1- دانشجوی دکتری مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
2- استاد، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران. ، Mortazavi@ferdowsi.um.ac.ir
3- دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
4- استاد، گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
چکیده: (1651 مشاهده)
هدف تحقیق حاضر انجام مداخله بهمنظور ارتقاء مهارتهای روابط متقابل بینفردی از طریق مهارت گوش دادن در جامعه هدف بود. بدین منظور از یک طرح شبهآزمایشی در دو گروه 9 نفره آزمایش و کنترل استفاده بهعمل آمد. پس از اجرای پیشآزمون 9 فروشنده گروه آزمایش در 6 جلسه از طریق اجرای جلسات کتابدرمانی گروهی با مطالعه نمایشنامههای ابزرود آموزش لازم را دریافت کردند. چهار هفته پس از پایان جلسات از دو گروه آزمایش و کنترل پس آزمون بهعمل آمد. بعد از جمعآوری دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS آزمون کوواریانس یکطرفه بهکار برده شد. همچنین برای استحکامبخشی به یافتههای مرتبط با مرحله اول تحقیق دیدگاه مشتریان نیز در دو مرحله قبل و بعد از آموزش تجزیهوتحلیل گردید. نتایج نشان داد که مطالعه نمایشنامههای ابزورد بر بهبود مهارت گوش دادن فروشندگان تأثیرگذار است و اثر آن نهتنها بر نگرش فروشندگان (خودارزیابی) که در رفتار آنها (ارزیابی مشتریان) نمود پیدا کرده است.
نوع مقاله:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی دریافت: 1400/4/8 | پذیرش: 1400/6/6 | انتشار: 1401/3/10