مفهوم‌پردازی کارکردهای ترفیع کارآفرینانه مبتنی بر تبلیغات کلامی در فروش بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

چکیده
rn rn rn ترفیع کارآفرینانه به مثابه یکی از کارکردهای بازاریابی کارآفرینانه در معرفی و پیشبرد محصولات براساس روش های خلاقانه و کم هزینه می باشد. تبلیغات کلامی در گستره پیشبرد خدمات جایگاه برجسته ای در ترفیع کارآفرینانه دارد. نوآوری این تحقیق شناسایی، تبیین و مفهوم پردازی کارکردهای تبلیغات کلامی در صنعت بیمه و به طور خاص بیمه عمرو سرمایه گذاری است. رویکرد مورد استفاده در پژوهش از نوع کیفی و در قالب استراتژی پژوهش موردی مرکب می باشد که در آن از منابع متنوع اطلاعاتی از جمله مطالعات اسنادی و مصاحبه های نیمه ساختار یافته با 20 تن از افراد فعال و متخصص 12 شرکت بیمه خصوصی بهره گرفته شده است. rn rn rn یافته های تحقیق نشان می دهد که کارکردهای تبلیغات کلامی در فروش بیمه عمر و سرمایه گذاری در قالب 5 تم، 11 زیر مؤلفه و 23 گویه سازماندهی شده اند که عبارتند از استفاده از شبکه فروش دارای روابط اجتماعی بالا، استفاده از افراد موثق جامعه به عنوان سخنرانان شرکت بیمه، قرار دادن عباراتی خلاقانه و متمایز در ذهن و کلام افراد جامعه، تبدیل کردن خدمات خوب شرکت به موضوع صحبت مردم، ایجاد موضوع صحبت از راه هنرهای نمایشی، استفاده از ابزارهای نوین و خلاقانه تبلیغات رای جلب توجه افراد جامعه، داشتن رویکردی نوآورانه به شیوه های سنتی تبلیغ بیمه، سهیم شدن در صحبت بیمه گذاران از راه توجه به خواسته های آنان و پیگیری کلام و شلوغی میان افراد جامعه که در شرکت های مختلف با شیوه های گوناگون اجرا می شوند. rn rn rn
کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله English

Conceptualization of Entrepreneurial Promotion Functions Based on Buzz Marketing in Universal Life Insurance Sales

چکیده English

Entrepreneurial Promotion is one of the functions of entrepreneurial marketing in introducing and advancing products based on cost effective and creative methods. Buzz Marketing occupies a predominant position in entrepreneurial promotion. The purpose of this study is to identify and conceptualize the functions of Buzz Marketing in the insurance industry and specifically in the sale of Universal Life Insurance products. The approach undertaken in this study is that of a qualitative compound case study strategy, which has benefited from various data sources including documentary studies and semi-structured interviews with 20 practicing experts of the considered statistical population in 12 out of 14 private insurance companies. Findings of this research indicate that the functions of buzz marketing in Universal Life Insurance sales can be classified to fewer than 5 categories of the characteristics of buzz marketing, 11 sub-categories and 23 items regarding the common points communicated by the interviewees. The 11 sub-categories which are the principle findings of this research include: Having the advantage of a sales network along with strong public relations, benefiting from authentic and respected individuals as the company’s spokesmen, inserting creative and memorable phrases into peoples’ thoughts and communications, making the company’s good services the everyday talk of the people, making buzz through the performing arts, using traditional advertising tools in insurance, using new and innovative advertising tools to catch people’s attention, persuading people to buy Universal Life Insurance through the adoption of a superior customer orientation, having an innovative approach to the traditional advertising tools, participating in communication with insurance sellers by paying attention to their needs and pursuing the buzz created between people for better results, which in different companies it is done using different methods.

کلیدواژه‌ها English

Entrepreneurial Promotion
Buzz Marketing
Universal Life Insurance
Insurance Sales
Conceptualization