دوره 11، شماره 2 - ( 1400 )                   جلد 11 شماره 2 صفحات 165-186 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

nasiri E, morovatisharifabadi A. Providing A Model For the Key Success Factor in LARG Supply Chain Using Meta-synthesis.. ORMR. 2021; 11 (2) :165-186
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-49068-fa.html
نصیری دهج الناز، مروتی شریف آبادی علی. ارائه مدلی از عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی زنجیره تأمین لارج با استفاده از رویکرد فراترکیب. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1400; 11 (2) :165-186

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-49068-fa.html


1- دانش‌آموخته کارشناسی ارشد، بخش مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران.
2- دانشیار بخش مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران. ، alimorovati@yazd.ac.ir
چکیده:   (148 مشاهده)
امروزه برای داشتن محصول رقابتی در بازار، نیاز به یک زنجیره تأمین رقابتی است. رقابت میان زنجیره تأمین جایگزین رقابت میان شرکت‌ها شده است. مدیریت زنجیره تأمین رویکردهای متفاوتی داشته که هرکدام مزایا و معایبی دارد، بنابراین طراحی رویکردی یکپارچه که از مزایای تمامی رویکردها بهره گیرد و به‌نوعی معایب آنها را حذف کند، یکی از ضروریات مهم در مدیریت زنجیره تأمین است. زنجیره تأمین لارج رویکردی جامع از ترکیب راهبردهای ناب، چابک، تابآور و سبز است. ارزیابی سطح لارجبودن زنجیره تأمین، یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران علاقه‌مند به استقرار پارادایم‌های نوین زنجیره تأمین است. هدف پژوهش حاضر ارائه یک الگو مفهومی از عوامل کلیدی موفقیت در پیادهسازی زنجیره تأمین لارج است تا شرایط بهتری ازنظر رقابتیترشدن و پایدارترشدن زنجیره تأمین ایجاد کند. بنابراین در این پژوهش در آغاز با استفاده از مرور ادبیات به جستجو و انتخاب مقالات در حوزه زنجیره تأمین لارج پرداخته شد. درنهایت مقالهها از فیلترهای متعدد عبور کرد و سپس آنهایی که اهمیت بالا داشتند، شناسایی شد. با استفاده از مقالههای مهم شناسایی‌شده، به استخراج عوامل کلیدی موفقیت در پیادهسازی زنجیره تأمین لارج با روش فراترکیب پرداخته شد. براساس نتایج این پژوهش برای موفقیت در پیادهسازی زنجیره تأمین لارج الگویی ارائه ‌شده است که الگو ارائه‌شده در این پژوهش دارای 31 معیار در 8 بعد شامل طراحی زنجیره تأمین، مدیریت فرایندها و تولید، مدیریت منابع انسانی، توجه به محیط بیرونی، ارتقای فرهنگ و تفکر سازمانی، مدیریت ارتباط با مشتریان، توجه به مسائل زیستمحیطی و تعامل با سایر ارکان زنجیره تأمین است.
متن کامل [PDF 441 kb]   (56 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی کيفی | موضوع مقاله: استراتژی و مدیریت
دریافت: 1399/10/21 | پذیرش: 1400/1/14 | انتشار: 1400/6/8

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول