[1] امیری م.، سکاکی م. ؛ راهنمای ارزیابی عملکرد سازمان براساس مدل تعالی EFQM؛ انتشارات سرآمد، چاپ اول، ۱۳۸7.
[2] آر .کی جین، اچ .سی. ترایاندیس؛ مدیریت بر مدیریتناپذیر، مدیریت سازمانهای تحقیقاتی؛ مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، 1376.
[3] توکلی غ.، بهشتی پ.؛ مدل تعالی و سرآمدی EFQM-2010؛ انتشارات رسا، چاپ اول، 1390.
[4] حبیبپور ک.، صفری ر.؛ راهنمای جامع کاربردSPSS در تحقیقات پیمایشی؛ 1388.
[5] حری ص.، اکبری ح ؛بررسی ومزایا و دستاوردهای بکارگیری مدل تعالی سازمانی در دانشگاهها ومؤسسات آموزش عالی؛ فصلنامه بصیرت سال شانزدهم، ش. 44، سال 1388.
[6] خردمندپور د.؛ ارائه نظام برنامهریزی وکنترل پروژه برای مراکز تحقیقاتی در حوزه مخابرات و الکترونیک سپاه؛ پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه امام حسین (ع)، 1386.
[7] شوالپور آرانی س. ؛ طراحی مدل تعالی سازمانی در پژوهشگاه شرکت نفت با بهرهگیری از تجارب جهانی؛ پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران، 1388.
[8] قاضیزاده فرد ض.، اتابکی م.؛ معرفی الگوی برونسپاری در سازمانهای نظامی؛ فصلنامه راهبرد دفایی سال دهم، شماره 39، 1391.
[9] ملایی م.؛ ارزیابی عملکرد مراکز تحقیقاتی دانشگاه امام حسین (ع) با رویکرد تحلیل پنجرهای دادهها و شاخصهای مالم کوئیست؛ 1390.
[10] مؤسسه مطالعات بهرهوری و منابع انسانی؛ ویژهنامه در مسیر تعالی؛ سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ۱۳۸6.
[11] نجمی م.؛ مدل جایزه تعالی EFQM 2010؛ مؤسسه بهرهوری و منابع انسانی، انتشارات سرآمد .
[12] نجمی م.، حسینی س. ؛ «مدل سرآمدی EFQM از ایده تا عمل»؛ انتشارات سرآمد، چاپ هفتم، ۱۳۸7.
[13] نزاکتی علیزاده ح. «مطالعه تطبیقی الگوهای جایزه بهرهوری و کیفیت در کشورهای اعطاکننده جایزه و ارائه الگوی مناسب برای ایران»؛ پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، ۱۳8۹.
[14] Arnaboldi M., Azzone G.; "Constructing performance measurement in the public sector"; Critical Perspectives on Accounting, Vol. 21, 2010.
[15] Davis J.; "Integration: Is it the key to effective implementation of the EFQM Excellence model"?; International Journal of Quality and ReliabilityManagement,Vol.25, No. 4, 2008.
[16] Saraiva perdo Manuel , Pires da Rosa May and d’orey J. L ; "Applying
[17] An ExcellenceModel to schools Available";
www.asq.org, 2003.
[18] Kennerley M., Neely A.; measuring performance in a changing business; 2009.
[19] Environment"; International Journal of Operations & Production Management, Vol. 23,No.2.
[20] Dean B.V., Golanher; Management of research and innovation; Newyork .north / Holand, 2009.
[21] Kawaguchi S.; "Integrated - management by objectives"; Japan Productivity Center for Socio - Economic Development, 2010.
[22] Kaplan R.S., Norton D.P.; "The balanced scorecard: Training strategy into action"; Harvard Business Rev‚ Vol.70, No.1, 1997.
[23] Bhagwat R., Sharma M.K.; "Performance measurement of supply chain management: A balanced scorecard approach"; Computers & Industrial Engineering, Vol. 53, 2007.
[24] Chan F. T. S., Chan H. K., Qi H. J.; "A review of performance measurement systems for supply chain management"; International Journal of Business Performance Management,Vol. 8, No. 2, 2009.
[25] Nabitz U., Klazinga N., Walburg J.; "The EFQM excellence model: European and Dutch experiences with the EFQM approach in health care"; International Journal for Quality in Health Care, Vol. 12, No. 3, 2010.
[26] Eghbal F.; "Identify challenges human resource managers based on European foundation for quality management; 8th International conference of quality managers; July 15-16; Tehran, Iran. [In Persian], 2008.
[28] www.quality-foundation.co.uk/nist/.