.سروری اشلیکی، زهرا. (1391). ارائه مدلی مفهومی از شرکتهای دانشبنیان. کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسبوکارهای دانشبنیان، بابلسر.
2. Babkin, A., Lipatnikov, V. & Muraveva, S. (2015). Assessing the impact of innovation strategies and R&D costs on the performance of IT companies. Social and Behavioral Sciences, 207, 749-758.
3. Karabulat, a. (2015). Effects of Innovation Strategy on Firm Performance: A Study Conducted on Manufacturing Firms in Turkey. Social and Behavioral Sciences, 195, 1338-1347.
4. Hung, R. Y. Y., Lien, B. Y. H., Yang, B., Wu, C. M., & Kuo, Y. M. (2011). Impact of TQM and organizational learning on innovation performance in the high-tech industry. International business review, 20(2), 213-225.
5. فتحیزاده، سجاد.، دانشفرد، کرماله.، پارساضیابری، لیلا.، و ملاجعفری، ابوالفضل. (1390). فرهنگ سازمانی، ظرفیت جذب و موفقیت اجرای IT. رسالت مدیریت دولتی، شماره4، صفحات 86-73.
6. Wei-Wen, W. (2009). A competency-based model for the Success of an Entrepreneurial start-up. WSEAS Transactions on Business and Economics, 6(6), 279-291.
7. Owoseni, O. & Akanbi, P. (2010). Entrepreneurial Intentions: A Theoretical Framework. Journal of Management and Corporate Governance, 2(4), 132-148.
8. Oyeku, O. M., Oduyoye, O., Asikhia, O., Kabuoh, M., & Elemo, G. N. (2014). On entrepreneurial success of small and medium enterprises (SMEs): A conceptual and theoretical framework. Journal of Economics and Sustainable Development, 5(16), 14-23.
9. Aguinis, H., & Pierce, C. A. (2008). Enhancing the relevance of organizational behavior by embracing performance management research. Journal of Organizational Behavior, 29(1), 139-145.
10. Gorgiveski M. J., & Ascalon E. M. (2011). Small business owners’ success criteria: A values approach to personal differences. Journal of Small Business Management, 49(2), 207-232.
11. Lendel, V. & Varmus, M. (2011). Innovation strategy in Slovak businesses. World Academy of Science, Engineering and Technology, 64, 1137-1146.
12. ملک اخلاق، اسماعیل.، مرادی، محمود.، مهدی زاده، مهران.، و درستکار احمدی، ناهید (1392). گزینش استراتژی های نوآوری با استفاده از رویکرد ترکیبی دلفی-فرآیند تحلیل شبکه(مورد مطالعه: شرکت مدیریت پروژه های ساختمانی ایران-مپسا). مدیریت بازرگانی، دوره5، شماره3، صفحات 172-145.
13. Wei, Y., & Wang, Q. (2011). Making sense of a market information system for superior performance: The roles of organizational responsiveness and innovation strategy. Industrial Marketing Management, 40, 267-277.
14. Gilbert, J. (1994). Choosing an innovation strategy: Theory and practice. Business Horizons, 337(6), 16-21.
15. Parnel, J. A., Lester, D.L., & Menefee, M.L. (2000). Strategy as a response to organizational uncertainty: An alternative perspective on the strategy-performance relationship. Management Decision, 38(8), 520-530.
16. Guan, J. C., Richard, C. M., Tang, E. P., & Lau, A. K. (2009). Innovation strategy and performance during economic transition: Evidences in Beijing, China. Research Policy, 38(5), 802-812.
17. Akman, G. & Yilmaz, C. ( 2008). Innovative capability, innovation strategy and market orientation: An empirical analysis in Turkish software industry. International Jour of Innovation Management, 12(1), 69-111.
18. Entrialgo, M., Fernandez, E., & Vazquez, C. (2000). Linking entrepreneurship and strategic management: evidence from Spanish SMEs. Technovation, 20(8), 427-436.
19. Miles, R. & Snow, C. (1978). Organizational strategy, structure, and process. New York: McGraw-Hill.
20. Venkatraman, N. (1989). Strategic orientation of business enterprises: The construct, dimensionality and measurement. Management Science, (8)35, 942-962.
21. Droge, C., Calantone, R., & Harmancioglu, N. (2008). New product success: Is it really controllable by managers in highly turbulent environments?. The journal of product innovation management, 25, 272-286.
22. Gupta, V., MacMillan, I., & Surie, G. (2004). Entrepreneurial leadership: Developing and measuring a cross-cultural construct. Journal of Business Venturing, 19, 241-260.
23. Cohen, W., & Levinthal, D. (1990). Innovation and learning:The two faces of R&D. Economic Journal, 99, 569-596.
24. Mowery, D., & Oxley, J. (1995). Inward technology transfer and competitiveness: The role of national innovation systems. Cambridge Journal of Economics, 19, 67-93.
