[1] خسروانیان، حمیدرضا، شفیعی رودپشتی، میثم (1390) «مطالعه تطبیق الگوی مدیریت اخلاق در سازمان در مکاتب غربی و آموزههای علوی»، فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشنامه اخلاق، شماره 12، صص 145-172.
[2] صالحنیا، منیره، اله توکلی، زینب (1388) «اخلاق سازمانی با تأکید بر منشور اخلاقی»، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، شمارههای 3 و 4، صص 66- 79.
[3] الوانی، سید مهدی (1384) مدیریت عمومی، تهران: نشر نی، چاپ 25.
[4] حسینزاده، امیر، عابدی جعفری، حسن (1386) «مرزشناسی حوزه اخلاق سازمان و مدیریت»، فصلنامه حوزه و دانشگاه روششناسی علوم انسانی، شماره 53، صص133-144.
[5] الوانی، سید مهدی، حسنپور، اکبر، داوری، علی (1389) «تحلیل اخلاق سازمانی کارکنان با استفاده از الگوی دایره اخلاق»، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، شمارههای 3 و 4، صص25-35.
[6] مطهری، مرتضی، مجموعه آثار، انتشارات صدرا، ج.22، ص 288.
[7] مطهری، مرتضی، فلسفه اخلاق، انتشارات صدرا، ص 47.
[8] الوانی، سید مهدی (1383) «اخلاقیات و مدیریت به سوی نظام اخلاقیات یکپارچه در سازمان»، فصلنامه مطالعات مدیریت تحول و بهبود، شمارههای 41 و42، صص 1 -12.
[9] بهاریفر، علی، جواهری کامل، مهدی (1389) «بررسی پیامدهای ارزشهای اخلاقی سازمان»، دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، شماره 28، صص 95- 118.
[10]تولایی، روحالله (1388) «عوامل تأثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در سازمان»، دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، شماره 25، صص 45- 66.
[11] Marta, Janet K.M., Singhapakdi, Anusorn, Lee, Dong-Jin, Sirgy, M. Joseph, Koonmee, Kalayanee, Virakul, Busaya (2013) "Perceptions about ethics institutionalization and quality of work life: Thai versus American marketing managers", Journal of Business Research, No. 66, pp 381–389.
[12] Kaptein, M. (2003) "The diamond of managerial integrity", European Management Journal, Vol. 21, No.1, pp 99-108.
[13] Riivari, E., Lämsä, A.-M., Kujala, J., Heiskanen, E. (2012) "The ethical culture of organisations and organisational innovativeness". European Journal of Innovation Management, 15 (3), pp 310-331.
[14]رابینز، استیفن پی (1387) مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه علی پارساییان، محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، ج. 2، چاپ 2.
[15]حسینی، نجمه، عباسی، عفت (1391) «راهکارهای نهادینه کردن اخلاق حرفهای در سازمانها از دیدگاه آموزههای دینی»، اسلام و پژوهشهای مدیریتی، سال 2، شماره 1، پاییز و زمستان، صص 129-154.
[16] Koonmee, Kalayanee, Singhapakdi, Anusorn, Virakul, Busaya, Lee, Dong-Jin (2010) "Ethics institutionalization, quality of work life, and employee job-related outcomes: A survey of human resource managers in Thailand", Journal of Business Research, No. 63, pp 20–26.
[17]فرامرز قراملکی، احد (1390) سازمانهای اخلاقی در کسبوکار، تهران: نشر مجنون، چاپ 4.
[18]کریمی خوزانی، علی، صنعتگران، عطیه (1386) «راهکارهای توسعه اخلاق در پلیس»، فصلنامهمطالعاتامنیتاجتماعی، شمارههای 4 و 5، صص 119-134.
[19] Okpara, John O. (2014) "The effects of national culture on managers’ attitudes toward business ethics: Implications for organizational change", Journal of Accounting & Organizational Change, Vol. 10, No.1, pp 99-108.
[20] Sims, R. (1991) "
The institutionalization of organizational ethics",
Journal of Business ethic, Vol. 10, No.7, pp 493-506.
[21]الوانی، سید مهدی، رحمتی، محمد حسین، (1386) «فرایند تدوین منشور اخلاقی برای سازمان»، فرهنگمدیریت، سال 5، شماره 15، صص 43-70.
[22]مهدوی، عبدالمحمد، جودزاده، مهتا (1390)
راهکارهایتقویتوترویجمعنویتواخلاقحرفهایدرسازمانها،
هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی.
[23]حاتمی، حمیدرضا، کریمی خوزانی، علی (1388) «پنج گام کلیدی در تدوین و ترویج منشور اخلاقی سازمان پلیس»، دوماهنامهتوسعهانسانیپلیس، سال 6، شماره 22، صص 7-17.
[24]رهنمای رودپشتی، فریدون، تاجمیر ریاحی، حامد (1393) «مدلسازی تأثیر تورشهای رفتاری بر رکود بازار سرمایه براساس رویکرد تفسیری ساختاری»، مجلهمهندسیمالیومدیریتاوراقبهادار، شماره 19، صص 111-130.
[25]فیروزجائیان، علی اصغر، علی اصغر، فیروزجائیان، مجتبی، هاشمی پطرودی، سید حمید، غلامرضازاده، فاطمه (1392) «کاربرد تکنیک مدلسازی ساختاری تفسیری در مطالعات گردشگری»، مجلهبرنامهریزیوتوسعهگردشگری، سال 2، شماره 6، صص 129-159.
[26]آذر، عادل، بیات، کریم، (1387)، «طراحی مدل فرایند محوری کسبوکار با رویکرد مدلسازی تفسیری ساختاری»، نشریهمدیریتفناوریاطلاعات، دوره 1 ، شماره 1، صص 3-18.
[27]لشکربلوکی، مجتبی، خداداد حسینی، سید حمید، حسینی، سید محمود، حمیدیزاده، محمدرضا، (1391) «طراحی مدل فرایندی راهبرد پابرجا با استفاده از رویکرد ترکیبی»، اندیشهمدیریتراهبردی، سال 6، شماره 2، صص 121-151.
[28] Sharma, H. D., Gupta, A. D. (1995) "The objectives of waste management in India: A futures inquiry", Technol, Forecasting, Social Change, 48 (3), pp 285-309.
[29] Delbecq, A. L., Vande Ven, A. A., Gustafson, D. H. (1975) Group techniques for program planning-A guide to nominal group and Delphi processes, Scott Foresman and Company, Glenview, Illinois.
[30] Warfield, J. N. (1973 a) "Binary matrices in systems modeling", IEEE Trans SystMan and Cybem, 3(5), pp 441-449.
[31] Warfield, J. N. (1974 b) "'Developing subsystems matrices in structural modeling", IEEE Trans SystMan and Cybem, 4(1), pp74-87.
[32] Malone, D.W. (1975) "An introduction to the application of interpretive structural modeling", IEEE Proceedings, Vol. 63, pp 397–404.