[1] Tvorik S.; "Determinants of organizational performance"; Management Decision, Vol. 35, No. 6, 1997.
[2] Trezi H., Seiko C.; "A comment on the debate between Max Moullin and FabrizioBocci"; Perspectives on Performance, Vol. 4, No. 2, 2001.
[3] Wang R., Tseng M.-L.; "Evaluation of international student satisfaction using fuzzy importance-performance analysis"; Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2011.
[4] Radnor Z., McGuire M.; "Performance management in the public sector: fact or fiction?” International Journal of Productivity andPerformance Management, Vol. 53, No. 3, 2004.
[5] رهنورد، ف.; عوامل مؤثر بر عملکرد سازمانهای بخش دولتی در ایران، فصلنامه علمی- پژوهشی علوم اجتماعی و مدیریت، سال هشتم، شماره 31، 1387.
[6] Deng W., Chen W., Pei W.; "Back-propagation neural network based importance–performance analysis for determining critical service attributes"; Expert Systems with Applications, Vol. 34, No. 2, 2008.
[7] Allen R. S., Dawson G., Wheatley K., White C. S.; "Perceived diversity and organizational performance"; Employee Relations Journal, Vol. 30, No. 1, 2010.
[8] یعقوبی ح.; تحلیل اهمیت- عملکرد ویژگیهای خدمت بر پایه بخشبندی مشتریان با رویکرد داده کاوی؛ فصلنامه علمی- پژوهشی مدیریت فناوری اطلاعات، سال چهارم، شماره 13، 1391.
[9] حافظنیا م.; مقدمهای بر روش پژوهش در علوم انسانی؛ تهران: انتشارات سمت، چاپ هفدهم، 1389.
[10] دلاور ع.; مبانی نظری و علمی پژوهش در علوم انسانی؛ چ.3، تهران: انتشارات رشد، 1382.
[11] خاکی غ.; روش پژوهش با رویکرد پایاننامهنویسی؛ تهران: انتشارات بازتاب، ویراست2، 1390.
[12] Back K.-J.; "Impact-range performance analysis and asymmetry analysis for improving quality of Korean food attributes"; International Journal of Hospitality Management, Vol. 31, No. 2, 2012.
[13] Nudurupati S. S.; "Management and business implications of ITsupported performance measurement"; Ph.D. Thesis, University of Strathclyde, Glasgow, 2003.
[14] Abdul Rashid M. Z., Sambasivan M. and Johari; "The influence of corporate culture and organizational commitment on performance"; Journal of Management Development, 2003.
[15] Amaratunga D., Baldry D.; "Moving from performance measurement to performance management"; Facilities, Vol. 20, No. 5/6, 2002.
[16] آذر ع. ;پژوهش در عملیات نرم (رویکردهای ساختاردهی مسئله)؛ تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ اول، 1392.
[17] اصغرپور م. ج..; تصمیمگیری چند معیاره؛ تهران: انتشارات دانشگاه تهران، چاپ هشتم، 1389.
[18] اصغرپور م. ج. ; تصمیمگیری گروهی و نظریهبازیها با نگرش پژوهش در عملیات؛ تهران: مؤسسه انتشارات دانشگاه، چاپ دوم، 1389.
[19] Hu Y., Lee C., Yen M., Tsai H.; "Using BPNN and DEMATEL to modify Importance – Performance Analysis model – A study of the computer industry"; Expert Systems with Applications, Vol. 36, No. 6, 2009.
[20] Ho Li, Shu-Yun F.; "Using modified IPA to evaluate supplier’s performance: Multiple regression analysis and DEMATEL approach"; Expert Systems with Applications, Vol. 39, 2012.
[21] Lucas H.; Information technology: Strategic decision making for managers, NJ: John Wiley & Sons, 2005.
[22] Matzler K., Bailom F., Hinterhuber H. H., Renzl B., Pichler J.; "The asymmetric relationship between attribute-level performance and overall customer satisfaction: a reconsideration of the importance–performance analysis"; Industrial Marketing Management, Vol. 33, No. 4, 2004.
[23] Pezeshki V., Mousavi A., Grant S.; "Importance-performance analysis of service attributes and its impact on decision making in the mobile telecommunication industry"; Measuring Business Excellence, Vol. 13, No. 1, 2009.