[1] Lings I. (2001) "Internal marketing and supply chain management", Journal of Services Marketing, 14(1): 27-43.
[2] Piercy N. (1995) "Customer satisfaction and the internal market: marketing our customers to our employees", Journal of Marketing Practice and Applied Marketing Science, 1 (1): 22-44.
[3] Azizi S., Ghytasivand F., Fakharmanesh S. (2012) "Impact of brand orientation, internal marketing and job satisfaction on the internal brand equity: The case of Iranian’s food and pharmaceutical companies, International Review of Management and Marketing, 2(2): 122-129.
[4] ابزری م.، رنجبریان ب.، فتحی س.، قربانی ح. (1388) «تأثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری»، چشم انداز مدیریت، 31 :25-42.
[5] Yazdani D. (2009) "Internal marketing and a conceptual model for development of employees as a brand", ASA University Review, 3(2): 83-99.
[6] Punjaisri K., Wilson A. (2007) "The role of internal branding in the delivery of employee brand promise", Journal of Brand Management, 15(1): 57-70.
[7] Punjaisri K., Wilson A., Evanschitzky H. (2009) "Internal branding: an enabler of employees' brand-supporting behaviors", Journal of Service Management, 20(2): 209-226.
[8] Burmann C., Zeplin S. (2005) "Building brand commitment: A behavioural approach to internal brand building", Journal of Brand Management, 12(4): 279-300.
[9] عزیزی ش.، اثنا عشری م. (1392)، برندسازی داخلی و عملکرد برند در بانک: نقش تعدیلگر جو رقابتی و رضایت شغلی، پژوهشهای مدیریت در ایران، 17 (3): 151-165.
[10] عزیزی ش.، جمالی ش.، صناعی. ا. (1389) «ارائه مدل عوامل مؤثر بر عملکرد کارکنان در مورد برند در صنعت بانکداری (مطالعه موردی: بانک کشاورزی)»، مدیریت بازرگانی، 11 (4): 89-104.
[11] هادیزاده مقدم ا.، جمالی کاپک ش.، رضایی م. (1391) «مدل تأثیر برندسازی داخلی بر رفتار شهروندی برند در صنعت هتلداری»، پژوهشهای مدیریت در ایران، 16(3) :203-226.
[12] امیرکبیری ع.، میرابی و.، صالحی صدقیانی پ. (1390) «بررسی تأثیرگذاری فعالیتهای بازاریابی داخلی بر عناصر تعهد سازمانی»، مطالعات مدیریت بهبود و تحول،21 (65): 26-47.
[13] حسنقلیپور ط.، انصاری م.، الهی گل ا. ، رحمانی یونشلوئی ح. (1391) «تأثیر بازاریابی درونی بر بازارگرایی با وجود متغیرهای میانجی تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در بنگاههای مالی: موردکاوی بانک ملت شهر تهران، تحقیقات بازاریابی نوین، 4: 25-46.
[14] سرمد سعیدی س.، جمشیدیان م.ا. (1392) « بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمانهای خدماتی (مطالعه موردی شعب بانک رفاه در شهر اراک)»، مدیریت بازاریابی، 18: 91-106.
[15] عاطفدوست ع.، خائف علی ا.ع.، فانی ع.ا.، داناییفرد ح. (1392) «بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد سازمان با در نظر گرفتن متغیرهای میانجی تعهد سازمانی و کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: شرکت فولاد مبارکه اصفهان)»، مدیریت بازرگانی، 5 (4): 21-42.
[16] Fu Y. K. (2013) "The influence of internal marketing by airlines on customer-oriented behavior: A test of the mediating effect of emotional labor", Journal of Air Transport Management, 32: 49-57.
[17] Ahmed P. K., Rafiq M. (1995) "The role of internal marketing in the implementation of marketing strategies", Journal of Marketing Practice, 1(4): 32-51.
[18] Davoudi S.M.M., Kaur R. (2012) "The link between internal marketing and human resource management", Arth Prabandh: A Journal of Economics and Management, 1(2): 59-72.
[19] Valeanu C., Cosma S., Sofica A. (2012) "Strategic marketing and management tools used to increase employee efficiency", Procedia Economics and Finance, 3: 877 – 882.
[20] Kyriazopoulos P., Yannacopoulos D., Spyridakos A., Siskos Y., Grigoroudis E. (2007) Implementing internal marketing through employee's motivation, POMS 18th Annual Conference, Dallas, Texas, U.S.A.
[21] Lings I., Greenley G. (2005) "Measuring internal market orientation", Journal of Service Research, 7(3): 290-305.
[22] Terglav K., Ruzzier M. K., Kaše R. (2016) "Internal branding process: Exploring the role of mediators in top management's leadership–commitment relationship", International Journal of Hospitality Management, 54: 1-11
[23] Whelan S., Davies G., Walsh M., Bourke R. (2010) "Public sector corporate branding and customer orientation", Journal of Business Research, 63: 1164–1171.
[24] Miles S. J., Mangold W. G. (2004) "A conceptualization of the employee branding process", Journal of Relationship Marketing, 3(2/3): 65-87.
[25] Papasolomou I., Vrontis D. (2006) "Building corporate branding through internal marketing: the case of the UK retail bank industry", The Journal of Product and Brand Management, 15 (1): 37-47.
[26] راموز ن. (1390) تحلیل جامع ارزش ویژه نام و نشان تجاری مشتریمحور با رویکرد گرایش به بازاریابی داخلی، رساله دکتری، دانشگاه تربیت مدرس.
[27] Özçelik G., Fındıklı M. A. (2014)" The relationship between internal branding and organizational citizenship behaviour: The mediating role of person-organization fit", Procedia-Social and Behavioral Sciences, 150: 1120-1128.
[28] De Chernatony L., Segal-Horn S. (2001) "Building on services’ characteristics to develop successful services brands", Journal of Marketing Management, 17 (7): 645-669.
[29] Holmgeren L., Schuri L., Wingard M. (2003) Internal branding, How to make employee live the brand, Master thesis, School of Economics and Mnagement, Lund, University.
[30] Aurand T.W., Gorchels L., Bishop T.R. (2005) "Human resource management’s role in internal branding: an opportunity for cross-functional brand message symmetry", Journal of Product and Brand Management, 14(3): 163-169.
[32] Mitchell C. (2002) "Selling the brand inside", Harvard Business Review 80 (1): 99–104.
[33] Asif S., Sargeant A. (2000) "Modeling internal communication in the financial services sector", European Journal of Marketing, 34(4): 229-318.
[34] Almgren D., Ek P., Goransson O. (2012) The relationship between internal branding and affective commitment, Bachelor Thesis. Linaeus University.
[35] Rejikumar G. (2013) "A pre-launch exploration of customer acceptance of usage based vehicle insurance policy", IIMB Management Review, 25: 19-27
[36] Kodua A. (2014) "A theoretic extension and empirical investigation of conducting business online social, network: The continuance intention phenomenon", Journal of Economics and Behavioral Studies, 6(5): 373-385.
[37] Bansal H. S., Mendelson M. B., Sharma B. (2001) "The Impact of internal marketing activities on external marketing outcomes", Journal of Quality Management, 6: 61-76.