[1] الفت، لعیا، زنجیرچی، محمود، (1388) «مدلی برای چابکی سازمانی در صنعت الکترونیک ایران»، فصلنامه علوم مدیریت ایران، س. 4، ش. 13، صص 47-74.
[2] بیگینیا، عبدالرضا، الوانی، مهدی، گلشن، اصغر (1390) «بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی»، دوماهنامه شاهد، سال هجدهم، شماره پنجاه، صص 111- 130.
[3] باقری، کامران، مدیریت تکنولوژی، مرکز تکنولوژی نیرو، وزارت نیرو، ص 34.
[4] تارخ، محمد جعفر، میرزایی، رحمت، الوندی، نغمه (1390) بررسی نقش فناوری اطلاعات در سیستم های مدیریت دانش، نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید، سال چهارم، شماره بیست و دوم، صص 406- 427.
[5] خدیور، آمنه، نادری، منیره (1393) «شناسایی و بررسی مکانیزمهای مؤثر بر حاکمیت اثربخش فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری ایران»، پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، دوره چهارم، ش. اول، صص 52-79.
[6] رضائیان، علی، احمدوند، محمدعلی، تولایی، روح الله (1389) «بررسی الگوهای استراتژی مدیریت دانش و استراتژی دانش در سازمانها»، توسعه انسانی پلیس، ش 27، صص 57-74.
[7] رحمانی، سهیلا (1388) بررسیتأثیرفناوریاطلاعاتبراستقرارمدیریتدانش، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، ص 35.
[8] ستوده، مریم (1385) ارائه چارچوبی برای بهکارگیری مدیریت دانش، رساله کارشناسی ارشد، دانشکده صنایع، دانشگاه علم و صنعت، ص 43.
[9] شاه میرزائی، علیرضا (1379) همایش علم و فناوری، آینده و راهبردها، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، صص 20 - 21 .
[10] شریفی، حسین، جوادی، محمدحسین، حاجیپور، مرضیه (1392) «بررسی نقش فناوری اطلاعات در کاهش فساد اداری از طریق شفافیت اطلاعات»، پژوهشگاه علوم و فناوری ایران، دوره 28، ش 3، صص. 660-663.
[11] شریفزاده، فتاح، سید نقوی، میرعلی، نریمانی، مهدی، (1389)، رابطه بین کاربرد فناوری اطلاعات و عملکرد مدیریت منابع انسانی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، ص 2.
[12] صلواتی، عادل، خسروی، انور، امانی، سحر (1391) «چابکی سازمانی و هوش رقابتی در بانکهای خصوصی و دولتی»، پژوهشهای مدیریت عمومی، س 6، ش 21، صص 141-160.
[13] فتحی، فرید (1389) رابطةاستفادهازابعادفناوریاطلاعاتبامدیریتکیفیتجامعدر فدراسیونهایورزشیمنتخب، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، ص 29.
[14] فرزانه، ماندانا، سهرابی، بابک، رئیسی، ایمان (1390) «بررسی نقش ابعاد ساختار سازمانی در تسهیل چابکی سازمان»، پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، دوره اول، ش 3، صص 135-167.
[16] قلیپور، آرین، امیری، بهنام(1388) «تأثیر فناوری اطلاعات بر رفتار سازمانی»،فصلنامة پژوهشی مدیریت، ش 103، دانشگاه تهران. ص 69.
[17] قلیچلی، بهروز، مشبکی، اصغر (1385) «نقش سرمایه اجتماعی در ایجاد سرمایه فکری در سازمان، مطالعه دو شرکت خودروسازی»، فصلنامهدانشمدیریت، ش 7، صص 125-147.
[18] کوشکی جهرمی، علیرضا، سید نقوی، میرعلی، حسینپور، داوود، قربانیزاده، وجهالله (1393) «الگوی توسعه یادگیری دوجانبهگرایانه در سرمایه فکری»، پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، دوره 4، ش 3، صص150-173.
[19] گودرزی، محمود، ابوترابی، مجتبی (1387) ارتباطفناوریاطلاعاتوارتباطاتبامدیریتدانش مدیرانستادیسازمانتربیتبدنی، اولین همایش ملی تخصصی مدیریت ورزشی، آمل، ص 4.
