[1] World Economic Forum.; "The global competitiveness report 2012"; Retrieved from
http://www.weforum.com, Visited 28 November 2013.
[2] FAO.; "The state of food and agriculture 2012"; Retrieved from http:// www.fao.org/docrep/017/i3028e/i3028e.pdf , Visited 11 September 2013.
[3] مرکز آمار ایران؛ نتایج آمارگیری از هزینه و درآمد خانوارهای روستایی؛ 1391.
[4] UNCTAD; "Information economy report 2010"; Retrieved from
http://www.unctad.com/, Visited 19 October 2013.
[5] Wen W.; "A knowledge-based intelligent electronic commerce system for selling agricultural products"; Computers and Electronics in Agriculture Journal,Vol 57, No. 2, 2007.
[6] World Economic Forum.; "The global information technology report 2013"; Retrieved from http://www.weforum.com, Visited 7, October 2013.
[7] علویون سید جابر.، منهاج محمدحسین.، الهیاری محمدصادق.؛ پذیرش مدل بنگاه مصرفکننده بازاریابی الکترونیک در شرکتهای کشاورزی استان گیلان؛ نهمین کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی، تهران. 1393.
[8] Crespo A., Delbosque I.; "The effect of innovativeness on the adoption of B2C E-commerce: A model based on the theory of planned behaviour"; Journal of Computers in Human Behavior 24, 2008.
[9] Pedersen PE., Nysveen H.; "Using the theory of planned behavior to explain teenagers adoption of text messaging services"; Working Paper, Agder University College, 2002.
[10] یعقوبی ن.، شاکری ر.؛ مقایسه تحلیلی مدلهای پذیرش فناوری با تأکید بر پذیرش بانکداری اینترنتی؛ فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال سوم، شماره 11، 1378.
[11] Rouibah K., Ramayah T., May OS.; "User acceptance of internet banking in Malaysia: Test of three acceptance models". International Journal for E-Adoption,Vol. 1, No. 1, 2009.
[12] Al-Ajam AS., Nor KM.;"Customers’ adoption of internet banking service: An empirical examination of the theory of planned behavior in Yemen"; International Journal of Business and Commerce, Vol. 2, No. 5, 2013.
[13] Bosnjak M., Obermeier D., Tuten T.L.; "Predicting and explaining the propensity to bid in online auctions: A comparison of two action-theoretical models"; Journal of Consumer Behaviour, Vol. 5, No. 2, 2006.
[14] Grandon EE.; "Extension and validation of the theory of planned behavior: The case of electronic commerce adoption in small and medium-sized businesses in Chile"; Ph.D., Southern Illinois University at Carbondale, 2005.
[15] علویون سید جابر.؛ امکان سنجی بازاریابی الکترونیک برنج در شهرستان رشت؛ پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان، 1390.
[16] یعقوبی نورمحمد.، داناییفر حسن.، شاکری رویا.؛ شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر پذیرش خدمات دفاتر فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی؛ مجله جغرافیا و توسعه، شماره 20، 1389.
[17] ادیبی سده مهدی.، خالدی سردشتی عزیز.؛ بررسی رابطه بین عوامل فردی و اجتماعی کاربران ICT در سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری؛ فصلنامه تخصصی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، سال سوم، شماره 7، 1386.
[18] Alavion S.J., Allahyari M.S.; "Socio-Cultural Characteristics of Rice E-marketing Users (Case study: Rasht County, Iran)"; Journal Central European Agriculture, Vol. 14, No. 1, 2013.
[19] Khalil Moghaddam B., Khatoon Abadi A.; "Factors affecting ICT adoption among rural users: A case study of ICT center in Iran"; Telecommunications Policy, Vol. 37, No. 11, 2013.
[20] Kiiza B., Pederson G.; "ICT-based Market Information and Adoption of Agricultural Seed Technologies: Insights from Uganda"; Telecommunications Policy, Vol. 36, No. 4, 2012.
[21] Aubert B., Schroeder A., Grimaudo J.; "IT as enabler of sustainable farming: An empirical analysis of farmers' adoption decision of precision agriculture technology";
Decision Support Systems, Vol. 54, No. 1, 2010.
[22] Madden TJ., Ellen PS., Ajzen I.; "A comparison of the theory of planned behavior and the theory of reasoned action";Personality and Social PsychologyBulletin, Vol. 18, No. 3, 1992.
[23] Mathieson K.; "Predicting user intentions: Comparing the technology acceptance model with the theory of planned behavior"; Information Systems Research, Vol. 2, No. 3, 1991.
[24] Taylor S, Todd P.; "Understanding information technology usage: A test of competing models"; InformationSystems Research, Vol. 6, No. 2, 1995.
[25] Burton-Jones A., Hubona GS.; "The mediation of external variables in the technology acceptance model"; Information & Management, Vol. 43, 2006.
[26] George JF.; "The theory of planned behavior and internet purchasing"; Internet Research, Vol. 14, No. 3, 2004.
[27] Ajzen I.; "The theory of planned behavior"; Organizational Behavior and HumanDecision Processes, Vol. 50, 1991.
[28] Brodie RJ., Winklhofer H., Coviello NE., Johnston WJ.; "Is emarketing coming of age? "; Journal of Interactive Marketing,Vol. 21, No. 1, 2007.
[29] مانیان ا.؛ مبانی تجارت الکترونیک؛ انتشارات نگاه دانش، 1388.
[30] Ramayah T., Rouibah K., Gopi M., Rangel G.; "A decomposed theory of reasoned action to explain intention to use internet stock trading among Malaysian investors"; Journal of Computers in Human Behavior, Vol. 25, 2009.
[31] Alavion S. J., Allahyari M. S.; "E-readiness of rural ICT offices for rice e-marketing in Rasht township, Iran"; Acta Agriculturae Slovenica, Vol. 99, No. 2, 2012.
[32] غلامرضایی سعید.، پاپزن عبدالحمید .، ساکی مریم.؛ بررسی تاثیر اقتصادی ICT بر بازاریابی محصولات کشاورزی شهرستان کرمانشاه. پنجمین همایش تجارت الکترونیک، وزارت بازرگانی، تهران. 1387.
[33] Gupta B., Dasgupta S., Gupta A.; "Adoption of ICT in a government organization in a developing country: An empirical study"; Journal of Strategic Information Systems, Vol 17, No. 2, 2008.
[34] یزدانیزنگنه م..، خسرویپور ب.؛ مؤلفههای مؤثر بر پذیرش تجارت الکترونیک از سوی بنگاههای کوچک و متوسط در بخش کشاورزی؛ فصلنامه تخصصی پارکها و مراکز رشد، سال هفتم، شماره 25، 1389.
[35] Abebaw D., Haile M.; "The Impact of cooperatives on agricultural technology adoption: Empirical evidence from ethiopia"; Food Policy, Vol. 38, 2012.
[36] Agmark-net.; "Nicnet based agricultural information system network"; Retrieved from http:// www.agmarknet.nic.in, Visited 11 September 2013.
UN; "World economic and social survey 2013"; Retrieved from http:// www.
sustainabledevelopment.un.org, Visited 11 October, 2013.