دوره 7، شماره 1 - ( 1396 )                   جلد 7 شماره 1 صفحات 43-25 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bakhshizadeh A, naeej A, khodadad hosini S H, ahmadi P. Shopping Mall Success in Terms of Factors Affecting on Customers' Shopping Welfare. ORMR 2017; 7 (1) :25-43
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-11386-fa.html
بخشی زاده علیرضا، کردنائیج اسداله، خداداد حسینی سید حمید، احمدی پرویز. موفقیت مجتمع های تجاری از منظر عوامل موثر بر رفاه خرید مشتریان. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1396; 7 (1) :25-43

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-11386-fa.html


1- دانشجوی دکتری، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
2- دانشیار گروه مدیریت بازرگانی،دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
3- استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
4- دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
چکیده:   (9355 مشاهده)
این پژوهش باهدف ارائه مدلی به‌منظور تبیین نقش رفاه خرید مشتریان بر موفقیت مجتمع های تجاری در کشور انجامگرفته است. پژوهش حاضر از نظر هدفکاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها، پژوهشی توصیفی محسوب می گردد.ن پژوهش باهدف ارائه مدلی به‌منظور تبیین نقش رفاه خرید مشتریان بر موفقیت مجتمع های تجاری در کشور انجامگرفته است. پژوهش حاضر از نظر هدفکاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها، پژوهشی توصیفی محسوب می گردد. به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه و برای تعیین روایی و پایایی آن از پیش آزمون استفاده شد. برای سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی تشخیصی (DV) با استفاده از شاخص میانگین واریانس استخراج شده (AVE) و برای تعیین پایایی از روش پایایی ترکیبی (CR) استفاده شد. پژوهشگران ضمن مرور کامل مبانی نظری و با انتخاب اعضای نمونه آماری به روش تصادفی از بین مشتریان پنجمجتمع تجاری موفق در شهر تهران، فرضیه های پژوهش را با استفاده از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری (SEM) و رگرسیون مورد سنجش قرار دادند.یافته‌های تحقیق حاکی از تأثیر معنی‌دار متغیرهایکارکرد، سهولت خریدو تفریح بر متغیر رفاه خرید مشتریانو تأثیر این متغیر بر موفقیت مجتمع های تجاری بود. امّاتاثیر متغیرهای امنیت وهویت فردیبر متغیر رفاه خرید مشتریان تأیید نشد.
متن کامل [PDF 345 kb]   (3922 دریافت)    
نوع مقاله: علمی پژوهشی | موضوع مقاله: رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی
دریافت: 1395/6/3 | پذیرش: 1396/2/1 | انتشار: 1396/3/17

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.