دوره 2، شماره 4 - ( 1391 )                   جلد 2 شماره 4 صفحات 133-154 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

khosrovani E, mosayebi A. An Investigation of The Relationship between Internal marketing`s situation of Branches of Bank Melli Iran and Staff`s Customer orientation With Emphasis on Improvement & Development and Reward indicators. ORMR. 2013; 2 (4) :133-154
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-28-763-fa.html
عزیزی فیروزه، خسروانی الهام، مسیبی علیرضا. بررسی اثر بازاریابی درونی بر مشتری گرایی کارکنان با تاکید بر شاخص های چشم انداز، بهبود و توسعه، پاداش (مورد مطالعه: کارکنان شعب بانک ملی استان مازندران). پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1391; 2 (4) :133-154

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-28-763-fa.html


1- عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس
2- کار شناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت و اقتصاد ،دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (7491 مشاهده)
با ظهور اقتصاد رقابتى مفاهیمى چون مشتری‌گرایی، مشترى‌مدارى و کسب رضایت مشترى، پایه و اساس کسب‌و‌کار تلقى شده و سازمانى که به آن بى‌توجه باشد از صحنه بازار حذف مى‌شود. در پژوهش حاضر، هدف بر این است تا ضمن معرفی شاخص‌های بازاریابی درونی ومشتری‌گرایی، رابطه بین بازاریابی درونی و مشتری‌گرایی در شعب بانک ملی استان مازندران به عنوان یک بنگاه مالی- خدماتی مورد سنجش قرار گیرد. تحقیـق حاضر از لحاظ روش، تحقیقی پیمایشی و از لحاظ هدف، تحقیقی کاربردی است. جامعه مورد بررسی تمام کارکنان شعب بانک ملی استان مازندران می‌باشند. در این تحقیق از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای برای انتخاب نمونه استفاده شده است. نتایج حاصل از بررسی داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها بیان چشم‌انداز سازمان بر مشتری‌گرایی کارکنان تأثیر معناداری ندارد، برنامه‌های بهبود مهارت کارکنان بر مشتری‌گرایی آنان تأثیر معناداری دارد. هم‌چنین برنامه‌های تشویقی و پاداش بر مشتری‌گرایی آنان تأثیر معناداری دارد.   واژه‌های کلیدی: بازاریابی درونی، مشتری گرایی، توسعه و بهبود، پاداش، شعب بانک ملی استان مازندران.
متن کامل [PDF 571 kb]   (3229 دریافت)    
نوع مقاله: علمی پژوهشی | موضوع مقاله: اصلی
دریافت: ۱۳۹۱/۱۱/۱۵ | پذیرش: ۱۳۹۱/۱۲/۱ | انتشار: ۱۳۹۲/۵/۲۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code