[1] سیدجوادین، سیدرضا، رایج، حمزه، آقامیری، سیدعلی، یزدانی، حمید (1389) «بازاریابی درونی گامی در جهت بهبود رفتار شهروندی سازمانی و کیفیت خدمات»، تحقیقی پیرامون شرکت گاز تهران بزرگ، دوره 14 ش. 2، صص 68_97.
[2] Olorunniwo, Hs, U. (2006) “Service quality, customer satisfaction and behavioral intentions in the service factory”, Journal of Service Marketing, Vol 20, No 1, pp. 59-72.
[3] Ogunnaike, O. O. (2011) "Assessing the effect of organizational commitment on service quality, A study of customer-contact employee", The Global Journal of Management And Business Research, Vol 11, Issue 2 Version 1.0.pp. 95- 112.
[4] Caruana, A., Calleya, P. (1998) "The effect of internal marketing on organizational commitment among retial bank managers", International Journal of Bank Marketing, 16 (3), pp. 108_116.
[5] Berry, L.L. (1981) “The employee as customer", Journal of Retail Banking, Vol. 3, No. 1, March ,pp. 33-9.
[6] Lings, Ian N., (2004) "Internal market orientation construct and consequences", Journal of Business Research, Vol. 57 , pp. 405-413.
[7] Brooks, Andrea, Zeitz, Gerald (1999) "The effects of total quality management and perceived justice in organizational commitment of hospital nursing staff", Journal of Quality Management, 4(1,( pp. 69-93 .
[8] Awwad, M.S., Agti, D.A.M. (2011) The impact of internal marketing on commercial banks. Market orientation, International Journal of Bank Marketing, 29(4), pp. 308_332.
[9] استوارت، گرگ ال، براون، کنت جی (1391) مدیریت منابع انسانی: پیوند استراتژی و عمل، ترجمه دکتر سید محمد اعرابی، دکتر مرجان فیاضی، ناشر: مهکامه، ویرایش اول، چ. 3.
[10]سیدجوادین، سیدرضا. فیاضی، مرجان. بلوچی، حسین. (1394) بررسی تأثیر سرمایۀ روانشناختی بر کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان توسط کارکنان باجه با میانجیگری تعهد سازمانی، دوره 7، ش 19، صص 227-302.
[11] Palmer Adrin, (2001) Principle of service marketing, Mc Graw HILL, Third Edition, Great Britian.
[12] gronroos, C., (2001) "The perceived service quality cocept- a mistake?", Managing Service Quality, 11 (3), pp. 15-152.
[13] Caruana, Albert, Pitt, Leyland (1997) "INTEQUAL_an internal measure of service quality and the link between service quality and business performance", European Journal of Marketing, 31(3), pp 604_616.
[14] Mattson, J. (1994) "Improving service quality in person_to_person ecounters", The Service Industries Journal, London, pp. 45_61.
[15] Parasuraman, V.A. Zetihamel, and L.L.Berry, (1985) “A conceptual model of service qality and Its Implications for future research”, Journal of Marketing, Vol. 49, p. 48.
[16] Toshoff, Christo, Tait Madele, (1996) “Quality perception in the financial service sector, The Potential Impact of Internal Marketing”, International Journal of Service Industry Management, 7(2) pp. 5_31.
[17]الحسینی، سید حسن (1380) بالندگی سازمانی، تهران: انتشارات بهاریه.
[18] Mowday, Richard T; Steers, Richard M., Porter, Lymon M )1979( "The measurement of organizational commitment"و Journal of Vocational Behavior, Vol.14, pp. 224–247.
[19] Allen. N. Smith, C.A. Mayer, J.P (1993) "Commitment to organizations and occupations: Extension and test of a three. Component Conceptualization", Journal of Applied Psychology, Vol. 78, No.4, pp. 538-551.
[20] Somers, M. J., (1995)"Organizatinal commitment, turnover, and abserteeism", Journal of Organizational Behavior, Vol.16, pp 49_58.
[21] ساروقی، احمد، (1375) «تعهد سازمانی و رابطه آن با تمایل به ترک خدمت»، فصلنامه مدیریت دولتی، ش. 35. ص 65 -73.
[22] Gelade, Garry A. Dobson, Paul, Gilbert, Patrick, (2006) “National differences in organizational commitment: Effect of economy, product pf personality, or consequence of culture?",
Journal of Cross- Cultural Psychology, Vol. 37, No. 5, pp. 542-556, Downloaded from
http://www.jcc.sagepub.com, 2006.
[23] قلیچ لی، بهروز (1378) بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر تعهد سازمانی، پایاننامه، دانشگاه تهران پردیس قم.
[24] یعقوبی، مریم. سقاییاننژاد اصفهانی، سکینه. گرجی، ابوالقاسم. نوروزی، محسن و رضایی، فاطمه (1388) «رابطه عدالت سازمانی رضایت شغلی و تعهد سازمانی در بین کارکنان بیمارستانها»، فصلنامه مدیریت سلامت، دوره 12، ش 35. صص 25-32.
[25] Bolon, D S (Summer 1997) Organizational citizenship behavior among hospital employee", Hospital & Health Serices Administration, Vol 42, pp. 221_241.
[26] Lovelock, Cristopher, Lauren Wright (1999) "Principel of marketing and manegment", Principel Hall, New Jersey.
[27] Allen, Natalie J., Grisaffe, Douglas, B. (1999) "Employee commitment to the organization and customer reactions mapping the linkages", Human Resource Management Review, Vol 11, pp. 209-236.
[28] Yoon, M. H., Beatty, S. E., Suh, J. (2001) “The effect of work climate on critical employee and customer outcomes: an employee-level analysis”, International Journal of Service. Vol 12, No 5, PP 500-521.
[29]خاکی،غ (1378) روش تحقیق با رویکردی به پایاننامه نویسی، تهران: مرکز تحقیقات علمی کشور.
[30]هومن، ح ع، (1385). تحلیل دادههای چند متغیری در پژوهش رفتاری، تهران، پارسا.
[31] Thompson, B (1991) "Methods, plainly speaking: A primer on the Logic and use of canonical correlation analysis", Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 24 (2), 80-93.
[32] Macinati, M S (2008) "The relationship between quality management systems and organizational performance in the Italian National Health Service", Health Policy, Vol 85, pp 228-241.
[33] Tutuncu, Ozkan, Kucukusta, Deniz (2009) "Canonical correlation between job satisfaction and EFQM business excellence model", Springer Science & Business Media B V; Qual Quant, pp. 1-12. DOI: 10.1007/s11135-009-9269-0.
[34] بلوچی، حسین. فیاضی، مرجان. سیدجوادین، سیدرضا. (1394) بررسی رابطه بین ابعاد سرمایه راونشناختی و کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان با تجزیه و تحلیل کانونی (همبستگی کانونی)، پژوهشهای مدیریت در ایران، دوره 19، ش 4، صص 41-60.
[35] LeClere, J Marc (2006) "Bankruptcy studies and ad hoc variable selection: A canonical correlation analysis", Review of Accounting and Finance, Vol 5, No. 4, pp 410-422.
[36] Hair, J.F., Anderson, R.E., Tatham, R.L., Black, W.C., (1998) Multivariate data analysis, Fifth ed. Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ.