1. نجاتیان-مجید، رجب زاده و سایرین)1397(،"نگاشت مدل چابکی استراتژیک سازمان" پایان نامه دکتری تخصصی، تهران، دانشگاه تربیت مدرس
2. Ivory, S.B. & Brooks, S.B. J Bus Ethics Journal of business ethics 2018, 148: 347. https://doi.org/10.1007/s10551-017-3583-6
3. Weber, Y. and Tarba, S.Y. (2014), “Strategic agility: a state of the art introduction to the special section on strategic agility”, California Management Review, Vol. 56 No. 3, pp. 5-12, DOI: 10.1525/cmr.2014.56.3.5
4. Sull, D. (2009), “How to thrive in turbulent markets”, Harvard Business Review, February, p. 78-90. Tan, F.T.C., Tan, B., Wang, W. and Sedera, D. “IT-enabled operational agility: an interdependencies perspective”, Information & Management Journal, Vol. 54 No. 3, 2017pp. 292-303, available at http://doi.org/10.1016/j.im.2016.08.001
5. Kotler Philip& others, 2017, “ Marketing 4.0 Moving from traditional to digital” Published by John Wiley& Sons, Inc., Hoboken, New Jersey ISBN978-1-119-34120-8(cloth)
6. حسینی میرزا حسن (1390) - مدیریت صادرات و واردات ، تهران انتشارات دانشگاه پیام نور
7. حسینی میرزا حسن،نادری بابک (1392) - بازاریابی بین المللی و نام گذاری تجاری با رویکرد اسلامی ، تهران، انتشارات دانش پذیر،
8. علیزاده پریسا، براتی مرتضی،(1397)" چالشها و راهکارهای توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان " شناسنامه گزارش شماره مسلسل 16162 مرکز فنآوری ریاست جمهوری، 6/9/1397
9. رضوانی، حسینی، احمدی، (1388)طراحی الگوی بازاریابی کارآفرینانه بین المللی در بنگاه های صنعتی ایران، رویکرد ترکیبی ، پایان نامه دکتری تخصصی ، دانشگاه تربیت مدرس تهران
10. منتظری فر فیروزه، یعقوبی نورمحمد(1392) "شناسایی و اولویت بندی مولفه ها و شاخص های ارزیابی تجاری سازی ایده های فناورانه در پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد" پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان
11. منطقی، خسرو، ،بیتا نوروزی و حمید ، قربان (1392) “ .زادهدرآمدی بر عملکرد صادراتی کالاهای دانش بنیان ایران با رویکرد رقابت مندی“ ، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، ش 67،.
12. Chaffey Dave, Ellis Chadwick Fiona 2016,” Digital marketing strategy, implementation, and proactive” 6th Edition Pearson Edu. Ltd, ,ISBN 978-1-292-12564-0 (e-Pub)
13. Kannan G, Haq NA 2007, Analysis of interactions of criteria and sub-criteria for the selection of suppliers in the built-in-order supply chain environment. Int Journal of marketing, Prod Res; 45:1–22.
14. پورسلیمی مجتبی و امیدی انوش، (1398)،"بازاریابی احساسی، قابلیتهای دینامیک و سودآوری سازمانی" مجله مدیریت بازاریابی شماره 35 تابستان 1396، صص 110-97
15. Barrales‐Molina, Vanesa and Martínez‐López, Francisco J. and Gázquez‐Abad, Juan Carlos,) 2014(Dynamic Marketing Capabilities: Toward an Integrative Framework. International Journal of Management Reviews, Vol. 16, Issue 4, pp. 397-416, SSRN: https://ssrn.com/abstract=2504280 or http://dx.doi.org/10.1111/ijmr.12026
16. Balochi, H et al,(2019)”The study of the Effect of dynamic capabilities on organizational performance by mediating marketing and technical capabilities and examining the moderated role of environmental change” Journal of Business strategies, spring-summer 2019 , Volume 26 , Number 13 ; Page(s) 99 To 118.
