[1] طاهرپور کلانتری، ح.ا.، ا. طیبی طلوع، رابطه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با عملکرد بازاریابی. چشم انداز مدیریت بازرگانی، 1389. (1): 122-109.
[2] قمری صوفیانی، ح.، تاثیر بازارگرایی خارجی بر عملکرد مالی و غیرمالی واحدهای صنعتی شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی، دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و کسب و کار. تبریز - گروه مدیریت دانشگاه تبریز، 1397.
[3] Slater, S.F. and J.C. Narver, The positive effect of a market orientation on business profitability: A balanced replication. Journal of business research, 2000. 48(1): p. 69-73.
[4] Lee, Y.-K., et al., Market orientation and business performance: Evidence from franchising industry. International Journal of Hospitality Management, 2015. 44: p. 28-37.
[5] علیزاده، ع.، ح. علیپور.، م. محمدیان، بررسی رابطه بین بازارگرایی رفتاری با عملکرد سازمانی شرکتهای کوچک و متوسط مستقردرشهرکهای صنعتی اردبیل، دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و حسابداری. تهران: موسسه آموزش عالی صالحان، 1396.
[6] Qu, R. and Z. Zhang, Market orientation and business performance in MNC foreign subsidiaries—Moderating effects of integration and responsiveness. Journal of Business Research, 2015. 68(5): p. 919-924.
[7] راستی الحسینی، س.، م. کاظمی آرانی، بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد سازمانی مورد مطالعه بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان، دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و حسابداری. تهران، موسسه آموزش عالی صالحان، 1396.
[8] Lings, I.N., Internal market orientation: Construct and consequences. Journal of Business Research, 2004. 57(4): p. 405-413.
[9] ابزری، م.، تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری. فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی، 1388. 8(31): 42-25.
[10] امینبیدختی، ع.ا.، س.م. زرگر، بررسی موانع موجود در توسعه بنگاه های کوچک و متوسط (SMEs) و ارائه چارچوب حمایت از این بنگاه ها. کار و جامعه، 1390. 138(20): 48-34.
[11] نورآبادی، م.، بررسی نقش بنگاههای کوچک و متوسط در اشتغالزایی ، رقابت پذیری صنعتی و فناوری اطلاعات و نواوری در فضای کسب و کار در ایران، کنفرانس بین المللی مدیریت تغییر و تحول. 1395، مرکز توسعه اطلاعات کاربردی.
[12] براتی، م.، بررسی وضعیت پارک های علم و فناوری کشور، گزارش مرکز پژوهشهای مجلس. 1395: گیلان (رشت).
[13] علیزاده، پ.، س. خردمندنیا، بررسی موانع و راهکارهای ایجاد و توسعه کسبوکارهای نوپا و شرکتهای دانش بنیان در ایران، گزارش مرکز پژوهشهای مجلس. 1398.
[14] Busi, M. and U.S. Bititci, Collaborative performance management: present gaps and future research. International journal of productivity and performance management, 2006. 55(1): p. 7-25.
[15] Millar, P. and J. Stevens, Management training and national sport organization managers: Examining the impact of training on individual and organizational performances. Sport Management Review, 2012. 15(3): p. 288-303.
[16] Narver, J.C. and S.F. Slater, The effect of a market orientation on business profitability. Journal of marketing, 1990. 54(4): p. 20-35.
[17] Amaratunga, D. and D. Baldry, Moving from performance measurement to performance management. Facilities, 2002. 20(5/6): p. 217-223.
[18] Allen, R.S., et al., Perceived diversity and organizational performance. Employee Relations, 2008. 30(1): p. 20-33.
[19] Yu, Q., et al., Enhancing firm performance through internal market orientation and employee organizational commitment. The International Journal of Human Resource Management, 2019. 30(6): p. 964-987.
[20] جدی، د.، ن. ایمان خان، بررسی تاثیر بازاریابی درونی بر تعهد و عملکرد کارکنان سازمان مورد مطالعه:شرکت کولر هوایی آبان، دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و فناوری اطلاعات و ارتباطات. تهران، شرکت خدمات برتر، 1395.
[21] حیاتی، م.، س. عبدالمناف،. س. فرجام، بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار، هفتمین کنفرانس ملی کاربردهای حسابداری و مدیریت. تهران، گروه ارتباط طلایی آسیا، 1397.
[22] حیدریه، س.، ر. طیبی زاده، تاثیر بازارگرایی بر عملکرد برند (مطالعه موردی: شرکتهای کوچک و متوسط سازمان توسعه تجار)، پنجمین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در مدیریت و حسابداری. تهران، انجمن مدیریت ایران، 1397.
