دوره 10، شماره 1 - ( 1399 )                   جلد 10 شماره 1 صفحات 113-134 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abbasi T, nargesyan A, Salimi M. Identifying and prioritizing Public Service Values in Iran’s Public Sector. ORMR. 2020; 10 (1) :113-134
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-37708-fa.html
عباسی طیبه، نرگسیان عباس، سلیمی مریم. شناسایی و اولویت‌بندی ارزش‌های خدمات عمومی در بخش دولتی ایران. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1399; 10 (1) :113-134

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-37708-fa.html


1- استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران. ، t.abbasi@ut.ac.ir
2- استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
3- کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
چکیده:   (297 مشاهده)
ارزشهای بخش عمومی از ارکان مهم این بخش تلقی میشوند؛ شناسایی این ارزشها حایز اهمیت است چرا که آنها بهعنوان قطبنما، هدایتگر همه فعالیتهای سازمانهای دولتی هستند. مقاله حاضر با هدف تعیین ارزشهای عمومی موردقبول در بخش دولتی ایران انجام شده است. برای این منظور ارزشهای شناساییشده از ادبیات نظری با استفاده از روش دلفی فازی و بر مبنای خرد جمعی بررسی شدند. براساس نتایج حاصل از پژوهش، ارزشها در 5 دسته (اخلاقی، حرفهای، دموکراتیک، انسانی و دینی) قرار میگیرند. یافتههای بهدستآمده از این مرحله با استفاده از پرسش‌نامه و برای اولویتبندی ارزشها بین کارکنان سازمان برنامه و بودجه بدست آمده است. براساس نتایج این بخش ارزشهایی مانند صداقت، حقگرایی و صرفهجویی در اموال عمومی از اولویت بالاتری برخوردار بودند و برتری و نمایندگی در پایینترین اولویت قرار دارند.
واژه‌های کلیدی: |ارزش - خدمات عمومی- بخش دولتی ،
متن کامل [PDF 281 kb]   (93 دریافت)    
نوع مقاله: توصيفی و نظرسنجی | موضوع مقاله: استراتژی و مدیریت
دریافت: 1398/8/3 | پذیرش: 1398/12/26 | انتشار: 1399/4/23

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول