دوره 10، شماره 4 - ( 1399 )                   جلد 10 شماره 4 صفحات 53-79 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

pakparvar M, Mahmoodi meymand M, Rajabzadeh A, Hosseini M. Dynamic Digital Marketing Model for High-Tech export. ORMR. 2021; 10 (4) :53-79
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-40134-fa.html
پاک پرور محسن، محمودی میمند محمد، رجب زاده علی، حسینی میرزا حسن. الگو بازاریابی دیجیتالی پویا برای توسعه صادرات فناوری برتر. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1399; 10 (4) :53-79

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-40134-fa.html


1- دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی،گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران،ایران.
2- دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. ، Drmahmoudim@pnu.ac.ir
3- استاد، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
4- استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
چکیده:   (163 مشاهده)
صادرات محصولات و خدمات فناوری برتر میانبری سریع باتوجه‌به اهداف برنامهای، مزیتهای نسبی و مقتضیات فعلی کشورمان است و مستلزم بهکارگیری شیوههای غیرسنتی بهخصوص بازاریابی دیجیتال میباشد، درحالیکه بسیاری از متغیرهای بازاریابی دیجیتال مستلزم ثبات محیطی و قابلیت پیشبینی می باشد، تعداد قابلتوجهی از متغیرها و مؤلفهها ویژگی دینامیک (پویایی) دارند و قابلیت بهینهشدن آنها مستلزم دیدگاه غیرخطی است. آیا توجه به ویژگیهای پویایی میتوانند حصول اهداف بازاریابی دیجیتال را تسریع و تسهیل کنند؟ متغیرهای پویایی آن کدامند؟ مفاهیم جدیدی در پاسخ به این سؤالها در این مقاله شناسایی و معرفی شدهاند که عبارت است از آمیخته بازاریابی پویا، پویایی مشتریان، محیط پویا، پویایی کارکنان، اقتصاد پویا، سازمان پویا، حمایت مالی پویا، چرخه حیات پویا و راهبرد پویا که همگی براساس الگوسازی ساختاری تفسیری نقش آنها در بهینهکردن صادرات فناوری برتر مؤثر شناخته شده است. در این پژوهش کاربری مبتنی بر روشهای استقرایی، علمی و ترکیبی در پارادایمی پراگماتیک 5 سطح برای 22 متغیر در قالب 9 مؤلفه شناسایی و طبقهبندی شدند. مؤلفه مشتریان پویا در الگو بالاترین اولویت را کسب کرد. با این وجود یافته ها نشان داد که بهترتیب متغیرهای مربوط به مؤلفههای سازمان پویا، آمیخته بازاریابی پویا، تأمین مالی پویا، پویایی کارکنان و چرخه حیات پویا از قابلیت قوی برای برنامهریزی و ارتقای اثربخشی الگو برخوردارند.
متن کامل [PDF 469 kb]   (33 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي اصيل | موضوع مقاله: استراتژی و مدیریت
دریافت: 1398/11/4 | پذیرش: 1399/8/3 | انتشار: 1399/12/27

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول