دوره 9، شماره 4 - ( 1398 )                   جلد 9 شماره 4 صفحات 90-69 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jandaghi G, Zareimatin H, Tahmasebi R, afrouznia A. Designing Social Innovation Success Modelin Imam Khomeini Relief Foundation: Grounded Theory Approach. ORMR 2020; 9 (4) :69-90
URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-34057-fa.html
جندقی غلامرضا، زارعی متین حسن، طهماسبی رضا، افروزنیا علی. طراحی الگوی موفقیت نوآوری اجتماعی در کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) با رویکرد نظریه داده‌بنیاد. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1398; 9 (4) :69-90

URL: http://ormr.modares.ac.ir/article-28-34057-fa.html


1- استاد، گروه مدیریت دولتی و امور عمومی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، پردیس فارابی، قم، ایران
2- استاد، گروه مدیریت دولتی و امور عمومی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، پردیس فارابی، قم، ایران.
3- استادیار،گروه مدیریت دولتی و امور عمومی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، پردیس فارابی، قم، ایران.
4- دانشجوی دکتری،گروه مدیریت دولتی و امور عمومی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، پردیس فارابی، قم ، ali.afrouznia@ut.ac.ir
چکیده:   (4554 مشاهده)
نوآوری اجتماعی در سال‌های اخیر توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب کرده است، زیرا که پاسخ‌های جدیدی برای حل چالش‌های اجتماعی ارائه می‌دهد و از منافع آن همه جامعه بهرهمند می‌شوند. هدف اصلی این پژوهش، طراحی الگوی موفقیت نوآوری اجتماعی در کمیته امداد امام خمینی(ره) به‌عنوان یک سازمان اجتماعی میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، بنیادی-کاربردی و روش آن، نظریه داده‌بنیاد کلاسیک است. در این پژوهش 16 مصاحبه نیمه‌ ساختاریافته با افراد باتجربه و صاحبنظر درزمینه طرح‌ها و فرایندهای کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام شده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با بیش از 200 کد اولیه در نرم‌افزار اطلس­تی هشت انجام شد که در‌نهایت، عوامل مأموریت و راهبردها، فرهنگ سازمانی، سبک رهبری خدمتگزار، چابکی و چالاکی، تعاملات وسیع و مطلوب برون‌سازمانی و تسهیل شرایط مالی به‌عنوان سطح تسهیل‌کننده، عوامل انگیزه و تلاش نوآوران، محتوا و اجرای اثربخش و پذیرش نوآوری توسط مردم به‌عنوان سطح تکمیل‌کننده و عوامل برندسازی نوآوری اجتماعی، همکاری با مؤسسههای جهانی، ایجاد شبکه‌ای از نقش‌های حوزه نوآوری و توسعه ساختار مردمی به‌عنوان عوامل رشددهنده موفقیت نوآوری اجتماعی شناسایی گردید.
متن کامل [PDF 251 kb]   (1481 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی کیفی | موضوع مقاله: استراتژی و مدیریت
دریافت: 1398/3/30 | پذیرش: 1398/12/24 | انتشار: 1398/12/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.