دوره 9، شماره 1 - ( 1398 )                   جلد 9 شماره 1 صفحات 18-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

asadolahidehkordi E, Hassan gholi pour T, Haji heydari N, Amirshahi M. Developing Online Re-Purchase Intention Model for Iran’s Market. ORMR 2019; 9 (1) :1-18
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-32144-fa.html
اسدالهی دهکردی الهه، حسن قلی پور یاسوری طهمورث، حاجی حیدری نسترن، امیرشاهی میراحمد. تدوین مدل قصد خرید مجدد آنلاین در بازار ایران. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1398; 9 (1) :1-18

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-32144-fa.html


1- دانشجوی دکتری دانشگاه تهران ، elahe.asadolahi@ut.ac.ir
2- دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
3- دانشکده مدیریت، دانشگاه الزهرا
چکیده:   (7660 مشاهده)
همانند کسب‌و‌کارهای سنتی در تجارت الکترونیک و کسب‌و‌کارهای آنلاین، رفتار خرید مجدد مشتریان از معیارهای کلیدی موفقیت به شمار می‌رود، اما متفاوت به نظر می‌رسد. از این رو پژوهش حاضر در‌صدد رسیدن به مدلی برای قصد خرید مجدد آنلاینB2C است. این پژوهش در چارچوب الگوواره فلسفی تفسیری، رویکرد استقرایی، روش کیفی و تکنیک تحلیل مضمون با استفاده از ابزار مصاحبه انجام شده است. بر این اساس با 36 نفر شامل، 6 نفر متخصص در زمینه تجارت الکترونیک، 13 نفر کارگزار در حوزه کسب‌و‌کار اینترنتی و 17 نفر مشتریانی که خرید مجدد آنلاین داشته‌اند، مصاحبه انجام شد. پس از کدگذاری مصاحبه‌ها نخست به 120 کد و سپس با تقلیل کدها به 89 کد نهایی دست پیدا شد که این تعداد در قالب 21 مضمون پایه دسته‌بندی شده‌اند. در نهایت پس از تجزیه و تحلیل نهایی، مضمون‌های پایه در قالب چهار مضمون سازمان‌دهنده دسته‌بندی شدند: روان‌شناختی، فناوران، سازمانی و مشتری. از میان این چهار مضمون، مبحث فناوری بیشترین میزان تأکید را داشته است و مباحث سازمانی، مشتری‌مداری و مباحث روان‌شناختی در رتبه‌های بعدی قرار دارند که می‌تواند با همین میزان اهمیت مورد توجه مدیران حوزه تجارت الکترونیک قرار گیرد.
متن کامل [PDF 235 kb]   (2982 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی کیفی | موضوع مقاله: استراتژی و مدیریت
دریافت: 1398/1/30 | پذیرش: 1398/6/6 | انتشار: 1398/7/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.