[1] ریو ج. م. (1393) انگیزش و هیجان، سید یحیی سید محمدی، تهران: نشر ویرایش.
[2] McGeown S.P., Putwain D., Simpson E.G., Boffey E., Markham J., Vince A. (2014) "Predictors of adolescents' academic motivation: Personality, self-efficacy and adolescents' characteristics", Learning and Individual Differences, 32(2): 278-286
[3] Dinger F.C., Dickhäuser O., Hilbig B.E., Müller E., Steinmayr R., Wirthwein L. (2015) "from basic personality to motivation: Relating the HEXACO factors to achievement goals", Learning and Individual Differences, 40(2): 1-8
[4] Vasalampi K., Parker P., Tolvanen A., Lüdtke O., Salmela-Aro K., Trautwein U. (2014) "Integration of personality constructs: The role of traits and motivation in the willingness to exert effort in academic and social life domains", Journal of Research in Personality, 48(1): 98-106.
[5] Freund A. P., Holling H. (2011) "Who wants to take an intelligence test? Personality and achievement motivation in the context of ability testing", Personality and Individual Differences, 50(5):723-728
[6] Clark M.H., Schroth C. A. (2010) "Examining relationships between academic motivation and personality among college students", Learning and Individual Differences, 20(1):19-24
[7] لاتام گ.پ. (1389) انگیزش شغلی، تاریخچه، نظریه، پژوهش و عمل، نسرین ارشدی، تهران: انتشارات جاودانه، جنگل.
[8] دانیالیده حوض م.، علامه س.م.، منصوری ح. (1392) «بررسی و شناخت عوامل مؤثر بر بهرهوری نیروی انسانی و تعیین اولویت آنها در بین کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه»، مدیریت بهرهوری، سال هفتم، ش. 27، صص 51-80.
[9] گودرزی م.، علایی م. (1388) «رابطه دستمزد و بهرهوری نیروی انسانی در دانشگاه»، تازههای روانشناسی صنعتی/سازمانی، سال اول، ش. 1، صص 71-76.
[10] هژبرکیانی ک.، قادیکلایی م.ب. (1393) «تأثیر فناووری اطلاعات بر بهرهوری دستمزد نیروی کار در صنایع استان تهران»، پیک نور، سال دوم، ش. 4، صص 28-46.
[11] سعادت ا. (1390) مدیریت منابع انسانی، تهران: انشارات سمت.
[12] اسدی ج.، برجعلی ا.، جمهری ف. (1382) «رابطه بین هوش هیجانی، فرسودگی شغلی و سلامت روان کارکنان شرکت ایرانخودرو»، تازهها و پژوهشهای مشاوره، سال ششم، ش. 22، صص 41-52.
[13] Spurk D., A.E. Abele (2011) "Who earnsmore and why? A multiple mediation model from personality to salary", Journal of Business and Psychology, 26(1): 103-107.
[14] Chiang, S.-H., M. Gortb (1998) "Personality attributes and optimal hierarchical compensation gradients", Journal of Economic Behavior & Organization, 33(1): 227-240
[15] Bartlett R.L., J.H. Grant, Miller T.I. (1990) "Personality Differences and Executive Compensation", Personality Differences and Executive Compensation, 16(3): pp.187-195.
[16] Vandenberghe C., St-Onge S., Robineau É. (2008) "An analysis of the relation between personality and the attractiveness of total rewards components", Industrial Relations, 63(3) :425-453.
[17] Mueller G. E. Plug (2006) "Estimating the effect of personality on male and female earnings", Industrial and Labor Relations Review, 60(1):3-22.
[18] بحرانی م.، لطیفیان م. (1388) «رابطه صفات پنج عاملی شخصیت و ابعاد انگیزش تحصیلی دانشآموزان متوسطه شیراز»، اندیشههای نوین تربیتی، سال پنجم، ش. 4: 29-42.