[23] Özer, A., A. Koçak, and O. Çelik, Determinants of market orientation in accounting firms. Marketing Intelligence & Planning, 2006. 24(6): p. 591-607.
[24] صالحیصدقیانی، پ.آ.، ا. تاجزادهنمین.، س. داروئیان، اثرات بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی هولدینگ اتکا. مطالعات کمی در مدیریت، 1393. 16(5): 197-218.
[25] Shapiro, B.p., What the Hell Is ‘Market Oriented'? Harvard Business Review, 2019. 66(6): p. 115-125.
[26] Parasuraman, A. and L.L. Berry, Marketing for services: Marketing for competitive through Quality. 1991, New York. NY: The Free Press.
[27] Bouranta, N., G. Mavridoglou, and P. Kyriazopoulos, The impact of internal marketing to market orientation concept and their effects to bank performance. Operational Research, 2005. 5(2): p. 349-362.
[28] Huang, Y.-T. and S. Rundle-Thiele, The moderating effect of cultural congruence on the internal marketing practice and employee satisfaction relationship: An empirical examination of Australian and Taiwanese born tourism employees. Tourism Management, 2014. 42: p. 196-206.
[29] Ahmed, P.K., M. Rafiq, and N.M. Saad, Internal marketing and the mediating role of organisational competencies. European journal of marketing, 2003. 37(9): p. 1221-1241.
[30] Lings, I.N., Internal marketing and supply chain management. Journal of services marketing, 2000. 14(1): p. 27-43.
[31] ابزری، م.، تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 1388. 8(31): 25-42.
[32] فرساد، ف.، ح. اسلامی، بازارگرایی، کارآفرینی و نوآوری پایه های اساسی عملکرد برتر شرکتها، یازدهمین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت و هفتمین کنفرانس کارآفرینی و نوآوری های باز. تهران: شرکت همایشگران مهر اشراق، 1397.
[33] ابراهیمی، م.، و. دایمی، تاثیر بازاریابی درونی بر عملکرد سازمانی در محصولات آرایشی و بهداشتی شهر تهران(مورد مطالعه: محصولات سینره)، دومین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت در هزاره سوم. رشت، شهرداری رشت -دانشگاه فنی و حرفه ای میرزا کوچک صومعه سرا، 1395.
[34] Salehzadeh, R., H.B. Jamkhaneh, and S. Doosti, The effects of internal marketing mix on performance in a healthcare context. International Journal of Business Innovation and Research, 2019. 18(2): p. 167-186.
[35] Bhattarai, C.R., C.C. Kwong, and M. Tasavori, Market orientation, market disruptiveness capability and social enterprise performance: An empirical study from the United Kingdom. Journal of Business Research, 2019. 96: p. 47-60.
[36] Hussain, J., W. Rahman, and F.A. Shah, Market orientation and performance: The interaction effect of entrepreneurial orientation. Pakistan Journal of Commerce and Social Sciences (PJCSS), 2016. 10(2): p. 388-403.
[37] سرمد سعیدی، س. .،م.ا. جمشیدیان، بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمان های خدماتی (مطالعه موردی شعب بانک رفاه در شهر اراک). مدیریت بازاریابی، 1392. 8(18): 91-106.
[38] اصغری، ح.، ک.ا. دانش فرد.، ن. میرسپا سی، تحلیل عملکرد شرکت های دانش بنیان مورد مطالعه:شرکت های موجود در پارک های علم و فناوری تهران. مدیریت بهرهوری، 2018. 12(2(45) تابستان): 30-7.
[39] زارع احمدآبادی، ح.، م. خدائی میدانشاه،. ف. دهقانی زاده، ارائه مدلی ترکیبی جهت ارزیابی و پیش بینی عملکرد کارآفرینانه شرکتهای دانشبنیان. مدیریت استاندارد و کیفیت، 1398. 9(زمستان): 23-38.
[40] ابراهیمی نژاد، م.، م. دهقانی سلطانی، نقش قابلیتهای نوآوری فناورانه در ارتقاء عملکرد نوآوری شرکتهای دانش بنیان (مطالعهی شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران). پژوهش های مدیریت عمومی، 1397. 11(41): 109-83.
[41] موسوی، س.ع.، تأثیر سرمایه فکری بر عملکرد شرکتهای دانش بنیان. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 1392. 22(70): 75-47.
[42] عباسی اسفنجانی، ح.، ا.ا. اسدی قربانی، بررسی نقش بازاریابی در شرکت های کوچک و متوسط مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی. فصلنامه رشد فناوری، 1396. 13(52): 58-66.
