1- دانشیار گروه کارآفرینی سازمانی،دانشکده کارآفرینی ، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
2- کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی سازمانی، دانشکده کارآفرینی ، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
چکیده: (10492 مشاهده)
این مقاله با هدف ارائه مدل کسبوکار الکترونیکی در صنعت بانکداری ایران و با استفاده از روششناسی پژوهش آمیخته (کیفی- کمّی) مورد تحلیل قرار گرفته است. از این رو پس از سنخشناسی مدلهای کسبوکار خدمات مالی ضمن انجام مصاحبه با تعداد 10 نفر از خبرگان و مدیران صنعت بانکداری کشور در سطوح مختلف طی مرحله کیفی، دادههای به دست آمده با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی تجزیه و تحلیل و پرسشنامهای طراحی شد که مبنای پژوهش کمّی قرار گرفته است. پس از گردآوری دادههای کمّی و تحلیل آنها با استفاده از روشهای آماری توصیفی و آمار استنباطی، مدل نهایی تحقیق استخراج شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که مدل کسبوکار الکترونیکی صنعت بانکداری در برگیرنده 4 بعد اصلی ارزش ارائه شده، مشتریان، تأمینکنندگان و مدیریت مالی است و در مجموع مؤلفههای اصلی در قالب 10 مقوله اصلی (محصول/خدمات، مشتریان هدف، کانال توزیع، وفاداری مشتریان، بیمه، منابع و شایستگیها، شبکه همکاری یا شرکا، ساختار هزینه، ساختار درآمد و واسطههای الکترونیکی) طبقه بندی شده است. در انتها پیشنهادهای تحقیقاتی و سیاستی، متناسب با قلمرو و مقولات احصایی ارائه شده است.
نوع مقاله:
مقاله استخراج شده از پایان نامه |
موضوع مقاله:
اصلی دریافت: 1391/10/5 | پذیرش: 1395/11/1 | انتشار: 1395/11/19