دوره 6، شماره 4 - ( 1395 )                   جلد 6 شماره 4 صفحات 152-129 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

abasi S, azar A. Designing a Model to Improve the Quality of Services in Statistical Agencies. ORMR 2017; 6 (4) :129-152
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-3806-fa.html
عباسی سعید، آذر عادل، سعیدی خلیل. طراحی مدل ارتقای کیفیت خدمات در مراکز آماری. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1395; 6 (4) :129-152

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-3806-fa.html


1- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران.
2- استاد گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
3- استادیار ، دانشکده مدیریت و حسابداری ، واحد تهران جنوب ، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران
چکیده:   (9139 مشاهده)
هدف این پژوهش ارائۀ مدلی برای بهبود کیفیت خدمات آماری بر‌پایۀ حوزه‌های نظام آماری، محیط سازمانی، فرایندهای آماری و خروجی‌های آماری چارچوب ملی تضمین کیفیت آماری است. پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی- تحلیلی است. جامعۀ آماری شامل دو جامعۀ کارشناسان مرکز آمار ایران و کاربران آمار است که از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده تعیین شده‌اند. داده‌ها نیز با دو پرسشنامه مجزا جمع‌آوری و مدل مفهومی پژوهش براساس ارتباط عوامل مؤثر بر ارتقای کیفیت خدمات آماری تعریف شدند. پس از ترسیم مدل برای دو جامعه، روایی همگرا و واگرا و آزمون‌های دو مدل اجرا گردید و سؤال‌های و فرضیه‌های پژوهش بررسی شدند. نتیجه تحقیق حاکی از آن است که در در مدل تولید‌کننده آمار و نیز کاربران آمار متغیرهای مشاهده‌پذیر مرتبط با بارهای عاملی در تمام سازه‌ها خوب ارزیابی می‌شود. در انتها محقق با استفاده از نتایج حاصل، بر آن شد تا بر‌اساس شدت تأثیر شکاف بین کیفیت خدمت ارائه شده به‌وسیله تولید‌کننده و کیفیت خدمت دریافت شده به‌وسیله کاربر آمار مدل پیشنهادی را با عنوان "مدل تحلیلی کیفیت خدمات آماری ارائه کند. پیشنهادهایی نیز برای بهبود و عملکرد تولید‌کننده آمار و نیز کاربران آمار با توجه به نوع و شدت ارتباط عوامل مؤثر بر ارتقای کیفیت آمار ارائه شد.
متن کامل [PDF 232 kb]   (5305 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله استخراج شده از پایان نامه | موضوع مقاله: مدیریت دولتی
دریافت: 1394/11/6 | پذیرش: 1395/11/1 | انتشار: 1395/11/19

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.