[1] Gomez J.G., Costa M. M., Martinez A. R. (2011) "A critical evaluation of the EFQM model", International Journal of Quality & Reliability Management, 28 (5) pp. 484-502.
[2] Lee D.H., Lee D.H. (2012) "A comparative study of quality awards: Evolving criteria and research”, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, pp.1-16.
[3] Yang C. (2009) "Development of an integrated model of a business excellence system”, Total Qual Manag Bus Excell, 20 (9), 2009, pp. 931–944.
[4] Fisher C., Dauterive J. (2001) "Economic impacts of quality awards: does offering an awardbring returns to the state?", Total Quality Management, 12 (7), pp. 981–987.
[5] Williams R., Bertsch A., Van lawarden B., Dale B.( 2006) "Self-assessment against business excellence models: A critique and perspective"; Total Quality Management and Business Excellence, 17 (10), pp. 1287-1300.
[6] O’Dowd D. (2001) Best practice across Police Forces; Cihe Publication, 2001, pp.9-11.
[7] نخعینژاد، م. (1386) «مروری بر مفاهیم و چگونگی تعالی سازمان در نیروی انتظامی»؛ دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، س. 4، ش. 12، صص 31-56.
[8] صالحی م.، حاجیزاد م.، موسوی ا. (1391) «بررسی کارکردهای شاخص توانمندساز مدل تعالی سازمانی در آموزش و پرورش شهرستان ساری»؛ رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، ش.ه 9، صص 121-134.
[9] Yusof S. M., Aspinwall E. (2000) Total quality management implementation frameworks: Comparison and review"; Total Quality Management, Vol. 11, No. 3, 2000, pp. 281–294.
[10] Bou-Llusar J. C. Escrig-Tena A. B., Puig V.R. Martin, I.B. (2009) "An empirical assessment of the EFQM Excellence Model: Evaluation as a TQM framework relative to the MBNQA Model"; Journal of Operations Management, Vol. 27, pp.1–22.
[11] Conti T. (2007) "A history and review of the European Quality Award Model"'; The TQM Magazine, Vol. 19, No. 2, 2007, pp. 112-128.
[12] Hides M.T., Davies J., Jackson S. (2004) "Implementation of EFQM excellence model self-assessment in the UK higher education sector -lessons learned from other sectors"; The TQM Magazine, Vol. 16, No. 3, pp.194-201.
[13] Quist J., Skalen P., Clegg S.R. (2007) "The power of quality models: The example of the SIQ model for performance excellence"; Scandinavian Journal of Management, Vol. 23, pp. 445–462.
[14] تقوی ا. (1390) مهرمنش ح.، «طراحی مدل ارزیابی حوزه رهبری EFQM با استفاده ازMCDM»، پژوهشهایمدیریت، شماره 88.
[15] محمودی سفیدکوهی ح. (1388) «بهبود نظام مدیریت در اداره کل آموزش فنی و حرفهای استان مازندران با استفاده از مدل تعالی سازمانهای پروژهمحور»؛ پایاننامه دانشگاه صنعتی شریف.
[16] Shariatmadari E., Mardi M., Taghizadeh A. )2013) Using AHP and ANP approaches for selecting improvement projects of Iranian Excellence Model in healthcare sector; African Journal of Business Management, 7(23), pp. 2271-2283.
[17] Tohidi H., Jabbari M.M. (2012) "Service quality evaluating models", Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 31, pp. 861 – 865.
[18] Tari J.J. (2008) "Self-assessment exercises: A comparison between a private sector organisation and higher education institutions", Int. J. Production Economics, Vol. 114, pp.105-118.
[19] تقیزاده ع. (1391) بازآفرینی الگوی تعالی سازمانی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا متناسب با بخش بهداشت و درمان، پایاننامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
[20] رازینی ر. (1389) طراحی و تبیین مدل جامع تعالی سازمانی براساس رویکرد اسلامی، پایاننامه دانشگاه تربیت مدرس.
[21] شریفی خوبده م. (1389) بررسی جایگاه مدلهای تعالی در صنایع کوچک، پایاننامه دانشگاه صنعتی شریف.
[22] نودهی ح. (1388) طراحی مدل مناسب خودارزیابی تعالی سازمانی مدارس مقطع متوسطه نظری، پایاننامه دانشگاه تهران.
[23] توکلی غ. (1386) طراحی یک مدل غربالگری ریاضی برای انتخاب مسئلههای کلیدی در مدل تعالی EFQM در سازمانهای صنعتی، پایاننامه دانشگاه تربیت مدرس.
[24] Leigh A., Mundy G., Tuffin R. (1999) Best value policing: Making preparations, Police Research Series, Vol. 116, pp.1-82.
[25] National Policing Improvement Agency (2009) The equality standard for the police service, pp.1-25.
[26] Williamson A., Bhatt M. (2006) Diversity excellence model: Assessment of professional standards function, Wiltshire Police, pp.1-25.
[27] HM Inspectorate of Constabulary for Scotland, An examination of how Lothian and Borders Police manages the very high priorities of the Scottish Strategic Assessment, 2009, pp.1-12.
[28] بشیری م.، خدایی م. (1392) «ابعاد و ویژگیهای الگوی مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی نیروی انتظامی (مکنا)»، توسعه سازمانی پلیس، ش. 43، صص 11- 46.
[29] احمدوند ع.، کشوری ع.، نیکوکار غ.، حاتمی ح. (1389) «طراحی الگوی ارزیابی عملکرد برنامههای کلان پژوهشهای ناجا»؛ دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، س.7، ش. 29.
[30] عصاریاننژاد ح.، شیرازی ح. (1390) «ارزیابی کیفیت خدمات انتظامی پلیس 10+ با استفاده از الگوی تحلیل سروکوال»؛ مطالعات مدیریت انتظامی، ش. 2.
[31] احمدوند ع.، یاوری بافقی ا. (1387) «الگوی توسعه منابع انسانی در پلیس جمهوری اسلامی ایران»؛ دانش انتظامی، ش. 38.
[32] Creswell J.W. (2003) Research design: Qualitative and mixed methods approaches; Thousand Oaks, CA: Sage, 2003.
[33] Creswell J.W., Plano Clark V. L. (2007) Designing & conducting mixed methods research; Thousand Oaks, CA: Sage.
[34] آذر، ع.، رجبزاده ع. (1381) تصمیمگیری کاربردی، نشر نگاه دانش.
[35] آذر ع.، خسروانی ف.، جلالی ر. (1392) پژوهش در عملیات نرم، سازمان مدیریت صنعتی.
[36] Taghizadeh A., Noorossana R., Parsa S., Shariatmadari E. (2012)" Using DEMATEL – Analytic Network Process (ANP) hybrid algorithm approach for selecting improvement projects of Iranian excellence model in healthcare sector"; African Journal of Business Management, 6 ) 2(, pp.627-645.
[37] Mohammad M., Mann R. (2010) National quality/business excellence awards in different countries, Available at:
http://www.nist.gov, 2010.
[38] Sadeh E., Arumugam V. (2010) "Interrelationships among EFQM Excellence Criteria in Iranian Industrial SMEs"; Eur. J. Econ. Financ. Adm. Sci., 19, pp. 1450-2275.