دوره 12، شماره 4 - ( 1401 )                   جلد 12 شماره 4 صفحات 96-75 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hosseinzadeh Shahri M, Alizadeh amirabadi N, Saadipour Y. The impact of storytelling as a content strategy on purchase intention: Research using “narrative scripting. ORMR 2023; 12 (4) :75-96
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-57824-fa.html
حسین زاده شهری معصومه، علیزاده امیرآبادی نیلوفر، سعدی پور یاسمن. تأثیر داستان‌سرایی به‌عنوان یک راهبرد محتوا بر قصد خرید: پژوهشی با استفاده از سناریوسازی روایتی. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1401; 12 (4) :75-96

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-57824-fa.html


1- دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران. ، mhshahri@alzahra.ac.ir
2- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران.
3- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌و‌کار، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران.
چکیده:   (1603 مشاهده)
داستانسرایی یک راهبرد بازاریابی محتوایی است که هر برند، شرکت، کالا یا خدمت میتواند از آن سود ببرد. افراد داستانها را به خاطر میآورند. اگر داستانی بتواند احساسات را در مصرفکنندگان برانگیزد، مصرفکنندگان هرگز این تجربه را فراموش نخواهند کرد. ازاینرو توجه به محتوای اثرگذار در داستانسرایی برای جذب مشتریان بالقوه و ایجاد رابطه قوی با آنها ضرورت دارد.
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیرگذاری محتوای داستانها بر افزایش قصد خرید مشتریان است. به این منظور دو نوع محتوا، محتوای داستان با تم موضوعات شخصی و محتوای داستان تجاری با پنج تم در محتوای داستانهای یک برند فرضی در قالب سناریوسازی روایتی قرار داده شد. جامعه آماری، دانشجویان زن دانشگاههای دولتی شهر تهران و ابزار گردآوری دادهها از طریق پرسشنامه به همراه شش سناریو از 270 دانشجو بوده است. براساس نتایج پژوهش و آزمون مقایسه دو جامعه مستقل، تفاوت معناداری میان تأثیرگذاری داستان با محتوای تجاری در قصد خرید و داستان با محتوای شخصی وجود دارد. همچنین در ابعاد مختلف داستان با محتوای تجاری، داستان حاوی مسئولیت اجتماعی در مقایسه با سایر تمهای داستانی، تأثیر بیشتری در قصد خرید مصرفکننده دارد.
متن کامل [PDF 373 kb]   (687 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: استراتژی و مدیریت
دریافت: 1400/9/21 | پذیرش: 1401/5/24 | انتشار: 1401/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.