ghodratizadeh F, Chitsaz E, rostami R. INVESTIGATING ON THE EFFECTS OF CONTINUOUS FINANCIAL REWARDS ON THE PERFORMANCE OF EMPLOYEES’ IDEA GENERATION IN THE ICT INDUSTRY OF CHINA. ORMR 2022; 12 (3) :153-190
URL:
http://ormr.modares.ac.ir/article-28-61102-fa.html
قدرتی زاده فراز، چیت ساز احسان، رستمی رضا. بررسی اثرهای پاداشهای مالی پیاپی بر عملکرد ایدهپردازی کارکنان در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور چین. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1401; 12 (3) :153-190
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-61102-fa.html
1- کارشناسی ارشد کارآفرینی سازمانی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
2- استادیار، گروه توسعه کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران. ، chitsaz@ut.ac.ir
3- استاد، گروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
چکیده: (1435 مشاهده)
ایدههای خلاقانه کارکنان، منبع بینشها و محصولات جدیدی هستند که زندگی روزمره را غنی میکنند. خلاقیت و ایدهپردازی کارکنان نتیجه تعامل بین عوامل فردی و زمینهای در محیط است. منبع اصلی خلاقیت و نوآوری در نقطه تلاقی بین مهارتها و دانش فرد قرار دارد و بررسی این موضوع نیازمند مطالعه محرکهای درونی و محیطی در بستر محیط سازمانی است. در این مطالعه که بر نقش پاداشهای مالی در افزایش عملکرد ایدهپردازی برای تولید ایدههای جدید کسبوکاری و سرمایهگذاری در یک شتابدهنده فعال در صنعت فناوری و ارتباطات در چین متمرکز شده است؛ تعداد 168 کارمند و متخصص در یک شتابدهنده کشور چین برای حضور در یک آزمایش تجربی شرکت کردهاند. برای بررسی مداخلههای مختلف تخصیص پاداش مستمر در فرایند ایدهپردازی درجهت ایجاد ایدههای کسبوکاری جدید، سه شکل مختلف از مقادیر تخصیص پاداش، در سه گروه حداکثری، تصادفی و صفر (گروه کنترل) برای تحقق آزمایش تجربی تعریف شد. نتیجه این پژوهش نشان میدهد که تخصیص پاداشهای مالی نه تنها باعث بهبود عملکرد ایدهپردازی کارکنان میشود بلکه عدم تخصیص پاداش به این فرایند شرایط کاهش خلاقیت و نوآوری را در این زمینه فراهم میکند.
نوع مقاله:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی دریافت: 1401/2/5 | پذیرش: 1401/3/29 | انتشار: 1401/10/10