[1] World Bank. "World development report 2004: Making services work for poor people", Washington DC: World Bank, 2004, 271 p.
[2] Devarajan, S., Widlund, I. "The politics of service delivery in democracies", Stockholm: Ministry for Foreign Affairs, 2007, 172 p.
[3] United Nations Development Program me. "Measuring Capacity", Capacity Development Group, www.content.undp.org/go/cms-service/download/publication, 2010.
[4] Duflo, E., Hanna, R., Ryan, S. "Incentives work: Getting teachers to come to school", American Economic Review, Vol. 102, No. 4, 2012, 1241–1278.
[5] Denhardt, R.B. "Trust as capacity: The role of integrity and responsiveness public organization", A Global Journal, Vol. 2, 2002, 65- 76.
[6] United States Agency for International Development. "Foreign assistance standardized program structure and definitions", https://www.state.gov, 2009.
[7] Cohen, D.K., Ball, D.L. "Instruction, capacity, and improvement", CPRE Research Reports. Retrieved from https://repository.upenn.edu/cpre_researchreports/8, 1999.
[8] Ravitch, D. "Left back: A century of failed school reforms", New York: Simon and Schuster, 2000, 560 p.
[9] Stein, S. "The culture of education policy", New York: Teachers College Press, 2004, 216 p.
[10] Fukushima, Y., Ishimura, G., Komasinski, A.J., Omoto, R., Managi, S. "Education and capacity building with research: A possible case for future earth", International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 18, No. 2, 2017, 264.
[11] Lavergne R. "Capacity development: Conceptual framework and key issues", Presentation to Tokyo International Symposium on Capacity Development, Vol. 4, 2004, 1-26.
[12] Enemark, S., Ahene, R.A. "Capacity building in land management-implementing land policy reforms in Malawi", Published in Survey Review, Vol. 37, No. 287, 2003, 20-30.
[13] Brown, L., LaFond, A., Macintyre, K. "Measuring capacity building", MEASURE Evaluation, Carolina Population Center, University of North Carolina at Chapel Hill. March, 2001, 16.
[14] Crilly, R. G. "Synthesis research on community capacity", Health Policy Research Program, Summary of Research Results. Health Canada, 2003.
[15] Peters, G. "The policy capacity of government", Canadian Centre for Management Development Publishing, 1996, 120 p.
]16[ غلامی، م. برنامه پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم، فناوری و تحقیقات. نقشه جامع علمی کشور، 1396، 1-20.
[17] Birnbaum, R. "The quality cube: How college presidents assess excellence", Higher Education Management Journal, Vol. 9, No. 3, 1994, 71-82.
[18] Gibbons, M. "Engagement with the community: A new basis for university autonomy in a knowledge society", Bologna: Bononia University Press, 2005, 121-150.
]19[ الوانی، س.م.، مردانی، م.ر. طراحی الگوی توسعه آموزش عالی ایران در افق چشم انداز 20 ساله کشور، فصلنامه برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی، 4(14)، 1392، 26-68.
]20[ عبدی، ح.، میرشاه جعفری، س.ا.، نیلی، م.ر.، رجایی پور، س. تبیین افق 1404 آموزش عالی ایران با استفاده از روش سناریونویسی، فصلنامه آموزش عالی ایران، 9(4)، 1396، 1-27.
]21[ فقیهی، ا.ال.، کاظمی بیدگلی، س.ع. الگویی برای تدوین و اجرای برنامه های اصلاح و بهبود نظام اداری در جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه علوم مدیریت ایران، 9(34)، 1393، 1- 24.
]22[ رهنورد، ف.ال.، جوکار، ع.، طاهرپور، ح.ال.، رسولی، م. تدوین چارچوبی برای پاسخگویی اجتماعی سازمان های دولتی ایران، فصلنامه مدیریت سازمان های دولتی، 7(2)، 1398، 115- 134.
]23[ الوانی، س.م.، احمدی، ک. مفهوم پاسخگویی اجتماعی سازمانی و ضرورت تبیین مولفه های آن در سازمان های دولتی ایران، فصلنامه مدیریت سازمان های دولتی، 1(3)، 1392، 7-16.
[24] Iancu, D., Junjam, V., Derries, M.S. "Public administration reform in central and eastern Europe and central Asia", Bratislava: NISPAcee Press, 2013, 402- 406.
[25] Sharitz, M. J., Ott. S. J. "Classics of organization theory", Cen gage Learning, 8 editions, 2015, 496 p.
[26] Dreher, A., Lamla, M.J., Lein, S.M., Somogyi, F. "The impact of political leader’s profession and education on reforms", J. Comp. Econ, Vol. 37, No. 1, 2009, 169-193.