17. Sumitro Sarkum, Bambang Agus Pramuka, Agus Suroso,Suliyanto, Supriadi(2018))) ”Moderating Role of Dynamic Marketing Engagement in Marketing Function for SMEs Business Performance “ Atlantis press, Advances in Social Science, Education and Humanities Research, volume 292, pp505-559
https://www.researchgate.net/publication/330960958
18. Sheen Low, Fahim Ullah, Sara Shirowzhan *, Samad M.E. Sepasgozar and Chyi Lin Lee" (2020) Smart Digital Marketing Capabilities for Sustainable Property Development: A Case of Malaysia” Sustainability, 12, 5402; doi:10.3390/su12135402
19. رجاء سید حسین 1395" ترفندهای بازاریابی و تبلیغات اینترنتی" تهران، موسسه فرهنگی هنری دیباگران
20. کاتلر فیلیپ ، جان کسیلیون" 1394، بی نظمی در بازاریابی- مدیریت بازاریابی در عصر آشفتگی" مترجم حیدرزاده، نائب زاده،تهران، انتشارات سیته
21. سولومون- مایکل آر، 1396" رفتار مصرف کننده" مترجم حیدرزاده-درگی ،چاپ چهارم،تهران، انشارات بازاریابی
22. دیو جیفی، پ-ر-اسمیت 1396"سرآمدی در بازاریابی الکترونیک" مترجم رضوانی، گودرزی و صفی پور، تهران، انتشارات دانشگاه تهران
23. علیپور،بدیعی، منیری،" 1390بررسی چگونگی تلفیق بازاریابی سبز و خوشه صنعتی با ارائه خوشه صنعتی سبز در راستای خروج از بحران های زیست محیطی کشور "فصلنامه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، شماره 18 زمستان
24. کمندی-علی، نیاکان لاهیجی1395،" بازاریابی الکترونیکی" تهران، انتشارات سیمای دانش
25. Nielsen 2016, "Digital Advertising is rising in Canada, Requiring More Sophisticated Measures of Success". Nielsen. Nielsen. Retrieved 25 March.
26. زاهای دبرا، 1396" مدیریت بازاریابی دیجیتال" مترجم حیدرزاده، رادفر، تهران،نشر علم
27. بذرپاش مهرداد، طباطبائیان و دیگران1394" الگوی سیاست گذاری اکتساب فناوری برتر تحت شرایط تحریم (مطالعه موردی: صنعت داوریی- واکسن" رساله دکتری ، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی ،
28. براتی مرتضی و زین العابدینی اکبر. (1396.) “بررسی شاخص صادرات محصولات با فناوری برتر در ایران“، دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری های نوین، تهران، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی،
29. نهاوندیان، محمدو دیگران (1392).“ارائه الگوی توسعه صادرات خدمات با فناوری برتر در جمهوری اسلامی ایران“تهران، پژوهشنامه بازرگانی، ش 68 ،
30. Huang S. Hudson L, Roth, M. S., & Madden, T. J. 2016 the influence of social media interactions on consumer–brand relationships: A three-country study of brand perceptions and marketing behaviors. International Journal of Research in Marketing, 3327-41. doi:10.1016/j.ijresmar.2015.06.004
31. Rakesh Rauta D., Narkhedeb Balkrishna, Bhaskar B. Gardasb 2017 “To identify the critical success factors of sustainable supply chain management practices in the context of oil and gas industries: ISM approach “ Renewable and Sustainable Energy Reviews,68 33–47
32. Warfield JW, 1974. Developing interconnected matrices in structural modeling. IEEE Trans Syst Men Cybern; 4(1):51–81.
33. Sage, Hawthorne RW, 1975, on applications of interpretive structural modeling to higher education program planning. Socio-Econ Plan Sci;9(1):31–43.investigation", Journal of Enterprise Information Management, https://doi.org/10.1108/
34. Malone DW. 1975 “An introduction to the application of interpretive structural.” Modeling, Proceedings of IEEE63 (3); p. 397–404. No. 13, pp. 3999-4017, DOI: 10.1080/00207540902893417.
35. Agarwal Ashish, Ravi Shankar, M.K. Tiwari 2007. Modeling agility of supply chain", Industrial Marketing Management, 36 () 443 – 457.
36. Watson R., 1987. Interpretive Structural Modelling- A useful tool for worth assessment? Technological Forecasting and Social Change, ()11, 165-185
