دوره 2، شماره 4 - ( 1391 )                   جلد 2 شماره 4 صفحات 44-23 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

hasanzadeh A, Elahi S, vedadi A. Analysis of Web 2.0 Capabilities in Insurance Industry: Presenting Conceptual Model. ORMR 2013; 2 (4) :23-44
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-835-fa.html
حسن زاده علیرضا، الهی شعبان، ودادی علی. تجزیه و تحلیل قابلیت های وب2 در صنعت بیمه: ارائه مدل مفهومی. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1391; 2 (4) :23-44

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-835-fa.html


1- دانشیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه تربیت مدرس
2- کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات ، دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (7684 مشاهده)
صنعت بیمه ایران در زمینه بهره‌گیری از قابلیت‌های اینترنت به‌منظور بهبود فرایندهای کسب‌و‌کاری و به‌خصوص برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان دارای سطح بلوغ پایینی می‌باشد. از طرف دیگر استفاده از ‌وب 2 به‌عنوان یکی از به‌روزترین رویکردها در زمینه تجارت الکترونیکی و با ابزارهایی مانند وبلاگ‌ها، ویکی‌ها، شبکه‌های اجتماعی آن‌لاین، مشاپ‌ها و آر.اس.اس، فرصت مناسبی برای تعمیق ارتباطات شرکت‌ها با مشتریان، دریافت بازخور گسترده و حاصل شدن هوش جمعی فراهم می‌کند. هدف از انجام این پژوهش در همین راستا، ارائه مدل مفهومی برای به‌کارگیری اثربخش وب 2 در صنعت بیمه از راه شناسایی مؤلفه‌های مؤثر در این حوزه می‌باشد. به این منظور پس از طراحی مدل مفهومی با توزیع پرسشنامه از خبرگان دانشگاهی در مورد روایی و میزان اهمیت هر یک از مؤلفه‌ها نظرسنجی شده است. داده‌های جمع‌آوری شده نیز از راه آزمون دو جمله‌ای تجزیه و تحلیل شدند و سپس با استفاده از روش تاپسیس، اقدام به رتبه‌بندی مؤلفه‌ها از نظر میزان اهمیت شد. براساس نتایج دسترسی به منابع عظیم اطلاعات، مهم‌ترین پیشرانه به‌کارگیری وب 2 و قابلیت فراهم آوردن بازخور سریع برای ذینفعان، پراهمیت‌ترین قابلیت این رویکرد می‌باشد.   واژه‌های کلیدی: وب 2، صنعت بیمه، بیمه الکترونیکی، شبکه‌های اجتماعی، هوش جمعی.
متن کامل [PDF 407 kb]   (3355 دریافت)    
نوع مقاله: علمی پژوهشی | موضوع مقاله: اصلی
دریافت: 1391/10/12 | پذیرش: 1391/11/1 | انتشار: 1393/3/29

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.