[27] Council on Higher Education. "Towards a framework for quality promotion and capacity development in South African higher education", South Africa. Retrieved from http://www.che.ac.za, 2005, 16-20.
[28] Simister, N., Smith, R. "Monitoring and evaluating capacity building: Is it really that difficult?", Retrieved from http://www.intrac.org, 2010, 3-10.
[29] Bakvis, H. "Rebuilding policy capacity in the era of the fiscal dividend: A report from Canada", International Journal of Policy and Administration, Vol. 13, No. 1, 2000, 71- 103.
[30] Elgin, D., Weible, CH.M. "A stakeholder analysis of Colorado climate and energy issues using policy analytical capacity and the advocacy coalition framework", Review of Policy Research, Vol. 30, No. 1, 2013, 114- 133.
[31] Howlett, M. "Policy analytical capacity and evidence-based policy-making: Lessons from Canada", Canadian public Administration, Vol. 52, No. 2, 2009, 155- 156.
]32[ شاخص های ارزیابی آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجموعه قوانین و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 1383.
[33] Merinoa, S., Carmenadoa, I. "Capacity Building in Development Projects", Social and Behavioral Sciences, Vol. 46, 2012, 960- 967.
[34] Dill, D.D. "Capacity Building as an Instrument of Institutional Reform: Improving the Quality of Higher Education through Academic Audits in the UK, New Zealand, Sweden, and Hong Kong", The Journal of Comparative Policy Analysis, Vol. 2, No. 2, 2000, 211-234.
[35] Crisp, B.R., Swerissen, H., Duckett, S.J. "Four Approaches to Capacity Building in Health: Consequences for Measurement and Accountability", Health Promotion International, Vol. 15, No. 2, 2000, 99-107.
[36] Judge, W.Q. "Building organizational capacity for change: The strategic leader’s new mandate", New York: Business Expert Press, 2011, 125 p.
[37] Brown, L. D., Moore, M. H. "Accountability, Strategy, and International Non-Governmental Organizations", Social Science Research Network Electronic Paper Collection: http://papers.ssrn.com, 7, 2001, 1-33.
[38] Shiel, C., Filho, W.L., Paco, A.D., Brandli, L. "Evaluating the Engagement of Universities in Capacity Building for Sustainable Development in Local Communities", Evaluation and Program Planning, http://dx.doi.org/10.1016/j.evalprogplan.2015.07.006, 2015, 1-12.
]39[ محمدی فاتح، ا.، دانایی فرد، ح.، رهنورد آهن، ف.ال.، فروزنده، ل.ال. طراحی مدلی برای ارتقا ظرفیت سازی خط مشی گذاری در قوه مجریه کشور، فصلنامه فرآیند مدیریت و توسعه، 29(3)، 1395، 1-36.
]40[ فروزنده، ل.ال.، دانایی فرد، ح.، رهنورد آهن، ف.ال.، محمدی فاتح، ا. بررسی ظرفیت سازمانی دانشگاه افسری امام علی (ع) بر اساس الگوی مک کنزی، فصلنامه مدیریت نظامی، 14(54)، 1393، 1-28.
[41] Hammerschmid G., Stimac V., Wegrich K. "Management capacity and performance in European public administrations in: Lodge M., Wegrich K", (eds) The Problem-solving Capacity of the Modern State, 2004, 105-126.
[42] Kivipold, K., Vadi, M. "A measurement tool for the evaluation of organizational leadership capability", Baltic Journal of Management, Vol. 2, No. 1, 2010, 118-136.
[43] Kaplan, A. "Organizational capacity: A different perspective", Development Dossier No. 10, Non-Governmental Liaison Service, United Nations, Geneva, 1999, 7.
[44] United Nations Conference on Environment and Development. "National Mechanisms and International Cooperation for Capacity Building", Agenda 21, Chapter 37: http://www.gdrc.org/uem/capacity-building.html, 1992.
[45] Food and Agriculture Organization of the United Nations. "FAO approaches to capacity development in programming: Processes and tools", FAO Capacity Development Team, Office of Knowledge and Capacity for Development (OEKC), 2015, 14.
[46] United Nations Development Program me. "Capacity assessment", Practice Note. New York, October, 2008, 1-31.
[47] Brinkerhoff, D.W., Morgan, P.J. "Capacity and capacity development: Coping with complexity", Public Administration and Development, Vol. 30, 2010, 2-10.
[48] Smeriglio, A., Bachtler, J., Francesco, F.D., Olejniczak, K., Thomson, R., Śliwowski, P. "Adminisrative capacity Building and cohesion policy", European Policies Research Centre, University of Strathclyde, January, 2015, 36-37.