[43] Zaman, K., et al., Impact of internal marketing on market orientation and business performance. International Journal of Business and Social Science, 2012. 3(12).
[44] Theodoridis, P.K. and G.G. Panigyrakis, Internal marketing, market orientation and organisational performance: the mythological triangle in a retail context, in European Retail Research. 2011, Springer. p. 33-67.
[45] Salehzadeh, R., et al., The impact of internal marketing and market orientation on performance: an empirical study in restaurant industry. Measuring Business Excellence, 2017. 21(4): p. 273-290.
[46] Sousa, J.P., K. Krot, and R.G. Rodrigues, Internal marketing and organisational performance of SMEs in the EDV industrial sector. Engineering Management in Production and Services, 2018. 10(1): p. 55-64.
[47] Boudlaie, H., B.K. Nik, and M. Kenarroodi, The Impact of Corporate Social Responsibility and Internal Marketing on Employee Turnover Intentions with the Mediating Role of Organizational Commitment. Technium Social Sciences Journal, 2020. 4: p. 121-134.
[48] قاضیان، آ.، ح. فارسیجانی.، ف. سیدرضا، تحلیل نقش کلیدیبازاریابیداخلی و اثرات آن بر سایر جوانب سازمان، دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری. کوالالامپور-مالزی - موسسه سرآمد کارین، 1394.
[49] Foreman, S.K. and A.H. Money, Internal marketing: concepts, measurement and application. Journal of marketing management, 1995. 11(8): p. 755-768.
[50] عطافر، ع.، تاثیر رهبری معنوی اسلامی بر عملکرد سازمانی(مورد مطالعه: شرکت گاز استان لرستان). مدیریت اسلامی، 1392. 21(1): 239-219.
[51] Henseler, J., C.M. Ringle, and R.R. Sinkovics, The use of partial least squares path modeling in international marketing, in New challenges to international marketing. 2009, Emerald Group Publishing Limited. p. 277-319.
[52] Hinton, P.R., I. McMurray, and B. Cozens, SPSS explained. 2004: Routledge: Taylor & Francis Group.
[53] دهقانی، ح.، بررسی نقش میانجی ظرفیت جذب در رابطه بین بازارگرایی و قابلیت های بازاریابی با عملکرد شرکت (مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای شهر تهران)، سومین کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و حسابرسی پویا. تهران، دانشگاه صالحان، 1397.
[54] شیرمحمدی، ی.، ا. بهمنی.، ش. سرفراز، تاثیر بازارگرایی نیروی فروش بر عملکرد نیروی فروش از طریق متغیر خلاقیت، نوآوری در دفاتر خدمات مسافرتی شهر تهران، پنجمین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در مدیریت و حسابداری. تهران: انجمن مدیریت ایران، 1397.
[55] ایزدی، م.، ارتباط بازاریابی داخلی با رضایتمندی، وفاداری و عملکرد شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان رضوی. خراسان رضوی: دانشکده مدیریت، دانشگاه حکیم سبزواری، پایان نامه کارشناسی ارشد، 1395.
[56] تجری، ا.، ر.ا. سمیعی.، س. قربانی، ارتباط بازاریابی داخلی با بازارگرایی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان، پنجمین کنفرانس ملی علوم کاربردی در ورزش. استان گلستان، 1395.
[57] ارغند، ز.، س. شیخ اسماعیلی، ارزیابی اثرات کیفیت رابطه بر عملکرد غیرمالی مرتبط با مشتری؛ با نقش بازاریابی درونی و خرید مجدد مشتری، دومین کنفرانس ملی پژوهشات بازاریابی. تهران، موسسه اطلاع رسانی نارکیش، 1394.
[58] عبدی، ف.، بررسی تأثیر بازارگرایی بر عملکرد سازمان با توجه به متغیر میانجی مدیریت زنجیره تأمین. تهران: دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ، پایان نامه کارشناسی ارشد، 1392.
[59] چیرانی، ا.، م. شهنازی بجارسری.، س. علیزاده ماتک، نقش بازاریابی درونی در بهبود عملکرد بازرگانی بانک های خصوصی، . چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی. تهران، مرکز بازاریابی خدمات مالی، 1391.
[60] Wahab, S., M.F. bin Mohamad Shah, and S.N. Faisalmein. The Relationship Between Management Competencies and Internal Marketing Knowledge Towards Internal Marketing Performance. in Proceedings of the Regional Conference on Science, Technology and Social Sciences (RCSTSS 2016). 2019. Springer.
[61] Khan, M.A., Mediating role of job satisfaction in the relationship of internal market orientation and organizational performance. Actual Problems of Economics, 2019. 136(10): p. 315-322.