دوره 4، شماره 3 - ( 1393 )                   جلد 4 شماره 3 صفحات 72-98 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khodadad Hosseini S H, Abdi B, Hassanzadeh A, Ahmadi A M. Iran’s transition to learning economy: Organizational implications. ORMR. 2014; 4 (3) :72-98
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-4878-fa.html
خدادادحسینی سید حمید، عبدی بهنام، حسن زاده علیرضا، احمدی علی محمد. ملاحظات سازمانی گذار به اقتصاد یادگیرنده در ایران. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1393; 4 (3) :72-98

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-4878-fa.html


1- - استاد، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
2- دکتری سیاست گذاری علم و فناوری، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
3- - دانشیار، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
4- استادیار، پژوهشکده اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
چکیده:   (7831 مشاهده)
نوآوری در کشورهای در حال توسعه کمتر از حد انتظار است، بنابراین این کشورها نیازمند توجه به پارادایمی متفاوت برای توسعه - مانند اقتصاد یادگیرنده - هستند که با تمرکز بر یادگیری مولد و رویکرد عمل، استفاده و تعامل به نوآوری، بستر مورد نیاز برای ایجاد و اشاعه تعاملات غیر رسمی به منظور اکتساب دانش فنی مورد نیاز را فراهم آورد. در این مقاله، عوامل مؤثر بر گذار به اقتصاد یادگیرنده در ایران مورد بررسی قرار گرفته است. رویکرد پژوهش، استقرایی و نحوه انجام آن، کیفی بوده و بر‌اساس تئوری داده‌بنیاد، مضامین یازده‌گانه و ابعاد قابل توجه در این رابطه استخراج شده‌اند. با توجه به نقش و اهمیت سازمان در رابطه با مضامین و ابعاد مشخص شده، ملاحظات سازمانی گذار به اقتصاد یادگیرنده در ایران شامل سازمان یادگیرنده، نایادگیری سازمانی، یادگیری سیاستی و ظرفیت سازمانی و ظرفیت جذب و قابلیت سازمانی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.    
متن کامل [PDF 176 kb]   (1894 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله استخراج شده از پایان نامه | موضوع مقاله: مدیریت بازرگانی
دریافت: 1392/12/18 | پذیرش: 1393/7/14 | انتشار: 1393/12/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA