-2 fuzzy AHP-TOPSIS approach for ranking reviewers in online communities", Scientia Iranica, Transactions E: Industrial Engineering, 23(5), 2016, 2355-2373.
[36] خدیور آمنه و عباسی فاطمه، ارزیابی بلوغ مدیریت دانش در سیصد شرکت برتر ایرانی، پژوهشهای نوین در تصمیم گیری، 1(3)، 1395، 23-52.