37. Sushil. 2012 Interpreting the interpretive structural model. Glob J Flex System Management Journal; 13(2):87–106.
38. منتظری فر فیروزه، یعقوبی نورمحمد1392،"شناسایی و اولویت بندی مولفه ها و شاخص های ارزیابی تجاری سازی ایده های فناورانه در پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد" پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان
39. https://dictionary.cambridge.org › dictionary › English › dynamic,2020
40. https://www.merriam-webster.com/dictionary/dynamic, 2020
41. Elert Glenn, 2019, “The Physics hypertext book” illustrator webmaster, www.physics.info/#machanics
42. Lemon Katherine N. & Verhoef Peter C. 2016 “ Understanding Customer Experience Throughout the Customer Journey”, American Marketing Association Journal of Marketing, AMA/MSI Special Issue ISSN: 0022-2429 (print) Vol. 80 (November), 69–96 1547-7185 (electronic) DOI: 10.1509/jm.15.0420
43. Forlani, D. and Parthasarathy, M. 2003, "Dynamic market definition: an international marketing perspective", International Marketing Review, Vol. 20 No. 2, pp. 142-160. https://doi.org/10.1108/02651330310470375
44. Nayyar Anand, Mahapatra Bandana, DacNhuong Le, G. Suseendran 2018” Virtual Reality (VR) & Augmented Reality (AR) technologies for tourism and hospitality industry” International Journal of Engineering & Technology, ,7 (2.21) 156-160 ttps://www.researchgate.net/publication/324745910_
45. پاک پرور محسن (1399) طراحی و تبیین مدل بازاریابی دیجیتال برای توسعه صادرات فناوری برتر" رساله دکتری ، دانشگاه پیام نور، مرکز تحصیلات تکمیلی، گروه مدیریت بازرگانی، تهران،
46. شریفی دلچه زهرا، احمدی علی اکبر، دانایی حبیب اله، 1396" بررسی تاثیر بکارگیری بازاریابی الکترونیکی در پیشبرد فروش محصولات (مورد مطالعه شرکت نفت پارس) " پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور استان تهران، مرکز پیام نور تهران غرب،
47. Kumar, Sanjay; Luthra, Sunil; Haleem, Abid 2018: Customer involvement in greening the supply chain: An interpretive structural modeling methodology, Journal of Industrial Engineering International, ISSN 2251-712X, Springer, Heidelberg, Vol. 9, pp. 1-13, http://dx.doi.org/10.1186/2251-712X-9-6)
48. سید امیری-نادر، مشایخی طناز، 1393"بازاریابی کارآفرینانه-درآمدی بر بازاریابی شرکت های کوچک و متوسط" انتشارات ترمه
49. دانشمند وجدانی صدیقه ، کریمی علویجه محمدرضا، شیرازی محمود1397،" تأثیر قابلیتهای بازاریابی و قابلیت نوآوری روی عملکرد صادرات شرکتهای دانش بنیان با نقش تعدیلگری تجربه صادرات" پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه ارشد دماوند
50. Reinhold Decker, Gnibba, Yukawa Kumiko 2010, “Sales Forecasting in High Technology Markets: A Utility, Based Approach” the Journal of Product Innovation Management, Vol 32, Pages 115-1292009 https://doi.org/10.1111/j.1540-5885.2009.00703.x
51. شاه آبادی ، ابوالفضل وهانیه، ثمری1396. “عوامل مؤثر بر صادرات مبتنی بر فناوری برتر با استفاده از روش سیستم معادلات همزمان“ تهران، فصلنامه تحقیقات مدل سازی اقتصادی،
52. Bibiana Campos Seijo 2017”, Crowdfunding” Journal of Science/ Technology /Education –C&en- Published by the AMERICAN CHEMICAL SOCIETY Washington Dc. Oct.
53. Paschen Jeannette, 2016 “Choose wisely: Croudfunding Through the stages of the startup's life cycle” Kelley School of Business, Indiana University. Published by Elsevier Inc. All rights reserved. http://dx.doi.org/10.1016/j.bushor...2016.11.003
54. باباخانی فایزه، سهرابی روح اله، صمدی عباس1396،" بررسی تأثیر و نوع استفاده از استراتژی های بازاریابی بر موفقیت صنایع دانش بنیان در هراحل چرخه عمر هحصول؛ موردمطالعه شرکت های هستقر در پارک علمی و فناوری کرمانشاه" پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه بوعلی سینا همدان دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی،
55. Nian, Lam Pak, Chuen, David Lee Kuo 2015,” Handbook of Digital Currency” Elsevier, Institute for Financial Economics, Singapore Management University, Singapore
56. چوبچیان، پوریا۱۳۹۶: ارزهای رمزی از منظر کارکردهای پول. خبرگزاری ایلنا. /۰۹/۲۵. کد خبر: ۵۷۰۹۴۷
57. Fengmet 2019 Central Bank of I.R.Iran Crypto Currency law, Tehran. CBI Publisher
58. Syam-Naladri, Sharma –Arun2018,” waiting for sales renaissance in the fourth industrial revolution:- machine learning and artificial intelligence in sales research and practice” Industrial Marketing Management, Elsevier
59. Ivanov, D. 2010 “An adaptive framework for aligning (re)planning decisions on supply chain strategy, design, tactics, and operations”, International Journal of Production Research, Vol. 48 No. 13, pp. 3999-4017, DOI: 10.1080/00207540902893417