1- استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه علوم اقتصادی، تهران، ایران
چکیده: (11837 مشاهده)
انتقال از مفهوم عصر صنعتی به عصر دانش منجر به تغییر پارادایم ارتباط کارفرما - کارمند شده است و توجه به نمودار عرضه و تقاضای استعدادها منجر به تمرکز بیشتر سازمانها بر کارکنان مستعد شده است. تلاش برای برنده شدن سازمانها در جنگ جذب کارکنان مستعد نیازمند کار بیشتر سازمانها برای جذابسازی خود از راه ایجاد برند متمایز شده است. از آن جایی که سازمانها در حوزه ایجاد برند متمایز که بتواند منجر به جذابیت کارفرما شود، دچار مشکل هستند و پژوهشهای کنونی در حوزه برندسازی کارفرما کمتر این موضوع را مد نظر قرار دادهاند. از این رو در پژوهش حاضر سعی بر آن است به این سؤال پاسخ داده شود که جذابیت کارفرما چگونه مبتنی بر برندسازی متمایز کارفرما ایجاد خواهد شد. مبتنی بر ادبیات موجود به منظور پاسخدهی به سؤال فوق مدل مفهومی پژوهش طراحی و مورد آزمون قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل آماری نشان میدهد زمانی که برد کارفرما مبتنی بر عوامل نیازهای گروه هدف، پیشنهاد ارزش متمایز، استراتژی افراد، سازگاری برند، ارتباطات برند کارفرما و متریکهای برندسازی کارفرما ایجاد شود تمایز ایجاد شده در برند کارفرما ناشی از این عوامل میتواند منجر به جذابیت کارفرما در تمامی ابعاد شود.
دریافت: 1393/2/21 | پذیرش: 1394/1/30 | انتشار: 1394/12/13