1- دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، دانشگاه امام صادق (ع)، تهران، ایران.
2- استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، دانشگاه امام صادق(ع)، تهران، ایران.
3- کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، دانشگاه امام صادق (ع)، تهران، ایران. ، morshed273@gmail.com
چکیده: (1417 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی شایستگیهای اعضای هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و اولویتبندی نشانگرهای شایستگیهای شناسایی شده است. برای انجام این پژوهش، از روش آمیخته متوالی اکتشافی (کیفی←کمی) استفاده شده است. در آغاز برای شناسایی شایستگیها، با 23 نفر از اعضای هیئت علمی دانشکدههای مختلف که در 10 ترم پیاپی جزو 10 عضو هیئت علمی برتر هر دانشکده بودند، مصاحبههای نیمهساختار یافته بهعمل آمد و شایستگیها با استفاده از روش تحلیل مضمون در سه سطح تشکیل شد. سپس نشانگرهای مستخرج از این مصاحبهها در قالب پرسشنامه در اختیار اعضای هیئت علمی دانشگاه قرار گرفت که 23 نفر پاسخنامه را تکمیل کرده و عودت دادند. با انجام تحلیل اهمیت- عملکرد، اولویت این نشانگرها مشخص شد. با انجام این پژوهش، شایستگیهای اعضای هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در سه سطح تشکیل شد. این شایستگیها شامل 5 بعد، 16 مؤلفه و 60 نشانگر است. ابعاد این شایستگیها شامل بعد پژوهشی، آموزشی، تربیتی، اجرایی و شخصی میباشد. در پایان این شایستگیهای شناسایی شده مورد تحلیل عملکرد-اهمیت قرار گرفت و اولویت نشانگرهای شایستگیها مشخص شد.
نوع مقاله:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی دریافت: 1400/12/17 | پذیرش: 1401/5/30 | انتشار: 1401/12/10