[1 ] Tsironis, L. K., Gotzamani, K. D., & Mastos, T. D. (2017). e-Business critical success factors: toward the development of an integrated success model. Business Process Management Journal, 23(5): 874-896.
[2 ] نیکومرام، ه و عبدالوند، م،ع. (مترجمان). (1383). بازاریابی بین الملل(نوشته کاتئورا، فیلیپ آر و گراهام،جان ال. 2006). تهران، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات.
[3 ] Boundless. (2017, July 27). E-business strategy. From: www.boundless.com/management/textbooks/.boundless-management-textbook/strategic-management-12/common-types-of-corporatestrategies-90/e-business-strategy-438-1831/
[4 ] نویدی نکو ر.، نوری زاد، س. (1393). انتخاب الگوی بهینه بنچ مارکینگ با در نظر گرفتن عملکرد پروژههای تحقیقات بازاریابی (مطالعه موردی: گروه بین المللی آگاه). کنفرانس ملی تحقیقات بازاریابی. ویژهنامه فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین. 19-22.
[5 ] Moodley, S. (2003). The challenge of e-business for the South African apparel sector. Technovation, 23(7): 557-570.
[6 ] احمدپور داریانی م.، ملکی ع. (1390). کارآفرینی پیشرفته. تهران: انتشارات راه دان.
[7 ] خدادادحسینی ح.، عزیزی ش.، میرحسینی ح. (1396). کسب و تجارت الکترونیکی رویکردی مدیریتی. تهران: انتشارات سمت، پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی.
[8 ] رنگریز، ح. (1395). کسب و کار الکترونیکی. تهران: موسسه کتاب مهربان نشر.
[9 ] قاسمی ف.، خانی، ن. (1394). رابطه بین ابعاد شایستگی و موفقیت کسب و کار-الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط. اولین کنفرانس ملی مدیریت راهبردی خدمات، اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد(صص1-10)، کنفرانس ملی مدیریت راهبردی خدمات.
[10 ] بغدادی ع. (1395). تفاوت بین مدل های کسب و کار علی بابا و آمازون [نوشته وبلاگ]. بازیابی شده در 25 مرداد 1395، از
a. https://www.skillema.ir/home/profile/1126/article/515/preview?blogPreview=1
[11 ] Fortune (2019). Fortune Global 500. Retrieve from https://fortune.com/global500/2019/search/?name=alibaba
[12 ] Sourav, D. (2019, November 3). Alibaba beats earnings’ estimates, shares rise. [Web site comment]. From https://www.financial-world.org/news/news/business/3805/alibaba-beats-earnings-estimates-shares-rise/
[13 ] Pavie, Xavier. (2016, jul 27). Seven reasons for Alibaba’s success. from https://www.digitalcommerce360.com/2016/07/27/seven-reasons-alibabas-success/
[14 ] Blystone, Dan. (2015, June 23). Understanding Alibaba's Business Model. from http://www.investopedia.com
[15 ] Tsai, W. C. (2016). Analyzing the emergence of Alibaba group from business ecosystem perspective. Journal of International Management Studies, 11(2): 53-64.
[16 ] Yazdanifard, R., & Li, M. T. H. (2014). The Review of Alibaba’s Online Business Marketing Strategies Which Navigate them to Present Success. Global Journal of Management and Business Research, 14(7): 33-40.
[17 ] آل علی، ع. (1396). بررسی استراتژی مناسبت سازی برند علی بابا / بازاریابی به سبک علی بابا [نوشته وبلاگ]. بازیابی شده در 20 آبان 1396، از http://forsatnet.ir/school-business/sales-marketing-manager/912-42.html
[18 ] وبسایت گروه علی بابا. (2018). تاریخچه گروه علی بابا [تاریخچه]. بازیابی شده در تاریخ 8 آوریل 2018، از
http://www.alibabagroup.com/en/news/press.php?page=11&year=all&business=all
[19 ] Wang, B., & Li, M. (2017) Strategies for Small OEM Business Success in Alibaba. com: A Case Study. China-USA Business Review, 16(7): 324-331.
[20 ] Xu, X., Li, Q., Peng, L., Hsia, T. L., Huang, C. J., & Wu, J. H. (2017). The impact of informational incentives and social influence on consumer behavior during Alibaba's online shopping carnival. Computers in Human Behavior, 76: 245-254.
[21 ] Du, J., Lu, J., Wu, D., Li, H., & Li, J. (2013). User acceptance of software as a service: Evidence from customers of China's leading e-commerce company, Alibaba. Journal of Systems and Software, 86(8): 2034-2044.
[22 ] Chen, J., Tao, Y., Wang, H., & Chen, T. (2015). Big data based fraud risk management at Alibaba. The Journal of Finance and Data Science, 1(1): 1-10.
[23 ] Hu, Q., Wu, X., & Wang, C. K. (2004). Lessons from Alibaba. com: government's role in electronic contracting. info, 6(5): 298-307.
[24 ] زینلی ر. (1395). نگاهی به استراتژی های رقابتی شرکت های «علی بابا» و « ای بی» در صنعت خرده فروشی اینترنتی چین / نبرد کروکودیل چینی و کوسه آمریکایی. [نوشته وبلاگ]. بازیابی شده در 18 اسفند، 1395 ازhttp://forsatnet.ir/school-business/sales-marketing-manager/742-5.html
[25 ] Kim, S., Zhang, X. A., & Zhang, B. W. (2016). Self-mocking crisis strategy on social media: Focusing on Alibaba chairman Jack Ma in China. Public Relations Review, 42(5): 903-912.
[26 ] Yang, S., & Huang, M. (2015, November 18). Alibaba’s Platform Corporate Social Responsibility Approach. from: https://www.centennialcollege.hku.hk/f/upload/2136/Alibaba%20CSR_15_009C.pdf
[27 ] Laosethakul, Kittipong. (2005). Critical Success Factors for E-Commerce in Thailand: A Multiple Case Study Analysis. doctoral dissertation. Auburn University, Alabama, Philosophy.
[28 ] Kyung Sung, Tae. (2006). E-commerce critical success factors: East vs. West. Technological Forecasting & Social Change, 73: 1161–1177.
[29 ] Kian Chong, W., Shafaghi, M., & Leing Tan, B. (2011). Development of a business‐to‐business critical success factors (B2B CSFs) framework for Chinese SMEs. Marketing Intelligence & Planning, 29(5): 517-533.
[30 ] حاج کریمی ع.، عزیزی، ش.، اخوان خرازیان م. (1388). طراحی الگوی عوامل موثر بر بکارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط. مجلة دانش و توسعه، شمارة 27، 78-51 .
[31 ] Viehland, Dennis W. (2000). Critical Success Factors for Developing an e-Business Strategy. Res. Lett. Inf. Math. Sci. 1, 1-7.
[32 ] مختاری، ا. (1388). مدل فراگیر ماندگاری و موفقیت در تجارت الکترونیک. ماهنامه تدبیر، شماره 207، 44-48.