1) ولیخانی، ماشاالله. شناسایی ارزش های کارکنان بر اساس نظریه سیستم ارزشی آلپورت. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، 1392، دوره 15، شماره 6، ص . 150- 158
2) Williams, R. M, 'Values',i n E. Sills , Inter-national Encyclopediaoft heS ocialS ciences(M acMillan, New York). 1996
3) Van Wart,M. Changing Public Sector Values (Gar-land,New York).1998
4) Moorhead,G . and R. W. Griffin:, Organizational Behaviour (Houghton Mifflin,Bo ston). 1989
5) Robbinz, Stephen . Organizathion Behavior.Prentice hall International, INC.2005
6) Maccarthaigh,M. Public service values.CPMR Discussion paper 39, Institute of Public Administration,2008, 57-61
7) Toonen, T.A.J. ‘Administrative Reform: Analytics’ in Peters, B. G and Pierre, J. Handbook of Public Administration (London:Sage, 2003, pp.467-77
8) Kernaghan, K. Integrating Values into Public Service:The Values Statementas Centerpiece. Public Administration, 2003, Review 63(6), 711-719.
9) Moor,M. Recognizing Public Value: Developing a Public Value Account and a Public Value Scorecard, 2012.
10) Witesman,E. From Public Values to Public Value and Back Again, Romney Institute of Public Management, 2016, 771 TNRB Provo, Utah 84602.
11) Van der Wal, Z., L. W. J. C. Huberts, J. H. J. van den Heuvel and E. W. Kolthoff. Central Valueso f Governmentan d Business:D ifferences,Si milarities and Conflicts, Public Administration Quarterly.2006, 30 (3), 314-364.
12، معمارزاده،غلامرضاوجهانگیرفرد،مجید،طراحیمیدلمیدیریتبرمبنیایارزشدرسازمانهایدولتیایران، فصلنامه پژوهشگر(مدیریت)، 1382،دورههفتم،شمارهنوزدهم.
13) صمدیمیارکلائی، حمزه، فقیهی، ابوالحسن، دانشفرد، کرم اله، درک ارزشها در خدمات عمومی؛ ارزشهای
مدیران در سازمانهای دولتی، 1392، فصلنامهمطالعاترفتارسازمانی ، سال هشتم،شماره(1) صص 131-101.
14) طباطبائی ، سیدمهدی، واکاوی «ارزش های ِ محوری» اداره امور عمومی بر اساس آراء و اندیشه های علامه طباطبایی رحمه الله علیه و شهیدمطهری رحمه الله علیه، دانشگاه امام صادق (ع). 1393.
15) خنیقر،حسین ؛ زارعی متین، حسن؛ حسن زاده ، محمدصادق. ارائه مدل مفهومی ارزش های کاری در چارچوب نظام ارزشی اسلامی.مجله علمی-پژوهشی مدیریت فرهنگ سازمانی،1391.ص.61-96.
16) Jorgensen,T, B. & Bozeman, B. Public Values: An Inventory,Administrati on&Society,2007, 39 (3),3 54-381.
17) Svara, J. H. The Ethics Primer For Public Administrators In Government And Nonprofit Organizations. Jones & Bartlett Publishers, Burlington, Massachusetts, United States, 2015.
18) Gortner, H. F ‘Values and Ethics’ in Cooper, Terry L. (ed.) Handbook of Administrative Ethics (2nd ed.) (New York: Marcel Dekker, 2001, pp. 509-528
19) Kernaghan, K. The Post-BureaucraticOr ganiza-tiona nd PublicS erviceV alues.I nternational Review of Administrativ Sciences, 2000, 66 (1), 91-104.
20) بیتهام، دیوید و بویل، کوپن، دموکراسى چیست؟ آشنایى با دموکراسى، ترجمه شهرام نقش تبریزى، تهران: ققنوس. 1376
21) جلالى، محمدرضا، مقومات دموکراسى، اندیشه جامعه، 1386، شماره 17 و 18
22) Gill, G. (2000) Dynamics of Democratization. ST Martin’s Press.
23) Astorino TA. A survey of professional values in graduating student nurses of traditional and accelerated baccalaureate nursing programs. PhD Dissertation, Indiana University of Pennsylvania,2006.
24) دلخموش، محمد تقی.شناسایی محتوا و ساختار ارزش های انسانی در دانشجویان ایرانی، فصلنامه علمی – پژوهشی روانشناسی تحولی، 1384، شماره 5، ص. 15-34
25) Smith, P.B., & Schwartz, S.H. Values. In J. W. Berry, M.H. Segall & C. Kagitcibasi (Eds.), Handbook of cross-cultural psychology, (2nd ed., Vol. 3, pp. 77-118. Boston, MA: Allyn & Bacon. 1997.
26) Bozeman, B. Public Values and Public Interest: Counterbalancing Economic, 2007.
27) Ugur O, and M,Kemal Oktem. Is There Any Change in the Public Service Values of Different Generations of Public Administrators? The Case of Turkish Governors and District Governors . Jornal of Business Ethics , 2009, 137-156.
28) Molina, D. A., &, Mckeown, C.L. . The Heart Of The Profession : understanding public service values , Jornal Of Public Affais Education , 2009. 375-396.