[20] مدهوشی، مهرداد، نورنژاد، وحید (1392) «تأثیر توانمندسازی مدیریت دانش روی توانمندی کارکنان»، پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، دوره سوم، ش 2، صص 91-110.
[21] Amirkhani A. H., Tajmirriahi J., Mohammadi M., Dalir M. (2012) "Assessing the effectiveness of knowledge management in empowering and development of human resources: A case study on Ati luleh Sepahan company"; Interdisciplinary Journal of Contemporary Research inBusiness, 3(12), pp.123-139.
[22] Bontis, N., (2009), "Managing organizational knowledge by diagnosing intellectual capital: Framingand advancing the state of the field", International Journal of Technology Management, 11(3), pp. 443,445.
[23] Bontis, N. (1999) Managing organizational knowledge by diagnosing intellectual capital: Framing and advancing the state of the field, International Journal oftechnologyManagement, 18(5/6), pp. 433-462.
[24] Bohdana S, Waldemar K., Layer J (2007) "A review of enterprise agility: Concepts, framework, and attributes", International Journal of Production Economics, 37 (4), pp. 445-460.
[25] Brooking, N., (2005) "Intellectual capital: An exploratory study that develops measures and models", Managing Decision, 11(2), p. 59.
[26] Edvinsson, L, Malone, M. (2008) Intellectual capital–realizing your company’s true value by finding its hidden roots, Harper Business, New York, p. 123.
[27] Gary H. Judy, Densten, L. (2005) "Towards an integrative model of organizational culture and knowledge management", Journal of Intellectual Capital, 13(4), p.38.
[28] Goldman, S., Nagel, R., Preiss, K. (1995) Agile competitors and virtual Organizations, New York, Van Nostrand Reinhold Publishing, p.19.
[29] Kim Y., G. (2002) "Knowledge strategy planning: Methodology and case Study", Decision Support Systems, 11(4), p. 235.
[30] Katayama, K., Yamaguchi, R., Imoto, S. (2011) "Analysis of questionnaire for traditional medicine and development of decision support system", Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine, 23 (2), pp.45-63.
[31] Lu, W, M. (2007) "Capability and efficiency of intellectual capital: The case of Fables’ companies in Taiwan", Expert Systems with Applications, 15(2), pp. 22-40.
[32] Lev, B. (2001) Intangibles: Management, measurement and reporting, Washington: The Brookings Institution, p. 21.
[33] Lin, C., Chiu, H., Tseng, Y. (2006) "Agility evaluation using fuzzy logic", International Journal of Production Economics, 101(2), pp. 353-368.
[34] Marry, B., Gray, D., Neely, A. (2010) "Why Do firms measure their IC", Journal of intellectual capital, 43 (2), p. 98.
[35] Mendes F.F. (2013) A method for diagnosing information technology governance proceses, 46th Hawaii International Conference on System Sciences, IEEE Xplore.
[36] Roos, J., Roos, G., Dragonetti, N., Edvinsson, L. (1997) Intellectual capital: Navigating the new business landscape, Macmillan Press, London, p. 11.
[37] Sveiby, K., E. (1997), The new organizational wealth: Managing and measuring knowledge basedassets, San Francisco, CA: Berrett Koehler, p. 29.
[38] Schulz, M., Lloyd, S. (2005) "Codification and tacitnss as knowledge management strategies an empirical exploration", Journal of High Technology, 13(4), pp. 39-52.
[39] Sherif, K. (2006) "An adaptive strategy for managing knowledge in organizations", Journal of Knowledge Management, 10 (4), p.321.
[40] Sharifi, H., Zhang, Z. (1999) "A methodology for achieving agility in manufacturing organizations: An introduction", International Journal ofProduction Economics, 62 (1-2), pp.7-22.
[41] Sena, J., Coget, J., Shani, A. (2009) "Designing for agility as an organizational capability: Learning from a software development firm", The International Journal of Knowledge, Culture & ChangeManagement, 9(5), pp.17-36.
[42] Wolstenholme, E. (2006) "The use of system dynamics as a tool for intermediate level technology evaluation: three case studies", J Eng. Technology Manage, 20 (3), pp.193–204.
[43] Worley, G., Lawler, E. (2012) "Agility and organization design: A diagnostic framework organizational dynamics", International Journal of AgileManagement Systems, 39(2), pp.194-204.