[49] Pollyn, B.S., Barinua, V., Johnagi, C. "Human Capacity Building and Sustainable Development in Nigeria: A Value Base Analysis", Best International Journal, Vol. 3, No. 2, 2016, 63-81.
[50] Mayer, S. "Building Organizational Capacity: A Simple Useful Framework", Available at www.effectivecommunities.com, 2019.
[51] Boyatzis, R. E. "Transforming qualitative information: Thematic analysis and code development", Sage, 1998.
]52[ عرفان، آ.، نادی، م.ع.، ابراهیم زاده، ر. تحلیلی بر مولفه های اخلاقی تجاری سازی دانش در آموزش عالی، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 13(1)، 1397، 108-116.
]53[ ایمان، م.ت.، نوشادی، م.ر. تحلیل محتوای کیفی، فصلنامه پژوهش، 3(2)، 1390، 15-44.
]54[ محجوب، ح.، نادری، ا.، خرازی، ک.، انتظاری، ی. تصمیم گیری های استراتژیک مالی در دانشگاه های جامع دولتی، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 24(2)، 1397، 53- 83.
]55[ ابوالمعالی، خ. پژوهش کیفی از نظریه تا عمل، نشر علم، چاپ اول، 636 صفحه، 1391.
[56] Rao, S., Perry, C.H. "Convergent interviewing to build a theory in under-researched areas: Principles and an example investigation of Internet usage in inter-firm relationships", Qualitative Market Research: An International Journal, Vol. 6, No. 4, 2003, 236-247.
[57] Townsend, A., Cox. S.M., Li, L.C. "Qualitative research ethics: Enhancing evidence-based practice in physical therapy", Physical Therapy, Vol. 90, No. 4, 2010, 615-628.
]58[ موسوی داودی، س.م.، حضوری، م.ج.، نجاری، ر.، رستگار، ع.ع. طراحی و تبیین مدل ارزش های سازمانی مبتنی بر آموزه های نهج البلاغه، فصلنامه مدیریت سازمان های دولتی، 5(1)، 1395، 33- 48.
]59[ قهرمانی، م. تدوین الگوی مدیریت استراتژیک آموزش عالی ایران، فصلنامه پژوهش های تربیتی، 29، 1393، 102- 123.
[60] Nickols, K. "Strategic Planning in Higher Education: A Guide for Heads of Institutions", Senior Managers and Members of Governing Bodies. Strategic planning, Finance, Estates, 2000, 1-46.
]61[ فتح الهی، ا.، یمنی، م.، صباغیان، ز.، فراستخواه، م.، قاضی طباطبائی، م. تحلیل محتوای برنامه های توسعه آموزش عالی با تمرکز بر تغییرات ساختاری و کارکردی استقلال نظام دانشگاهی، فصلنامه سیاست علم و فناوری، 7(1)، 1394، 27- 45.
]62[ آیتی، م.، قرآنی سیرجانی، س. بهبود کیفیت برنامه های درسی با بهره گیری از مدیریت دانش در آموزش عالی، فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 1(2)، 1389، 153-172.
]63[ مینگ یو، چ. نقش و تاثیر رهبران سازمانی در نهادینه سازی مدیریت دانش. ترجمه لاله جمشیدی، نامه آموزش عالی، 18، 1384، 32-37.
]64[ منوریان، ع.، عسگری، ن.، آشنا، م. ابعاد ساختاری و محتوایی سازمان های دانش محور. اولین کنفرانس ملی مدیریت دانش، مرکز همایش های بین المللی رازی، 13-14 بهمن، 1386، 1-18.
[65] Metaxiotis, K., Psarras, J. "A conceptual analysis of knowledge management in E-Government", Electronic Government, an International Journal, Vol. 2, No. 1, 2005, 77 - 86.
[66] Schillemans, T. “Accountability in the Shadow of Hierarchy: The Horizontal Accountability of Agencies”, Public Organization Review, 8, 2008, 175-194.
]67[ عباس پور، ع.، شاکری، م.، رحیمیان، ح.، فراستخواه، م. تحقیق کیفی پیرامون راهبردهای پاسخگویی دانشگاه های دولتی از دیدگاه خبرگان آموزش عالی، فصلنامه پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی، 1(3)، 1393، 1- 27.
]68[ ثمری، ع.، یمنی دوزی سرخابی، م.، صالحی عمران، ا.، گرائی نژاد، غ.ر. بررسی و شناسایی عوامل موثر در فرآیند توسعه دانشگاهی در دانشگاه های دولتی ایران، دو فصلنامه مطالعات برنامه ریزی آموزشی، 2(4)، 1392، 67- 100.