[19] محمودی غ، جوادی م. ج. صحرایی م. (1392) «رابطه سبکهای تفکر و تیپهای شخصیت با انگیزش پیشرفت در دانشآموزان دوره راهنمایی»، تحقیقات روانشناختی، سال پنجم، ش. 18، صص 1-14.
[20] مقیمیان م، کریمی ط. (1391) «ارتباط صفات شخصیت و انگیزش تحصیلی در دانشجویان پرستاری»، نشریه پرستاری ایران، سال بیست و پنجم، ش. 75، صص 9-20.
[21] Henkel T.G., Wilmoth J.N. (1992) "Factor analysis of the personal profile system", The Journal of Experimental Education, 60(3): 271-280.
[22] McKenna M.K., Shelton C.D., Darling J.R. (2002) "The impact of behavioral style assessment on organizational effectiveness: A call for action", Leadership & Organization Development Journal, 23(6): 314-322.
[23] Jeffrey S. (2009) "Using the DiSC model to improve communication effectivenessnull", Industrial and Commercial Training, 41(3): 151-154.
[24] Oedekoven D., Hay J. (2010) "Relationship Awareness: How Managers Can Improve Employee Performance", Rangelands, 32(4) :13-16.
[25] Beamish G. (2005) "How chief executives learn and what behaviour factors distinguish them from other people", Industrial and Commercial Training, 37(3):138-144.
[26] Adigun I. (1998) "Generalizability of a theory of job attitudes: A cross–cultuural view: Research note", International Journal of Public Administration, 21(11):1629-1646.
[27] Usugami J., Park K.-Y. (2006) "Similarities and differences in employee motivation viewed by Korean and Japanese executives: empirical study on employee motivation management of Japanese-affiliatedcompanies in Korea", The International Journal of Human Resource Management, 17(2):280-294.
[28] Hyun S., Oh H. (2011) "Reexamination of Herzberg's two-factor theory of motivation in the Korean army foodservice operations", Journal of Foodservice Business Research, 14(2):100-121.
[29] کازرونی ع.، سجودی س. (1385) «نقش بهرهوری در تعیین سطح دستمزد نیروی کار در بخش صنعت ایران (1376 تا 1382) رهیافت دادههای تلفیقی»، مجله تحقیقات اقتصادی، شماره 76، صص 169- 187.
[30] کازرونی ع.، محمدی ع. (1386) «بررسی رابطه بین بهرهوری و دستمزد در بخش صنعتی ایران»، پژوهشهای اقتصادی ایران، سال نهم، ش. 31، صص 127-150.
[31] محمدخواه ع، محمدی ت، طائی ح. (1391) «بررسی رابطه دوسویه دستمزد و بهرهوری در صنایع کارخانهای ایران»، مطالعات اقتصادی کاربردی در ایران، سال اول، ش. 4، صص 181-209.
[32] Eisenberg E.F., Ingraham P.W. (1993) "Analyzing the comparative pay-for-performance experience: Are there common lessons?", Public Productivity & Management Review, 17(2): 117-128.
[33] Irs R. (2012) "Pay-for-performance in Estonian general educational schools: the situation for further development", Baltic Journal of Management, 7(3): 302-332.
[34] Theuvsen L. (2004) "Doing better while doing good: Motivational aspects of pay-for-performance effectiveness in nonprofit organizations", Voluntas: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations, 15(2): 117-136.
[35] Chiang C.-F., Jang S. (2008) An expectancy theory model for hotel employee motivation, International Journal of Hospitality Management, 27(2): 313-322.
[36] Cadsby C.B., Song F., Tapon F. (2007) "Sorting and incentive effects of pay for performance: An experimental investigation" Academy of Management Journal, 50(2):387-405.
[37] Frey B.S., Jegen R. (2001) "Motivation crowding theory", Journal of Economic Surveys, 15(5): 589-611
[38] Balmaceda F. (2009) "Uncertainty, pay for performance, and asymmetric information", Journal of Law, Economics, & Organization, 25(2): 400-441.
