farahani S, Abdarzadeh P, fotovat B. The Effect of Intellectual Capital on Organizational Innovation Mediated By Knowledge Management and Organizational Learning in Print Media. ORMR 2016; 6 (1) :23-48
URL:
http://ormr.modares.ac.ir/article-28-8781-fa.html
بورقانی فراهانی سهیلا، آبدارزاده پدرام، فتوت بنفشه. اثر سرمایه های فکری بر نوآوری سازمانی با میانجی گری مدیریت دانش و یادگیری سازمانی در رسانه های نوشتاری. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1395; 6 (1) :23-48
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-8781-fa.html
1- استادیار، گروه مدیریت رسانه، هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تهران، ایران.
2- دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، پردیس البرز، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
3- دانشجوی دکتری مدیریت رفتارسازمانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران.
چکیده: (13490 مشاهده)
هدف این پژوهش ارائه راهکارهای کاربردی بهمنظور ارتقای سطح نوآوری سازمانی رسانههای نوشتاری و بهطور اخص روزنامههای پرشمارگان براساس سرمایههای فکری و با میانجیگری مدیریت دانش و یادگیری سازمانی با بهرهمندی از روش آماری مدل معادلات ساختاری است. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی – همبستگی است. جامعۀ آماری این پژوهش، مدیران ارشد و میانی روزنامههای پرشمارگان شهر تهران است. دادهها از طریق پرسشنامۀ استاندارد جمعآوری شدند. روایی محتوایی از نظر صاحبنظران و روایی سازه به کمک روش آماری تحلیل عاملی تأییدی به تأیید رسید. پایایی پرسشنامه نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ تأیید شد. نتایج پژوهش نشان داد سرمایههای فکری بهطور مستقیم بر مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی روزنامههایپرشمارگان اثر مثبت و معناداری دارد و همچنین مدیریت دانش و یادگیری سازمانی در تأثیر سرمایههای فکری برنوآوری سازمانی نقش میانجی دارند.
نوع مقاله:
علمی پژوهشی |
موضوع مقاله:
مدیریت بازرگانی دریافت: 1394/8/3 | پذیرش: 1395/3/1 | انتشار: 1395/3/11