[1] خواجهوند،س.، تقویفرد، م.، نجفی، ا. (1391) «بخشبندی مشتریان بانک صادرات ایران با استفاده از دادهکاوی»، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، ش. 67.
[2] Griffin, J., Lowenstein, W.M. (2001) Customer winback: How to recapture lost customers and keep them loyal, San Francisco: Jossey-Bass.
[3] ناجی عظیمی،ز.، قربانپور، ا. (1394) «بکارگیری الگوریتم بهینهسازی ازدحام ذرات برای خوشهبندی مشتریان»، مجله تحقیق در عملیات در کاربردهای آن، صص 33-47.
[4] Yang, F., Sun, T., and Zhang, C. (2009) An efficient hybrid data clustering method based on K-harmonic means and particle swarm optimization, Expert Systems with Applications, pp.847-852.
[5] مصلحی، ن.، کفاشپور، آ.، ناجی عظیمی، ز. (1391) استفاده از مدلLRFM برای بخش بندی مشتریان براساس ارزش چرخه عمر آنها در جهت بهبود مدیریت ارتباط با مشتری، پایاننامه کارشناس ارشد دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه فردوسی مشهد.
[6] Kotler, P. (1994) Marketing management: Analysis, planning, implementation, and control, New Jersey: Prentice-Hall.
[7] Glady. N., Bart, B., Christopher, C. (2008) A Modified pareto /NBD approach for predicting customer lifetime Value, Expert System with Applications, Doi:10.1016.
[8] غضنفری،م.، ملکمحمدی، س.، علیزاده، س. (1389) «بخشبندی مشتریان در صادرات پوشاک برپایه لگوریتمهای خوشهبندی»، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، ش. 56، صص 59-86.
[9] نوروزی، ا. (1388) شناسایی و پیشبینی نرخ رویگردانی مشتری به کمک تکنیکهای دادهکاوی (موردکاوی: بانک کشاورزی)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
[10] نژاد فلاطوری مقدم، ط.، حسن زاده، ع.، الهی، ش. (1390) بخشبندی مشتریان بانک و تعیین استراتژی ارتباط با مشتری با استفاده از دادهکاوی، پایاننامه دانشگاه تربیت مدرس.
[11] حسینی،ف.، نجفپور، ح.، خدمتی، م.، یزدانی، ح. (1388) بخشبندی مشتریان خدمات بانکی براساس منافع مورد انتظار مشتری: مطالعه موردی مؤسسه مالی و اعتباری مهر، اولین کنفرانس بینالمللی بازاریابی خدمات بانکی.
[12] حنفیزاده، پ.، عظیمی، پ.، رستخیزپایدار، ن. (1389) بخشبندی مشتریان براساس ریسک با استفاده از تکنیک دادهکاوی (مورد مطالعه: بیمه بدنه اتومبیل بیمه ملت)، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت گرایش فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت وحسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی.
[13] تارخ، ج.، شریفیان، ک. (1387) خوشهبندی مشتریان بانک و تحلیل آنها با استفاده از هرم ارزش مشتری، ششمین کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع.
[14] ربیعی، ع.، فیروزی، م.(1393) بخشبندی مشتریان بانکها برمبنای مزایا و نگرش مورد انتظار ایشان، مطالعات حسابداری وحسابرسی، ش. 9.
[15] غلامیان، م.، نیکنام، ز. (1389) «ارائه الگویی تطبیقی یافته برای بخشبندی مشتریان بانکها براساس ارزش دوره عمر آنان»، پژوهشنامه مدیریت اجرایی، س. 4، ش. 7.
[16] افسر، ا.، محجوب، ر.،
مینایی بیدگلی، ب. (1392) خوشهبندی اعتباری مشتریان برای ارائه تسهیلات متناسب.
پژوهشهای بازرگانی،
دوره 17، ش. 4، زمستان 1392، صص 1-24.
[17] شریفآبادی، ع. (1393) «خوشهبندی مشتریان بانک با استفاده از شبکههای عصبی رقابتی»، پژوهشهای مدیریت بازرگانی، دوره 6، ش. 1، بهار 1393، صص 187-206.
[18] دوست حسینی، ر.، ناجی مقدم، م. (1392) ارائه مدل جدیدی برای خوشهبندی مشتریان صنعت بیمه، یازدهمین همایش ملی کامپیوتر و سیستمهای هوشمند.
[19] Chang, H., Tsay, S. (2004) "Integrating of SOM and K-mean in data mining clustering: An empirical study of CRM and profitability evaluation", Journal of Information Management, Vol. 11, pp. 161–203.
[20] Li, D., & et al (2011) "A two-stage clustering method to analyze customer characteristics to build discriminative customer management: A case of textile manufacturing business", Expert Systems with Applications, pp.7186–7191.
[22] Cheng,C.H., Chen,Y. S. (2009) "Classifying the segmentation of customer value via RFM Model and RS theory", System with Applacation, Vol. 36, pp. 4176-4184.
[23] ناجی عظیمی، ز.، پویا، ع.، قربانپور، ا. (1393) کاربرد الگوریتم ژنتیک جهت خوشهبندی فازی صنایع منطقه ویژه پارس جنوبی از حیث عمل به مدیریت زنجیره تأمین سبز، دهمین کنفرانس مهندسی صنایع، دانشگاه تهران.
[24] بیابانی،ج.، شایگانی،ب.، ندری،ک.، عبدالهی، م. (1391)"امکانسنجی نظریه منطقه بهینه پولی همکاری اقتصادی (اکو): الگوریتم خوشهبندی فازی نسبت به مرکز برای کشورهای سازمان (OCA)"، فصلنامه پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، ش. 62.