[39] Gerhart B., Fang M. (2014) "Pay for (individual) performance: Issues, claims, evidence and the role of sorting effects", Human Resource Management Review, 24(1): 41-52.
[40] Barth, E. et al. (2008) "Who pays for performance?" International Journal of Manpower, 29(1):8-29.
[41] Appelbaum S.H., Mackenzie L. (1996) "Compensation inthe year 2000: pay for performance?", Health Manpower Management, 22(3):31-39.
[42] Buetow S. (2008) "Pay-for-performance in New Zealand primary health care", Journal of Health Organization and Management, 22(1): 36-47.
[43] Chang E., Hahn J. (2006) "Does pay-for-performance enhance perceived distributive justice for collectivistic employees?" Personnel Review, 35(4): 397-412.
[44] Dale-Olsen, H. (2012) "Sickness absence, performance pay and teams", International Journal of Manpower, 33(3):300-384.
[45] Herzberg F. (1987) "One more time: How do you motivate employees?", Harvard Business Review, pp.5-16
[46] عسگری، غ، سنجقی، م. ا.، نوربخشیان م. ح. (1393) «جابجایی عوامل انگیزاننده و نگهدارنده هرزبرگ: واقعیت یا تصادف»، پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، سال چهارم، ش. 2، صص83-106.
[47] House R.J., Wigdor L.A. (1967) "Herzberg's dual-factor theory of job satisfaction and motivation: A review of the evidence and a criticism", Personnel Psychology, 20(4) :369-390.
[48] عبادی غ، دلاور ع.، نجاریان ب. (1382) «بررسی ساختار عاملی پرسشنامه شخصیت 16 عاملی کتل فرمE)16FP-E) در شهر اهواز»، مجله علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، سال دهم، ش. 1و2، صص 83-100.
[49] عیسیزادگان، ع. (1388) «رابطه استعارهها و ابعاد شخصیتی درونگرایی/ برونگرایی آیسنک»، روانشناسی معاصر، سال چهارم، ش. 1، صص 54-63.
[50] منتظرغیب ط.، کیخانژاد م. (1391) «رابطه مؤلفههای فرسودگی شغلی و تیپهای شخصیتی جان هالند در میان معلمان و مدیران مدارس ابتدایی»، مشاوره شغلی و سازمانی، سال چهارم، ش. 10، صص 92-104.
[51] خرمائی ف.، فرمانی ا. (1393) «بررسی شاخصهای روانسنجی فرم کوتاه پرسشنامه پنج عامل بزرگ شخصیت»، روشها و مدلهای روانشناختی، 4 (16): 29-39.
[52] حسینیان س، عظیمیپور پ.، کرمی ا.، یزدی م.، کشاورزگرامی ق. (1391) «بررسی ویژگیهای روانسنجی آزمونهای تیپهای شخصیتی نهگانه (انیگرام)»، مشاوره شغلی و سازمانی، سال چهارم، ش. 12، صص 125-144.
[53] عسگری غ.، گنجی ر.م.، اسدی م.ر. (1393) «توصیف نیمرخ شخصیتی مشاغل تحقیق و توسعه در یک سازمان صنعتی»، مطالعات رفتار سازمانی، سال سوم، ش. 1و2، صص 31-46.
[54] Marston, W.M. (2003) Emotions of Normal People., TN, USA, Lightning Source Incorporated.
[55] Reid, P. and T. Reid (2003) "Personal style and behaviours. Industrial and Commercial Training", 35(3):94-98
[56] Tan T.H., Waheed A. (2011) Herzberg's motivation-hygiene theory and job satisfaction in the malaysian retail sector: The mediating effect of love of money", Asian Academy of Management Journal, 16(1):73-94.
[57] Dowling B., Richardson R. (1997) "Evaluating performance-related pay for managers in the National Health Service", The International Journal of Human Resource Management, 8(3): 348-366.
[58] Amabile T. M. (1993) "Motivational synergy: Toward new conceptualizations of intrinsic and extrinsic motivation in the workplace", Human Resource Management Review, 3(3):185-201.