[1] Zikmund W. G., D'Amico M. Effective marketing: creating and keeping customers in an e-commerce world, Cincinnati: South-Western College Pub, 553 Pages, 2002.
[2] Kaul V. “Changing paradigms of media landscape in the digital age”, Journal of Mass Communication and Journalism, 2 (2), 2012, 1–9.
[3] Yadav M., Rahman Z. “Measuring consumer perception of social media marketing activities in e-commerce industry: Scale development & validation”, Telematics and Informatics, 34 (7), 2017, 1294–1307.
[4] Statista. Half of the world will be on the worldwide web, [Online]. Available at: https://www.statista.com/chart/16467/internet-usage-worldwide/ [cited 2018 Dec 19].
[5] Clement. J. Number of social network users worldwide from 2010 to 2023, [Online]. Available at: https://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwide-social-network-users/ [cited 2020 Apr 01].
[6] Clement. J. Most popular social networks worldwide as of April 2020, ranked by number of active users (in millions), [Online]. Available at: https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/ [cited 2020 Apr 24].
[7] Wirtz B. W. Media and internet management, Wiesbaden, Germany: Gabler Verlag, 2011 edition (July 14, 2011), ISBN-13: 978-3-8349-3010-1 (paperback), 569 pages, 2011.
[8] https://www.merriam-webster.com/dictionary/newspaper
[9] Fortunati L., O'sullivan J. “Situating the social sustainability of print media in a world of digital alternatives”, Telematics and Informatics, 37, 2019, 137–145.
[10] Huang L., Lu W. “Functions and roles of social media in media transformation in China: A case study of CCTV news”, Telematics and Informatics, 34 (3), 2017, 774–785.
[11] Madhani P. M. “The Resource-Based View (RBV): Issues and Perspectives”, A Journal of Research of Prestige Institute of Management, 1(1), 2010, 43-55.
[12] MarkusM. L., Soh, C. “Banking on information technology: converting IT spending into firm performance”, In Strategic Information Technology Management, 1993, 375–403.
[13] Kalafut P. C., Low J. “The value creation index: Quantifying intangible value”, Strategy & Leadership, 29, 2001, 9–15.
[14] Martinez-Nunez M., Perez-Aguiar W. S. “Efficiency analysis of information technology and online social networks management: An integrated DEA-Model assessment”, Information & Management (I&M), 51, 2014, 712-725.
[15] زالی و همکاران. «ﺗﺄﺛﻴﺮ ﺷﺒﻜﻪی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﺮ ﻋﻤﻠﻜﺮد ﻛﺴﺐوﻛﺎر: اﺛﺮ ﺗﻌﺪﻳﻞﻛﻨﻨﺪﮔﻲ اﻟﮕﻮی ﻧﻘﺶ و اﻧﮕﻴﺰهی ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﺎنه (شواهدی مبتنی بر دادههای GEM اﻳﺮان، ﻛﺮواﺳﻲ و داﻧﻤﺎرک)»، فصلنامهی پژوهشهای مدیریت در ایران، ۱۶ (۲)، ۱۳۹۱، ۱۱۱-۹۱.
[16] حسنزاده، ع. ودادی، ع. الهی، ش. «تجزیه و تحلیل قابلیتهای وب 2 در صنعت بیمه: ارائه-ی مدل مفهومی»، فصلنامهی پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، ۲ (۴)، ۱۳۹۱، 23-44.
[17] سهرابی، ب. رئیسی وانایی، ا. طالبیان، م. «ارائهی الگویی برای تحلیل رفتار کاربران شبکه-های اجتماعی با استفاده از روش دادهکاوی»، فصلنامهی پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، ۶ (۴)، ۱۳۹۵، 84-106.
[18] اخوان خرازیان، م. شریفیالحسینی، هـ. «شناسایی و برترییابی کارکردهای رسانههای اجتماعی در شرکتهای کوچک و متوسط از دیدگاه صاحبنظران ایرانی»، فصلنامهی تحقیقات بازاریابی نوین، 7 (4)، 1396، 41-56.
[19] خانیکی، هـ.، خجیر، ی. «ظرفیتها و چالشهای شبکههای اجتماعی مجازی برای جامعهی مدنی ایران»، فصلنامهی مطالعات رسانههای نوین، 5 (17)، 1398، 34-65.
[20] Emrouznejad A., Cabanda E., Gholami R. “An alternative measure of the ICT opportunity index”, Information & Management, 47, 2010, 246–254.
[21] Ceccobelli M., Gitto S., Mancuso P. “ICT capital and labor productivity growth: A non-parametric analysis of 14 OECD countries”, Telecommunications Policy, 36, 2012, 282–292.
[22] Xu J., Wei J., Zhao D. “Influence of social media on operational efficiency of national scenic spots in china based on three-stage DEA model”, International Journal of Information Management, 36 (3), 2016, 374–388.
[23] Farzipoor Saen R. “Media selection in the presence of flexible factors and imprecise data”, Journal of The Operational Research Society (JORS), 62, 2011, 1695–1703.
[24] موسویکاشی، ز.، حجاجی، ح.، حسنزاده، ا. «اندازهگیری کارایی شبکههای اجتماعی سازمانی با رویکرد سرمایهی اجتماعی به کمک مدل تحلیل پوششی دادهها»، پنجمین کنفرانس بینالمللی مدیریت و حسابداری، 1394.
[25] جهانشاهلو، غ.، حسینزاده لطفی، ف.، نیکومرام، هـ. «تحلیل پوششی دادهها و کاربرد آن»، چاپ اول، تهران: انتشارات آثار نفیس، 1389.
[26] Chen K., Yang G., Khoveyni M. “Measuring performance evolution of academic journals in management science and operations research: A DEA-Malmquist approach”, Journal of Management Science and Engineering, 2 (1), 2017, 34–54.
[27] فرهنگی، ع.، دانایی، ا. «توسعه و اجرای سیستمهای ارزیابی عملکرد متوازن در سازمانهای رسانهای»، تهران: انتشارات مکثنظر، 1392.
[28] Tone K. “A slacks-based measure of efficiency in data envelopment analysis”, European Journal of Operational Research (EJOR), 130, 2001, 498-509.
[29] Soteriades et al. “Improving efficiency assessments using additive data envelopment analysis models: an application to contrasting dairy farming systems”, Agricultural and Food Science, 24, 2015, 235–248.
[30] Kocisova K. Gavurova B., Kotaskova A. “A slack-based measure of agricultural efficiency in the European :union: countries”, Journal of International Studies, 11(1), 2018, 189-200.
[31] Shang Y., Liu H., Lv Y. “Total factor energy efficiency in regions of China: An empirical analysis on SBM-DEA model with undesired generation”, Journal of King Saud University-Science, 32 (3), 2020, 1925-1931.
[32] Oliveira L., Figueira A. “Improving the benchmarking of social media content strategies using clustering and KPI”, International Conference on Project Management, Procardia Computer Science, 121, 2017, 826–834.
[33] Cooper W.W., Seiford L.M., Tone K. Data envelopment analysis: A comprehensive text with models, applications, references and DEA-solver software, 2nd ed. New York: Springer, 2007.
[34] یونسکو، «شاخصهای توسعهی رسانهها: چارچوبی برای ارزیابی رسانهها»، چاپ اول به فارسی، تهران: دفتر منطقهای یونسکو در تهران، 1390.