25. Kim, L. (1998). Crisis construction and organizational learning:Capability building in catching-up at Hyundai Motor. Organizafion Science, 9, 506-521.
26. Zahra, S., & George, G. (2002). Absorptive Capacity: A Review,Reconceptualization, and Extension. Academy of Management Review, 27(2), 185-203.
27. Szulanski, G. (1996). Exploring internal stickiness: Impediments to the transfer of best practice within the firm. Strategic Management Journal, 17, 27-43.
28. نصراصفهانی، علی.، انصاری، رضا.، و مولایی خوراسگانی، ریحانه. (1395). بررسی تاثیر ظرفیت جذب دانش بر کارآفرینی سازمانی(مورد مطالعه: شرکتهای مستقر در شهرک علمی-تحقیقاتی استان اصفهان). توسعه کارآفرینی، دوره9، شماره3، صفحات396-377.
29. وکیلی، یوسف.، و شهریاری، سلطانعلی. (1395). تبیین نقش اشتراک دانش بر دوسوتوانی سازمانی: نقش میانجی ظرفیت جذب شرکت (مورد مطالعه: شرکت های تولید دارو(، توسعه کارآفرینی، دوره9، شماره3، صفحات591-573.
30. Sarwoko, E., Surachman, A., & Hadiwidjojo, A. (2013). Entrepreneurial Characteristics and Competency as Determinant of Business Performance in SMEs. Journal of Business and Management, 7(3), 31-38.
31. Islam, M., Khan, K. M., Obaidullah, A., & Alam, M. (2011). Effect of Entrepreneur and Firm Characteristics on the Business Success of Small and Medium Enterprises (SMEs) in Bangladesh. International Journal of Business and Management, 6(3), 289-299.
32. Beal, . R. (2000). Environmental scanning competitive strategy and organizational performance: The small manufacturing firms. Journal of Small Business Management, 22, 27-45.
33. Murphy, G., Trailer, J. & Hill, R. (1996). Measuring Performance in Entrepreneurship Research. Journal of Business Research, 36(1), 15-23.
34. Perez, E. & Canino, R. (2009). The Importance of the Entrepreneur’s Perception of Success. Review of International Comparative Management, 10(5), 990-1003.
35. رضوانی، مهران.، و طغرایی، محمدتقی. (1390). نقش آفرینی سرمایه اجتماعی سازمانی در گرایش به نوآوری سازمانی در شرکتهای دانشبنیان(مورد مطالعه: شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران). پژوهشنامه مدیریت تحول، شماره6، صفحات 53-28.
36. خیاطیان، محمد صادق.، طباطباییان، حبیباله.، امیری، مقصود.، و الیاسی، مهدی.(1394). تحلیل محتوای ویژگی های شرکت های دانشبنیان. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، دوره5، شماره2، صفحات 47-21.
37. ENSR, Observatory of European SMEs. European Commission.
Available at: http://ec.europa.eu/enterprise/policies/sme/facts-figures-analysis/sme observatory/index_en.htm
38. Malek Akhlagh, E., Moradi, M., Mehdizade, M. & Dorostkar Ahmadi, N. (2013). Innovation Strategies, Performance Diversity and Development: An Empirical Analysis in Iran Construction and Housing Industry. Iranian Journal of Management Studies (IJMS), 6(2), 31-60.
39. Tu, Q., Vonderembse, M. A., Ragu-Nathan, T. S., & Sharkey, T. W. (2006). Absorptive capacity: Enhancing the assimilation of time-based manufacturing practices. Journal of Operations Management, 24(5), 692-710.
40. Hughes, M., & Morgan, R. E. (2007). Deconstructing the relationship between entrepreneurial orientation and business performance at the embryonic stage of firm growth. Industrial marketing management, 36(5), 651-661.
41. Hair, J. F., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2011). PLS-SEM: indeed a silver bullet. Journal of Marketing Theory and Practice, 19(2), 139-151.
42.امینی، علیرضا.، دولتشاه، پیمان.، و فتاحی، حمیدرضا (1396). سرمایه اجتماعی، بازاریابی کارآفرینانه و نقش میانجی تسهیم دانش. مدیریت سرمایه اجتماعی، دوره4، شماره4، صفحات 569-547.
43. Henseler, J., Ringle, C. M., & Sinkovics, R. R. (2009). The use of partial least squares path modeling in international marketing, in Rudolf R. Sinkovics, Pervez N. Ghauri (ed.). New Challenges to International Marketing (Advances in International Marketing, 20, 227–319.
44. Tenenhaus, M., Amato, S., & Esposito Vinzi, V. (2004). A global goodness-of-fit index for PLS structural equation modelling. Proceedings of the XLII SIS Scientific Meeting, Vol. Contributed Papers, CLEUP, Padova, pp. 739–742.