[1] ملکی آوارسین ص.، جوادی ح.؛ بررسی رابطه سبک مدیریت مشارکتی مدیران مدارس ابتدایی و راهنمایی شهرستان هشترود با نوآوری آنان؛ فصلنامه پویش، شماره 7، 1389.
[2] Gambarotto F., Cammozzo A.; "Adream out silence: Employee voice and innovation in a public sector community of practice"; University of Padova and CsCC, Milan, 2010.
[3] Senge P. M.; Schools that learn; New York, Field Book for Educators, Parents, Growen Business, 2012.
[4] ساکی ر.؛ درسپژوهی، مبانی، اصول و روش اجرا؛ جهاد دانشگاهی، 1392.
[5] ساکی ر.؛ بررسی عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان؛ فصلنامه تعلیم و تربیت، بهار، شماره 1، پیاپی 101، 1389.
[6] خنیفر ح. و دیگران؛ سکوت سازمانی (در تکاپوی ارائه مدل بومی برای سازمانهای ایرانی)؛ اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی، 1389.
[7] داناییفر ح.، پناهی ب.؛ تحلیل نگرشهای شغلی کارکنان سازمانهای دولتی تبیین جو سکوت و رفتار سکوت سازمانی؛ پژوهشنامه مدیریت تحوّل، سال 2 ،شماره 3، 1389.
[8] Henriksen K., Dayton E.;" Organizational silence and hidden threats to patient safety"; HSR :Health Services Research, Vol. 41:(4 Pt 2), 2006, pp. 1539-1554.
[9] Vakola M., Dimitris B.; "Antecedents and consequences of organizational silence: An empirical investigation;"Employee Relations, Vol. 27, 2005, pp.441-58.
[10] Knoll M., Van Dick R.; Do I hear the whistle? A first attempt to measure fourms of employee silence and their correlates; J Bus Ethics, DOI 10.1007/s10551-012-1308-4, 2012.
[11] Panahi B., Veiseh S. M., Divkhar S., Kamari F.;"An empirical analysis on influencing factors on organizational slence and its relationship with employee`s organizational commitment", Management Science Letters, Vol. 2, 2012, pp. 735-744.
[12]جاودانی م.؛ بررسی رابطه رهبری تحوّلآفرین و تعاملگرا با تعهد سازمانی معلمان؛ پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، دانشگاه فردوسی مشهد، دوره 1، شماره 1،1390، صص143-158.
[13]زینآبادی ح. ر. و دیگران؛ نقش مدیران در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مدارس ابتدایی پسرانه شهر تهران: آزمون اثر سبک رهبری تحوّلی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 34، سال نهم، 1389.
[14] Brinsfield C.; Employee silence: Investigation of dimensionality, development of measures, and examination of related factors; Unpublished Doctoral Dissertation, The Ohio State University, Columbus, Ohio, 2009.
[15] Van Dyne L., Ang Soon C., Botero I.; "Conceptualizing employee silence and employee voice as multidimensional constructs"; Journal of Management Studies, Vol. 40, No. 6, 0022-2380, 2003.
[16]دستی م.؛ بررسی سبک رهبری مدیران با سکوت سازمانی در مدارس دوره راهنمایی شهرستان ری؛ پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید رجایی، دانشکده علوم انسانی، رشته مدیریت آموزشی، 1392.
[17]موغلی ع.؛ رهبری تحوّلآفرین و ابزار سنجش آن (MLQ)؛ مطالعات مدیریت، شماره 43- 44، 1383، صص 96-112.
[18] Krafft P.,Engelbrecht A.S., Theron C.C.;"The influence of transformational and transactional leadership on dyadic trust relationships through perceptions of fairness"; South African Journal of Industrial Psychology, Vol. 30, No.1, 2004, pp.10-18.
[19] Bass B. M., Riggio R. E.; Transformational leadership; Mahwah-New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, 2006.
[20] Berson Y. Avolio B.J.; "Trans formational leadership and the dissemination of organizational goals: A case study of a telecommunication firm"; The Leadership Quarterly, Vol. 15, 2004, pp. 625-646.
[21] Stone A. G., Russell R. F., Patterson K.; "Transformational versus servant leader ship: A difference in leader focus"; Leadership & Organization: on Development Journal, Vol. 25, iss 341, 2004, pp 349-361.
[22] Northouse P.G.; Leadershipl theory and practice; London: Sage, 2001.
[23] Bass B. M., Steidlmeier P.; "Ethics, character and authentic transformational leadership behavior"; The Leadership Quarterly, Vol. 10, Iss. 2, 1999, pp.181-217.
[24] Kirkbride P.; "Developing transformational leaders:the full range leadership model in action"; Journal of Vocational Behavioral, Vol. 66, Iss. 2, 2006, pp.117-124.
[25] Chong Woo P., Mark K.; "Organizational silence and Whistle Bliwing on IT Projects :An Integreted Model"; Dicision Science Journal, Vol. 40, No.4, 2009.
[26] Zehir C., Erdogan E.; "The association between organizational silence and ethical leadership through employee performance"; Procedia Social Behavioral Sciences, Vol. 24, 2011, pp.1389-1404.
[27] Saygan F. N.; "Relationship between affective commitment and organizational silence: A conceptual discussion"; International Journal of Social Science and Humanity Studies; Vol. 3, No. 2, Issn:1309-8063, 2011.
[28]ساکی و همکاران؛ اقدامپژوهی راهبردی برای بهبود آموزش و تدریس؛ پژوهشکده تعلیم و تربیت، 1383.
[29]کیامنش ع. و همکاران؛ بررسی روند تغییرات آموزشی در فاصله زمانی 1372-1386 براساس یافتههای مطالعات بینالمللی تیمز در ایران و کشورهای منطقه با توجه به هدفهای سند چشمانداز 20 ساله؛ 1390.
[30]کریمی ع.؛ بررسی تأثیر سواد والدین بر عملکرد سواد خواندن دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی (براساس مطالعات پرلز 2006) ؛ طرح پژوهشی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، 1388.
[31]زارعی متین ح.، طاهری ف.، سیار ا.؛ سکوت سازمانی: مفاهیم، علل و پیامدها؛ فصلنامه مدیریت ایران، سال ششم، شماره 21 ،1390، صص 77-104.
[32]زینآبادی ح.؛ رهبران تحوّلبخش در مدرسه: مدیران زن یا مدیران مرد، زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)؛ دوره 8 ، شماره 2، 1390، صص115- 141.
[33]موغلی ع.؛ رهبری تحوّلآفرین در سازمانهای اداری ایران؛ رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی، 1381.
[34] Jackson R. L.; Transformational and transactional leadership in division administration at three in stitution of higher education; Edd. University of Cincinnati, 1999.
[35] Geijsel F., Sleegers P., Leithwood K., Jantzi D.; " Transformational leadership effect on teachers Commitment and effort toward school reform"; Journal of Educational Administration" ,Vol. 41, No. 3, 2003, pp.228-256.
[36]براتی ا.؛ سکوت سازمانی در سازمانهای دولتی: بررسی نقش فرهنگ سازمانی؛ پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مدیریت و اقتصاد، رشته مدیریت دولتی، 1389.
[37]رضازاده کرمانی ر.؛ بررسی تأثیر عوامل مدیریتی بر سکوت سازمانی؛ پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، پردیس قم، دانشکده مدیریت، رشته مدیریت دولتی، 1390.
[38] Redding W. C.; "Rocking boats, blowing whistles, and teaching speech communication"; Communication Education, Vol. 34, 1985, pp.245-258.