جستجو در:
چالش عمدهای که سازمانهای امروزی با آن مواجه هستند و بسیار پراهمیت و با ارزش است، شکاف مشارکت و نحوه ایجاد انگیزه در کارکنانی است که کمترین مشارکت و انگیزه را به طور ذاتی نسبت به فعالیتهای کاری خوددارند. بازیوارسازی نوعی فعالیت واقعی است که از راه یک سیستم بازی مهارت - محور تعیین میشود که موجب یادگیری مزایای رفتار صحیح کاری، حتی در نبود واسطههای بیرونی برای ادامه به مشارکت با تمایل شخصی میگردد. این پیامدهای رفتاری در سازمانها، مرتبط با تغییر رفتار کارکنان، توسعه مهارتها و ارتقای نوآوری است. هدف از این پژوهش ارزیابی تمایل رفتاری و سنجش عوامل مرتبط بر پذیرش این فناوری است. مطالعه حاضر از نوع پیمایشی و توصیفی است، واحد مورد تحلیل و مطالعه سازمان آبفای روستایی استان فارس با جامعه آماری 240 نفر و نمونه 147 نفر است که کارکنان با حداقل یک سال سابقه خدمت و آشنا به نرمافزارهای تخصصی یا اتوماسیون اداری یا هر دو را شامل میشود. نمونهگیری غیرتصادفی و مبتنی بر هدف است و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه است که پس از تشکیل کارگاه آموزشی اجرایی شد. برای محاسبه پایایی، ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده و برای بررسی نرمال بودن دادهها از آزمون کلموگروف- اسمیرنف و برای آزمون فرضیهها از آزمون اسپیرمن، کایاسکوئر و فریدمن استفاده شد. نتایج این پژوهش مبین این است که این فناوری مورد پذیرش کارکنان بوده و تمایل رفتاری بر انجام رفتار هدف را دارند و با تقویت تعیینکنندههای اصلی، میتوان علاوه بر افزایش بهبود عملکرد و نگرش کارکنان، باعث تقویت تمایل رفتاری کارکنان شد، حال آنکه جمعیتشناختی هیچ ارتباط معناداری با این دو سازه ندارد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |