[1]     آقایی فیشانی ت.؛ خلاقیت و نوآوری در انسانها و سازمانها؛ تهران: ترمه، چاپ اول، 1377.
                                                                                                    [2]   روحی ق.، آسایش ح.، رحمانی ح.، عباسی ع.؛ ارتباط رضایت شغلی و تعهد سازمانی در پرستاران شاغل در بیمارستانهای دانشگاه علوم پژشکی گلستان؛ فصلنامه پایش، سال دهم، شماره دوم، 1390.
                                                                                                    [3]      Bushra F., Usman A., Naveed; " Effect of transformational leadership on employees’ job satisfaction and organizational commitment in banking sector of lahore (Pakistan)"; International Journal of Business and Social Science Vol. 2, No. 18, 2011.
                                                                                                    [4]   بیکزاده ج.، حسینپور سنبلی ع.؛ فلسفی، علی و نبی، نوح.؛ بررسی رابطه بین هوش احساسی و رهبری تحول آفرین در مدیران شرکتهای گاز استانی شرکت ملی گاز ایران؛ فصلنامه مدیریت و منابع انسانی در صنعت بیمه، سال چهارم، شماره دهم، 1389، صص91-118.
                                                                                                    [5]      Simić I.; "Transformational leadership: The key to successful management of transformational management of organizational changes"; The Scientific Journal FACTA UNIVERSITATIS Series: Economics and Organization, Vol.1, No. 6, 1998, pp. 49 – 55
                                                                                                    [6]   نوروزی ف.؛ میزان تعهد حرفهای کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران- شمال و دانشگاه شهید بهشتی و عوامل مؤثر بر آن؛ مجله تخصصی جامعهشناختی، سال اول، شماره سوم، 1387، صص 143-167.
                                                                                                    [7]      Kamalian Yaghoubi and Moloudi; "Survey of relationship between organizational justice and empowerment (A Case Study)"; European Journal of Economics, Finance and Administrative Sciences, Issue 26, 2010, pp. 165-171
                                                                                                    [8]      Ozaralli N.; "Effects of transformational leadership on empowerment and team effectiveness"; Leadership & Organization Development Journal, Vol. 24, No. 6, 2003, pp. 335-344
                                                                                                    [9]   میرکمالی س. م.، ناستیزایی ن.؛ بررسی رابطه توانمندسازی روانشناختی با رضایت شغلی در پرسنل پرستاری؛ فصلنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره هشتم، شماره دوم، 1389، صص 104-113.
                                                                                                    [10]  Goldsmith M.; Leading organizational learning: Harnessing the power of knowledge; Jossey-Bass, 2003.
                                                                                                    [11]  Yukl G.; "Leading organizational learning; reflections on theory and research"; The Leadership Quarterly, No. 20. 2009, pp. 49-53.
                                                                                                    [12] رضائیان ع.؛ مبانی سازمان و مدیریت؛ تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها، چاپ نهم، 1380.
                                                                                                    [13]  Bass B. M.; Leadership and performance beyond expectations; New York: Free Press, 1985.
                                                                                                    [14]  Bass B. M. Avolio B. J., Jung D. I., Berson Y.; "Predicting unit performance by assessing transformational and transactional leadership"; Journal of Applied Psychology, Vol. 88, No. 2, 2003,pp 207-184
                                                                                                    [15]  May-Chiun TLo; "Does transformational leadership style foster commitment to change? The case of higher education in Malaysia"; Procedia Social and Behavioral Sciences 2, 2010, pp. 5384-5388.
                                                                                                    [16]  Wong Peter S.P.; "An analysis of the relationship between Learning Behavior and performance improvement of contracting organizations"; International Journal of Project Management, No.26, 2008, pp.112-123.
                                                                                                    [17] علوی س.؛ یادگیری سازمانی و عوامل مؤثر بر آن؛ پیام مدیران فنی و اجرایی، شماره 24، 1385، صص 66-75.
                                                                                                    [18]  J. Calantone R., Cavusgil S. T., Zhao Y.;"Learning orientation, firm innovation capability, and firm performance", Industrial Marketing Management, No. 31, 2002, pp. 515– 524
                                                                                                    [19] اصیلی غ.، قدیریان ع.، فرهادی م.؛ گروههای یادگیرنده، محور یادگیری و توسعه منابع انسانی؛ 1386.
                                                                                                    [20]  N. Nasution Hanny, T. Mavondo, Felix, Jekanyika, Margaret; "Entrepreneurship: Its relationship with market orientation and learning orientation and as antecedents to innovation and customer value"; Industrial Marketing Management, Vol. 40, 2011, pp. 336 –345.
                                                                                                    [21] بیگینیا، ع.، سرداری ا.، نجارینژاد ح. ؛ «تأثیر توانمندسازی شناختی کارکنان بر عوامل تقویتکننده بهرهوری نیروی انسانی»؛ چشمانداز مدیریت دولتی، شماره 3، 1389، صص 79-102.
                                                                                                    [22] فرهنگی ع.، اسکندری م.؛ معرفی توانمندسازی در مدیریت و الگوهای آن؛ فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره 39 و 40، صص 99-121.
                                                                                                    [23] گرجی م.، رئیسی م.؛ بررسی رابطه توانمندسازی نیروی انسانی و بهبود عملکرد سازمان (مطالعه موردی: محاکم دادگستری شهرستان گرگان)، فصلنامه علمی ترویجی مدیریت، سال پنجم، شماره 10، تابستان 1387، صص 44-57.
                                                                                                    [24] محمدی ح.؛ عوامل مؤثر در توانمندسازی منابع انسانی؛ تعاون، سال بیستم، شماره 200 و204، 1388، صص 1-19.
                                                                                                    [25]  Wilkinson A.; "Empowerment: Theory and practice"; Personnel Review, Vol. 27, No. 1, 1997, pp. 40-56.
                                                                                                    [26]  Nauman M. K., Nadeem E.; "Patterns of empowerment and leadership style in project environment"; International Journal of Project Management, No. 28, 2010, pp. 638–649.
                                                                                                    [27] رسولی ر.؛ بررسی رابطه بین توانمندسازی کارکنان با خشنودی شغلی، استرس شغلی و تعهد سازمانی؛ پیام مدیریت، شماره 15و 16، 1384، صص 165-194.
                                                                                                    [28] دفت ر.؛ تئوری و طراحی سازمان؛ جلد اول، ترجمه اعرابی و پارسیان، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1390.
                                                                                                    [29] الهی ش.، خدیور آ.، حسنزاده ع.؛ ارائه یک متدولوژی برای ایجاد استراتژی مدیریت دانش مطالعه و بررسی سه سازمان نمونه؛ مجله مدرس علوم انسانی – پژوهشهای مدیریت در ایران، شماره 3، 1389.
                                                                                                    [30] آرمسترانگ م.؛ مدیریت استراتژیک منابع انسانی؛ ترجمه: اعرابی م. و مهدیه.ا، ، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ اول، 1389.