دوره 13، شماره 1 - ( 1402 )                   جلد 13 شماره 1 صفحات 68-37 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

heidary S, sarabadani A, hasanzadeh A, etemadi A. Designing the Paradigm Pattern of Digital Talents Development: evidence from Iran Banking Industry. ORMR 2023; 13 (1) :37-68
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-61747-fa.html
حیدری شبنم، سرآبادانی ابوالقاسم، حسن زاده علیرضا، اعتمادی احمدرضا. طراحی الگوی پارادایمی توسعه استعدادهای دیجیتال؛ با محوریت صنعت بانکداری ایران. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1402; 13 (1) :37-68

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-61747-fa.html


1- دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2- استادیار، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. ، a.sarabadani@modares.ac.ir
3- استاد، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
4- دکتری، گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
چکیده:   (1355 مشاهده)
گرایش جدیدی که در حوزه منابع انسانی به‌ویژه در دهه گذشته رخ داده است، موضوع استعداد دیجیتال است. این رخداد به‌طور مسلم تحتتأثیر تحول در اقتصاد دیجیتال و آثاری است که فناوری‌های دیجیتالی مانند هوش مصنوعی بر فضای کسب‌و‌کارها بر جای نهاده است. ازآنجایی‌که مطالعات اندکی در زمینه استعداد دیجیتال انجام شده است، هنوز آگاهی کافی دراینباره که استعداد دیجیتال چیست و باید چه اقداماتی در این زمینه انجام داد، وجود ندارد. بنابراین، این پژوهش به‌عنوان یکی از ابتدایی‌ترین مطالعات در زمینه استعداد دیجیتال به بررسی این موضوع در صنعت بانکداری پرداخته است. رهیافت پژوهشی در این مطالعه نظریه دادهبنیاد است. دادهها از راه مصاحبه بهدست آمدند. در پایان یافته‌های پژوهش ناظر بر استخراج 326 کد باز مرتبه اول مشترک (از میان 434 کد مرتبه اول)، 72 کد باز مرتبه دوم (حاصل از کدگذاری کدهای باز مشترک)، 24 مقوله‌محوری و 5 مقوله گزینشی شامل جهت‌گیری‌های فلسفی و سازمانی کسب‌و‌کار دیجیتال‌گرا؛ نگاشت‌شناختی استعداد دیجیتال مبتنی بر ابتکارات دیجیتالی‌سازی؛ شناخت الگوهای موقعیتی و چشم‌اندازی با هدف درک رویدادهای محیطی؛ جهت‌گیری‌های اقدامات راهبردی در توسعه DTs و ارتقای سطح عملکرد فردی و سازمانی، شدند.
متن کامل [PDF 789 kb]   (813 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی کیفی | موضوع مقاله: رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی
دریافت: 1401/3/2 | پذیرش: 1401/9/14 | انتشار: 1402/3/22

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.