دوره 3، شماره 3 - ( 1392 )                   جلد 3 شماره 3 صفحات 70-49 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zanjirchi S, Khanche Mehr R, Jalilian N. Presenting a Framework for Identifying the Appropriate Structure for Industrial Organizations in Order to Superior Performance Using Taguchi Experimental Design. ORMR 2013; 3 (3) :49-70
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-5343-fa.html
زنجیرچی سید محمود، خوانچه مهر رسول، جلیلیان نگار. ارائه چارچوبی برای تشخیص ساختار مناسب سازمان‌های صنعتی در راستای عملکرد بهتر با استفاده از روش طراحی آزمایش‌های تاگوچی. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1392; 3 (3) :49-70

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-5343-fa.html


1- استادیار ،دانشکده مدیریت ،اقتصاد و حسابداری دانشگاه یزد، یزد، ایران
2- کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه یزد، یزد، ایران
3- کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تولید، دانشگاه یزد، یزد، ایران
چکیده:   (8002 مشاهده)
  تحولات سال‌های اخیر و تشدید رقابت در عرصه صنعت، سازمان‌ها را بر آن داشته است تا تلاش‌های خود را در جهت کسب مزیت رقابتی معطوف سازند. به طور کلی بسیاری از صاحب‌نظران بر این باورند که بهبود سطح عملکرد سازمان، افزایش سودآوری را به دنبال دارد که همین امر موجب می‌شود تا جایگاه رقابتی سازمان نسبت به دیگر رقبا به طور چشمگیری ارتقاء پیدا کند. در این صورت می‌توان گفت که تحقق این امر به شرایط محیطی، منابع و اقداماتی نیاز دارد که به‌واسطه آن سازمان بتواند برای خلق ارزش و رسیدن به سودآوری، توانایی‌های خود را ارتقا دهد. بنابراین با توجه به این‌که منابع سازمان در تحقق ارتقای سطح عملکرد، نقش مهمی را ایفا می‌کنند، در مطالعه حاضر تلاش شده است تا با بررسی نتایج حاصل از پژوهش‌های گذشته و نیز با توجه به نظر خبرگان، منابع کلیدی اثرگذار بر عملکرد سازمان‌ها استخراج شده و سپس با استفاده از روش طراحی آزمایش‌های تاگوچی، چارچوب مناسبی از عوامل در نظر گرفته شده، ارائه شود. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها در این مطالعه نشان می‌دهد که سهم مشارکت هر‌یک از عوامل تعداد کل شاغلان، میزان موجودی انبار، ارزش اموال سرمایه‌ای، نسبت شاغلان تولیدی به کل شاغلان و هزینه تبلیغات در عملکرد بنگاه، به‌ترتیب برابر 373/39، 699/11، 891/16، 848/27 و 441/3 درصد می‌باشد.    
متن کامل [PDF 245 kb]   (2309 دریافت)    
نوع مقاله: علمی پژوهشی | موضوع مقاله: پژوهش های مدیریت منابع سازمانی|اصلی
دریافت: 1392/4/23 | پذیرش: 1393/3/10 | انتشار: 1393/10/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.